חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

שיעור 14 – איך הגישה שלנו משפיעה על התוצאה הסופית?

השיעור הקודם נגמר בפסקה הבאה:

"לסיום, אני רוצה להזכיר לכם שנורא קל לשים לב רק לכישלונות ולהכות את עצמנו כשאנחנו מפשלים. מה לגבי לשים לב להישגים שלנו ולתת לעצמנו תפיחה על השכם כשאנחנו מצליחים? פשוט תתעלמו מהכישלונות ותמשיכו קדימה. זה נהיה יותר ויותר קל בסופו של דבר!!!"

כדי לחדד את הנקודה הזאת אני רוצה לשאול אתכם שאלה:

האם לדרך שבה אנחנו חושבים יש קשר לתוצאה שנשיג?

לפני שאנחנו מסיימים את סדרת השיעורים הזאת, אני רוצה לשתף אתכם בדבר אחד נוסף שיעזור לכם לא רק לרדת במשקל בקלות, אלא גם לשמור על המשקל החדש שלכם בלי בעיה. זה כלי מאוד חשוב, אך לפני שאני אתן לכם אותו אני חייבת לכתוב הקדמה קצרה.

ברור לי לחלוטין – למרות שלא התייחסתי לנושא הזה בכלל בספר הנוכחי – שיש סיבות נוספות להשמנה וחוסר היכולת לרדת במשקל בקלות כמו אכילה רגשית, השמנה רגשית, סיבות נפשיות ושלל גורמים נוספים שהם לא פיזיים ולא קשורים לגוף עצמו או למזון שאנחנו אוכלים. ברור לי גם שעד שהאדם לא יפתור את אותם גורמים נוספים שלא קשורים לגוף עצמו או למזון – הוא לא באמת יוכל לרדת במשקל בקלות עד לתוצאה הסופית של חיסול כל מאגרי השומן המיותר שלו והוא לא יוכל לשמור על המשקל האידיאלי שלו בקלות, אלא ימשיך להילחם בשיניים ובציפורניים כדי לא לעלות חזרה במשקל.

החדשות הטובות הן שיש לכל הסיבות הנוספות הללו פתרונות מדויקים. אתם באמת יכולים לקבל את גוף חלומותיכם ואתם הולכים ללמוד את כל החומר הזה גם כן בהמשך. החדשות ה-"רעות" הן, שהנושא דורש התייחסות נפרדת וספר שלם שיסביר באותה שפה פשוטה כמו הספר הנוכחי את הדברים "המסובכים" הללו כמו "מהי הסיבה הרגשית להשמנה ואיך פותרים את זה". (אני באמצע ריכוז כל החומר הזה והוא ייצא לאור בקרוב.)

מחשבה מייצרת מציאות

בספר הנוכחי (חלק שני – שמירה על המשקל החדש לכל החיים) ניסיתי לשמור על רמה של פשטות שיכולה להיות מובנת לכולם ולתת לכם רק את העקרונות הבסיסיים ביותר לגבי גוף האדם, ירידה במשקל ותזונה בריאה.

מצד שני, אני חייבת לתת לכם כלי נוסף כבר עכשיו כי הוא יכול לשנות מקצה לקצה את התוצאות שתשיגו מתהליך ההרזיה שאתם עושים.

הכלי האחרון שאני רוצה לתת לכם לפני שאנחנו נפרדים שייך לגמרי לנושא שאנחנו הולכים ללמוד בספר הבא והוא לא קשור לגוף שלכם או למזון שעליכם לאכול כדי לרדת במשקל. הוא קשור אליכם באופן אישי, להלך הרוח שלכם, למחשבות שלכם ולייחס שלכם לחיים.

חלק מהאנשים שיקראו את העיקרון הבא ישבעו שהוא נכון ומיד יוכלו למצוא עשרות דוגמאות מהחיים שלהם כדי להוכיח עד כמה הוא נכון ומדעי. חלק מהאנשים יזלזלו לחלוטין בעיקרון הבא ויסרבו אפילו להסתכל ולבדוק האם יש בכלל אפשרות שהוא נכון. חלק מהאנשים יהיו חלוקים בדעותיהם ולא ידעו מה לחשוב לגבי זה. אל דאגה, בספר הבא אני הולכת לדבר גם על זה בין היתר בהרחבה (אך עדיין בפשטות כדי שכולם יוכלו להבין איך משתמשים בעיקרון הזה בחיים), אך בינתיים הנה הפשטות של העיקרון עצמו:

המחשבות שלכם והלך הרוח שלכם יוצרים את המציאות שלכם. המחשבות שלכם והלך הרוח שלכם משפיעים לחלוטין על התוצאה שתשיגו או על הכישלון שתחוו.

