חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

שיעור 13 – איך עושים שינוי בתזונה שלנו בצורה נכונה?

הפעם אני רוצה לתת לכם נתון שהוא לא רק מאוד חשוב, אלא ממש קריטי למי שרוצה לעשות שינוי בתזונה ובהרגלים החדשים שלו לכל החיים. השיעור של היום רלוונטי לשלב השמירה על המשקל החדש ומדבר על הדרך הנכונה לעשות שינוי בתזונה היום יומית שלנו.

הדרך הקלה ביותר להכניס שינוי בחיים היא לעשות את זה בצורה מדורגת ולא בבת אחת

מה היא כוונת המשורר?

נניח שאתם רוצים להגיע למצב שבו אתם נהנים לעשות ספורט ואתם מסוגלים להתמיד בזה בקלות כמה פעמים בשבוע – כחלק מהלו"ז השבועי שלכם. האם אתם חושבים שאחרי שנים של חוסר פעילות גופנית אתם תהיו מסוגלים לקום מחר בבוקר ולרוץ שני קילומטרים או לעשות אימון משקולות במשך שעה שלמה? ברור שלא!

הדרך הנכונה תהיה להתחיל בהליכה קלה בקצב איטי במשך 15 דקות סביב השכונה. אחרי יומיים, אתם מגבירים טיפה את הקצב והולכים 20 דקות. בסוף השבוע אתם רואים כבר שהליכה של חצי שעה כבר לא מהווה בעיה ואתם מתחילים ליהנות מזה. אחרי שבועיים הגוף עצמו כבר דורש שתצאו להליכה וזה הופך להיות ממש כיף. אותו דבר עם הרמת משקולות. מתחילים במשקל נמוך ועולים בהדרגה ככל שהשרירים מתחזקים.

מה לגבי שינוי הרגלי האכילה? אותו הדבר.  

כאן השינוי הוא בעצם הוצאה מהתפריט של מזון מזיק והחלפתו במזון בעל ערך תזונתי גבוה.

שוב, קשה מאוד לקום בבוקר ולא לאכול יותר אף פעם סוכר, פחמימות, אוכל מעובד, משקאות דייאט, חלב פרה, גלידה, פיצה, בורקסים, שימורים וכו', ולעבור לאוכל אורגני בלבד. נכון?

הדרך החכמה היא בכל פעם להוציא פריט אחד בלבד ולהתמיד בכך עד שהגוף מתרגל ונגמל ממנו. כן – שמעתם נכון – נגמל ממנו. להתחיל במשהו שיחסית קל לכם לוותר עליו – להגיע להישג יציב – ואחר כך לעבור לפריט הבא. אני, לדוגמא, דבר ראשון הוצאתי מהתפריט הקבוע שלי את הלחם הלבן (וזה כולל גם בגטים ופיתות). בשבילי זה היה הדבר שהכי קל לוותר עליו. אחרי שבועיים שלא נגעתי בהם, ניסיתי לאכול חלה טרייה ומיד הרגשתי רע. אחרי שכאבי הבטן חלפו, לא הייתה לי בעיה למחוק את הפריט הזה לגמרי מהתפריט שלי ומה-"ראש" שלי. זהו, אני לא נוגעת יותר בלחם לבן ומשפחתו.

לחם לבן

אחר כך הפסקתי לקנות כל מני קופסאות שימורים ותבשילים מוכנים (שנמכרים בשקיות להכנה במיקרוגל) והחלפתי אותם בבישול ביתי של קטניות ודגנים אורגניים שאני מכינה ביחד עם ירקות מבושלים. כשהרגשתי פיזית את "הבריאות" מתעוררת לי בפה ואת ההבדל העצום בטעם בין תבשיל קטניות אורגניות שעשיתי לבד לעומת שקית של חמים וטעים שקניתי לפני זה להכנה במיקרוגל, לא יכולתי יותר לחזור לאוכל התעשייתי. כנ"ל לגבי עוגיות שהייתי קונה בסופר שהוחלפו בעוגיות בריאות שאני עושה לבד בבית.

אחר כך ויתרתי גם על דיאט קולה (שהייתי מכורה לה בצורה קשה) ועברתי לשתיית תה ירוק כל יום.

קולטים את הרעיון?

עושים שינוי, שומרים עליו יציב ונגמלים מהמאכל הזה, ואז מכניסים עוד שינוי. שומרים עליו יציב ונגמלים גם מהמאכל הזה, ואז מכניסים עוד שינוי ושומרים עליו יציב וחוזר חלילה. ובלי ששמנו לב, אנחנו לא רק אוכלים בצורה הרבה יותר בריאה, אנחנו גם עושים הליכות ברגל בכל יום ואפילו אימוני משקולות שלוש פעמים בשבוע. ואחרי זמן מה, פתאום כל המשפחה שלנו הולכת בעקבותינו.

אתם לא יודעים איזה אושר זה לשמוע את הבת הקטנה שלי אומרת לי בזמן קניות בסופר לגבי ממתק מסוים: "אימא, יש בזה יותר מדי סוכר – נכון? לא כדאי לקנות את זה – נכון?"

לסיום, אני רוצה להזכיר לכם שנורא קל לשים לב רק לכישלונות ולהכות את עצמנו כשאנחנו מפשלים. מה לגבי לשים לב להישגים שלנו ולתת לעצמנו תפיחה על השכם כשאנחנו מצליחים? פשוט תתעלמו מהכישלונות ותמשיכו קדימה. זה נהיה יותר ויותר קל בסופו של דבר!!!

אוהבת, אואנה

אהבתם את השיעור? 

למעבר לשיעור הבא – שיעור 20, איך הגישה שלנו משפיעה על התוצאה הסופי?

מאמרים נוספים