חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

הסוד לדיאטת חלבונים מוצלחת

הסוד לדיאטת חלבונים מוצלחת

החלבון הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר בגוף האדם ואחראי על האנרגיות פעילות המוח ומרבית הסיבים התזונתיים שאנו חייבים לצרוך מידי יום ביומו. החלבון אחראי בין היתר לבניית ותחזוקת השריר ותורמת למניעת שרירים ופרקים מנוונים בגילאים מבוגרים יותר.

דיאטת חלבונים היא דיאטה טרייה יחסית שפותחה על ידי גורמים רפואיים דווקא ולה חסידים רבים אשר דוגלים בבריאותיות שלה כתוצאה מההשלכות המהירות והמשמעותיות שלה על הדיאטה, הירידה במשקל והשמירה עליו. דיאטת החלבונים היא דיאטה מהירה שעל אף ההצלחה המשמעותית שלה דורשת מעקב, בייחוד כתוצאה מהשייכות שלה לתחום הדיאטות המהירות.

מהי דיאטת חלבונים?

דיאטת חלבונים היא בעצם דיאטה שמדברת על הפרדה בין חלבונים ופחמימות בתפריט היומי ובפריט הדיאטה. חלבונים מצויים בעיקר במזונות מן הטבע וקיימים במוצרי בשר וביצים, מוצרים אלה הם עשירים בחלבונים ומאופיינים ביכולת שלהם לבנות שריר ולכן טובים במיוחד למתאמנים וספורטאים.

רעיון זה של דיאטת חלבונים ידוע כעוזר לחלק לא קטן מהאוכלוסייה לרדת במשקל אבל גם ליצור מחסור בוויטמין די וסי החיוניים גם הם לשמירה על אורח חיים בריא ומאוזן. על כן, חשוב מאוד להקפיד ולקחת תוספי תזונה שישלימו את החוסרים והאנרגיה שניתן למצוא בפחמימות והפחמימות המורכבות. וזאת, כדי למנוע מצב של חוסר ערנות, חולשה, כאבי ראש וכבדות.

מהו הרעיון של הפרדת חלבונים מפחמימות וסוגי מזונות אחרים?

אחד הרעיונות העומדים מאחורי דיאטת החלבונים היא פשוטה כמשמעו צריכת חלבונים בלבד והוצאת הפחמימות מהתפריט היומי והשבועי. הפסקת אכילת הפחמימות לבדה מביאה לירידה משמעותית במשקל בחודשיים כתוצאה מהכמות הקלורית הקיימת בהם, השומניות הנדרשת כדי להכינם וכמובן האלמנט המנפח שלהם, כתוצאה מהמונו סודיום, הקמח הלבן והמלח הרב המצוי ברובם שכולם ככולם גורמים להתנפחות ותוספות משמעותיות למשקל הגוף?

מהו חשוב לשלב בתוך דיאטת חלבונים?

כאמור, מאחר שהגוף שלנו מקבל גם לא מעט דברים מועילים וחיוניים לגופנו חשוב מאוד להכניס אל תפריט החלבונים שלנו כמה שיותר ירקות, נוזלים ושתי מנות פרי ליום (בעדיפות לפירות בעלי כמות נמוכה יותר של פרוקטוז – סוכר פירות). הפירות שמומלץ לצרוך מם: פירות הדר, תפוחי עץ ירוקים, מלונים וכל פרי בעל אחוז נמוך של סוכר פירות וכמות גדולה של נוזלים.

מרקים על טהרת הירקות, מומלצים גם הם, הן לקבלת תחושת השובע והן לתוספת הוויטמינים והנוזלים המצויה בהם, כתוצאה מסיכון ההתייבשות המשמעותי שקיים בדיאטה זו. חלבונים הם רכיבים שסופגים מהם ממש כמו ספוג יותר מכל סגנונות המזון האחרים ולכן, ההקפדה על כמות הנוזלים וצריכת הנוזלים חשובה כל כך.

כמה זמן ניתן לעשות דיאטת חלבונים?

דיאטת חלבונים, בשל היותה כבדה ועלולה להביא להתייבשות מהירה יחד עם הירידה המהירה במשקל, אין לבצע באופן רצוף אלא בתקופות של שבועיים והפסקות של שבוע כדי לא להביא לבעיות לב וכמובן מצבים של התייבשות ומחסור בנוזלים. דיאטת חלבונים אין לעשות באופן רציף כתוצאה מהסיכונים המהותיים שלה בעת ביצוע לא מבוקר על הלב ועל איברי הגוף הפנימיים.

מאמרים נוספים