אסביר לכם:

אם אתם חושבים לעצמכם: "זה הולך להיות קל, אני ארד במשקל בקלות ולא תהיה לי שום בעיה לשמור על המשקל החדש שלי ולעמוד מול כל הפיתויים שתעשיית המזון מציגה בפני", זה בדיוק מה שיקרה בסופו של דבר.

אם הלך הרוח שלכם הוא: "תמיד קשה לי לרדת במשקל, אני חושש שזה יהיה שוב כישלון, אני אעלה במשקל, אני לא אעמוד מול הפיתויים …" , זה בדיוק מה שתקבלו. הגוף שלכם יגיב בהתאם למחשבות שלכם. אם זה לא ברור לכם עד כמה העיקרון הזה מדעי ומדויק הנה דוגמא שתמחיש לכם עד כמה הגוף נוטה להתנהג בדיוק לפי דפוס המחשבות שלנו.

במחקר מדעי בארה"ב נעשה הניסוי הבא:

נאמר לכמה מטופלים ששלחו בדיקות דם לרופא המשפחה שלהם, שאובחנה אצלם מחלה כזאת או אחרת שיש לה סימפטומים גופניים ספציפיים. אצל כל המטופלים הללו התפתחו מיד סימפטומים גופניים שתאמו למחלה שנאמר להם שהם סובלים ממנה. הם התחילו מיד להרגיש חום, שלשולים, רעידות בידיים, כאבים כאלה ואחרים, לחץ הדם שלהם עלה כי הם היו בטוחים שיש להם את המחלה.

לאחר כמה ימים, נאמר להם שהאבחנה הייתה שייכת למטופל אחר ונעשתה טעות והם בעצם בריאים לגמרי. מיד כל הסממנים שאותם מטופלים סבלו מהם נעלמו כלא היו. לא הייתה שום סיבה פיזית שבגללה אותם אנשים יפתחו את כל התחלואים והכאבים המוזרים הללו למעט הבטחון שלהם והמחשבה שהייתה להם בראש שיש להם את המחלה הזאת. ברגע שהם לא חשבו יותר שיש להם את המחלה – הסימפטומים נעלמו. הדבר היחיד שהשפיע על הגוף שלהם היה המחשבה והלך הרוח שלהם.

הגוף שלכם "ירגיש" בדיוק את מה שאתם חושבים ומאמינים שיקרה. אם הגישה שלכם לכל תהליך הירידה במשקל היא שזה הולך להיות קשה – זה אכן הולך להיות קשה והגוף לגמרי ישתף פעולה עם המחשבה שלכם ויהיה לו קשה. אם הגישה שלכם היא שזה הולך להיות קל – זה אכן הולך להיות יותר ויותר קל עד לרמה של ירידה במשקל ללא מאמץ כלל. הגוף שלכם יעשה בדיוק את מה שאתם חושבים שהוא יעשה. הוא פועל כמו "מראה" ומשקף את המחשבות שלכם.

הטעות הנוראית שלנו היא להאמין שקשה לנו פיזית ויש לנו חשקים ובגלל זה אנחנו חושבים שקשה לנו. בדיוק הפוך. אנחנו חושבים ומאמינים שיהיה לנו קשה (ולא משנה כרגע מדוע) ורק אחרי זה הגוף יפתח תחושות פיזיות שיתאימו למחשבה שלנו, ואכן יהיה לנו קשה.

המחשבה באה קודם. הגוף הוא בסך הכול מראה. הוא יציג לכם מבחינה פיזית את מה שאתם חושבים ומאמינים בו. תשנו את המחשבה שלכם – ושיניתם את התגובה של הגוף. זה עד כדי כך פשוט.

אם אתם תופסים את עצמכם חושבים מחשבות שליליות או חווים רגשות שליליים, פשוט תעיפו אותם לעזאזל ותתחילו לחשוב חיובי ולא רק בנושא של הרזיה, אפילו אם אתם עוברים גמילה מעישון, שנחשבת לגמילה לא פשוטה, מחשבה יוצרת מציאות. הגוף שלכם ישתף איתכם פעולה ויפסיק להציג את התחושות "הרעות" שגרמו לכם להתבלבל ולחשוב שקשה לכם. אתם תבינו בספר הבא מה המקור לכל המחשבות והרגשות השליליים הללו ואיך מחסלים אותם מהשורש.

לא חשבתם שאני אשאיר נושא כל כך חשוב ללא מענה אחרי שנים ארוכות שאני מתעסקת במחקר הזה במטרה לפצח את הבעיה עד הסוף, נכון?

בהצלחה, אואנה

נהנתם מהשיעור?

למעבר לשיעור הבא – שיעור 21, הקשר בין אכילת ירקות לבין הרזיה

מאמרים נוספים