חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

איך נגמלים מפחמימות וסוכרים?

איך נגמלים מפחמימות וסוכרים?

אם יש לכם עודף משקל, יש סיכוי גדול שאתם גם מכורים לפחמימות פשוטות וסוכרים. אם אתם מחפשים בהיסטריה דברים מתוקים ופחמימות פשוטות(כמו לחם, דברי מאפה, תפוחי אדמה, פסטה וכו')ומרגישים תשוקה כמעט בלתי נשלטת לאכול סוכרים= אתם מכורים

המצב הזה לא מסוכן אם תופסים אותו בזמן.
זה יכול לקרות אחרי שהייה בחו"ל שבה אכלתם במלונות ומסעדות, לאחר תקופה ארוכה של חגים וארוחות משפחתיות או רצף של אירועים שהוזמנתם אליהם שבהם הרשיתם לעצמכם לאכול מזונות שמכילים סוכר ופחמימות פשוטות.
יכול להיות שהתמכרתם רק לאחרונה ויכול להיות שזה המצב כבר כמה שנים.

צריך להבין שסוכר מזוקק (או פחמימה פשוטה שהופכת תוך דקות לסוכר בגוף) הוא חומר ממכר ואפשר בקלות להתמכר אליו, אם לא שמים לב למה שאוכלים. מספיקה כמות קטנה ממנו כדי ליצור תלות והתמכרות לסוכר וכניסה למעגל הקסמים של אכילת סוכר ורצון עז לאכול ממנו עוד ועוד.

אוניברסיטת קליפורניה הוכיחה במחקר מדעי משנת 2010, שסוכר מזוקק הוא חומר ממכר והוא משפיע באותה צורה על גוף האדם כמו סמים קשים. אתם יכולים להתמכר לסוכר מאוד בקלות ותופעות הגמילה ממנו יכולות להיות קשות בדיוק כמו שהמכורים לסמים עוברים כשהם מנסים להיגמל מהם.

החדשות הטובות הן, שניתן להיגמל בקלות תוך שבוע ימים בלבד מההתמכרות לסוכר מזוקק בעזרת כמה צעדים מאוד פשוטים. אם במקרה אתם מוצאים את עצמכם מחפשים בהיסטריה סוכרים ופחמימות פשוטות, עשו את הצעדים הבאים במשך שבוע ימים כדי לעצור את ההתדרדרות:

צעד ראשון

בנוסף למנות החלבון שאתם צריכים לאכול במשך היום, תאכלו במשך שבוע פירות וירקות אורגניים ללא ריסוס. זה ייתן לגוף שלכם ערכים תזונתיים מעולים.

צעד שני

כשאתם חשים צורך עז למתוק, לכו ותאכלו במקום "ממתק טבעי" כמו פרוסת לחם מחיטה מלאה או שיפון שיש בה זרעים וגרעינים מרוחה בדבש. אם תמרחו שכבה של טחינה גולמית (עדיף אורגנית) ועליה שכבה של דבש יהיה לכם ממרח בטעם חלבה. אפשרות שניה היא לאכול כמה פירות יבשים.

צעד שלישי

כשאתם מרגישים נפילת סוכר, איכלו מיד חופן של זרעים או אגוזים או חטיף טבעי של אגוזים או זרעים עם פירות יבשים או דבש (שלא מכיל שום זכר לסוכר מזוקק).

כל הרעיון הוא לתת לגוף סוכר טבעי מפירות או מדבש ופחמימות מורכבות מלחם מלא וגם מאגוזים שמכילים בנוסף שומן טוב וחלבון צמחי. תוך שבוע בערך הגוף יפסיק לדרוש את הסוכר המזוקק ואת הפחמימה הפשוטה והחשקים המוזרים הללו יפסקו. אם תיקחו גם ויטמינים ומינרלים זה יחסל מהבסיס את הצורך בסוכר.

זה נכון שאולי תעלו קצת במשקל, אבל המטרה בשבוע הזה היא לעצור את ההתדרדרות ולהיגמל מסוכרים.

הרעיון המדעי מאחורי שלושת הצעדים הפשוטים הללו מופיע בהסבר הבא:
כשאתם חושבים או מרגישים את התחושה הפיזית של: "אני רוצה מתוק", הגוף אכן משדר לכם שהוא צריך סוכר. הכוונה של הגוף היא:
"אני צריך סוכר טבעי מפירות בעל ערכים תזונתיים טובים" או "אני צריך פחמימה מורכבת שיכולה להפוך לסוכר תוך כמה דקות".

אנחנו ברוב טיפשותנו בגלל שהתמכרנו לסוכר מפרשים את זה בראש בתור: "אני רוצה מתוק = אני רוצה משהו שמכיל סוכר מזוקק או פחמימה פשוטה" ורצים לאכול שוקולד או בגט או גלידה.

ברגע שניתן לגוף סוכר אמיתי מהטבע (שזה מה שהוא באמת צריך),
הוא יירגע וכל החשקים המוזרים לסוכר מזוקק ייעלמו. כל מה שנדרש זה רק שבוע אחד בלבד כדי להיגמל מהסוכר המזוקק ולהרגיל את הגוף בחזרה לסוכר אמיתי וטבעי מפירות.

תעיפו מהבית את כל הפיתויים ומלאו את המקרר והארונות במטבח בשפע פירות טריים, ירקות, אגוזים, וקצת פירות יבשים.

כמו שאמרתי, מספיקה כמות קטנטנה מאוד של סוכר מזוקק כדי ליצור את תחושת ההתמכרות לסוכר, ואם לא תתפסו את זה בזמן אתם תמצאו את עצמכם מהר מאוד עם עלייה דרסטית במשקל וגם תחפשו בהיסטריה סוכר ופחמימות פשוטות.

אם אחרי שבוע עדיין יש לכם חשק בלתי נשלט לאכול סוכר, אין ברירה, צריך לעבור לתפריט דל פחמימות כדי לחסל את ההתמכרות מהשורש.

בהצלחה ונתראה בטיפ הבא, אואנה

קראו גם על: דיאטה דלת פחמימות

אם אתה רוצה להוריד במהירות 4-8 קילוגרם, תצטרך דיאטה קצת שונה מההמלצות שמופיעות במאמר הזה וזה אפשרי עם ערכת ההרזיה של הדיאטה של אואנה. השאר לנו פרטים ונחזור עליך במהרה.

מאמרים נוספים