חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

שיעור 4 – הסוכר הסמוי הורג אותנו – חלק ראשון

"הסוכר הסמוי הורג אותנו מבלי שאנחנו יודעים אפילו על קיומו"

אם יש יום מקולל בהיסטוריה האנושית זה היה היום שבו האדם למד איך לקחת פירות, ירקות, דגנים ושורשים ולהפוך אותם לסוכר תעשייתי.

היום במקום לאכול את הפרי, את הסלק, את התירס, את קנה הסוכר ודומיהם כשהם מלאים בסיבים, בוויטמינים, במינרלים ובעוד מרכיבי תזונה מעולים – אנחנו מקבלים חומר תעשייתי בצורת אבקה, גרגרים או נוזל שמוסיפים אותו כמעט לכל דבר שאנחנו אוכלים או שותים.

אני לא מדברת רק על משקאות ממותקים, שוקולד, גלידה, מעדני חלב, ממתקים ועוגות – שברור שהוסיפו להם כמויות אדירות של סוכר.

אני מדברת אתכם על מיונז, קטשופ, רטבים לסלט, חרדל, אבקת מרק ואפילו תבלינים. הדבר הזה גובל בשערורייה תעשייתית מכוונת שדואגת להכניס סוכר לכל מזון מעובד שאנחנו קונים בסופר.

מה אתם חושבים שהגוף עושה עם כל עודף הסוכר הזה שמגיע לכמויות אסטרונומיות? הוא כמובן הופך את זה לשומן, ועל הדרך הוא יוצר אצלנו התמכרות קשה לסוכרים. כבר איבדנו את תחושת הטעם של המזון הטבעי וכל דבר שלא הוסיפו לו סוכר או מחזקי טעם באופן מלאכותי, נראה לנו תפל.

אחרי שאני צועקת כבר שנים שהסוכר הוא האויב הכי גדול שלנו נגד ההשמנה והמחלות האיומות שמתלוות לה כמו סכרת, לחץ דם, כולסטרול גבוה, שומנים בדם, התקפי לב, ועוד, ואני רואה שאנשים עדיין לא קלטו את המסר עד הסוף, החלטתי להמחיש לכם בצורה אחרת כמה סוכר יש במזונות שאדם בעל עודף משקל אוכל ביום יום מבלי לדעת אפילו. (תבינו, סוכר ופחמימות פשוטות כמו שיש בקמח לבן הם אותו דבר מבחינת הגוף. כמה דקות אחרי שהאדם אכל פרוסת לחם לבן היא הופכת בגוף לסוכר.)

הציטוט הבא לקוח מהספר הנפלא של ד"ר ג'יליאן מקית' "האוכל עושה את האדם", עמוד 14. אני רוצה שתנחשו כמה כפיות סוכר האדם שאוכל את התפריט הבא מכניס לפה ביום אחד – וזה תפריט די שגרתי לאדם עסוק שקונה אוכל בחוץ וסובל מעודף משקל.

3 ארוחות ביום? לפניכם דוגמה לא נכונה!

  • ארוחת בוקר – 2 פרוסות לחם לבן עם שכבת חמאה + קפה
  • ארוחת צהרים – המבורגר + צ'יפס + קולה
  • ארוחת ערב – פיצה בינונית + פחית קולה.

ואלה רק 3 ארוחות ביום – כשהאדם בכלל לא צורך כל מיני נשנושים או שתייה מתוקה שהוא אוכל או שותה בין לבין.

נחשו!!!! כמה כפיות סוכר יש בתפריט הזה? 5, 10, 15 …???

איפה אתם ואיפה המספר הנכון.

בתפריט שמוזכר למעלה יש:

  • 85 כפיות סוכר (רק בפחית קולה יש 9 כפיות סוכר), שווה ערך לחבילה וחצי חמאה, בערך 3500 קלוריות, 153 גרם שומן ו-408 גרם פחמימות.

לכל דבר שאתם אוכלים או שותים הוסיפו סוכר – למעט למזונות שאתם אוכלים אותם במצבם הטבעי כמו מלפפון, חזה עוף, ביצה, עדשים, שקדים, גרגרי חומוס, דגים וכו'.

את קולטים את השערורייה?

תתחילו לבדוק תוויות מזון של כל דבר מעובד שלא מגיע במצבו המקורי מהטבע. זה האויב שלכם. שם נמצאת המלחמה נגד ההשמנה והעלייה במשקל. חייבים להעלים מהתפריט את כל הסוכרים הסמויים הללו. אם יד אדם נגעה בזה, אז יש סיכוי גדול שהוסיפו לזה סוכר.

הקלוריות מהסוכר הסמוי הן קלוריות ריקות שלא נותנות לגוף שלכם שום דבר בעל ערך תזונתי, הוא מכניס את הגוף שלכם למצב חמור של מגננה ולחץ, הוא הופך לשומן, הוא ממכר ועושה אתכם חולים.

השבוע אנחנו פותחים באופן רשמי במבצע: "בדוק את תוויות המזון שלך – והעלם את הסוכרים הסמויים"!

סיכמנו?

בטיפ הבא אנחנו נמשיך עם הנושא הזה ונגלה מה עוד גורם לנו להשמין ולעלות חזרה במשקל מבלי שאנחנו מודעים לזה.

בהצלחה, אואנה

מאמרים נוספים