שיעור 21 – הקשר בין אכילת ירקות לבין הרזיה

חברים יקרים,

היום אנחנו נדבר על הקשר בין אכילת ירקות לבין הרזיה.

כמו שכתבתי לכם כבר כמה וכמה פעמים בשיעורים האחרונים –  אכילת הרבה ירקות הולכת יד ביד עם ירידה במשקל ושמירה על המשקל החדש. מה שלא הדגשתי מספיק זה למה אני מתכוונת כשאני אומרת הרבה ירקות.

ההמלצה שלי היא שתאכלו לפחות 2 קילוגרם ירקות מכל הסוגים וכל המינים ביום. אם אתם מסוגלים לאכול יותר – אתם אלופים. בואו נתחיל לראות לפחות 5 צבעים שונים בסלט, במרקים ובתבשילי הירקות שלכם. כל צבע מצביע על ויטמין ומינרל אחר שיש באותו ירק ואנחנו צריכים את כולם.

יש הבדל עצום מבחינת מה שהגוף מקבל "מסלט לעצלנים" של מלפפון ועגבניה לבין סלט אמיתי שיש בו חסה, עלים ירוקים, עגבניה, מלפפון, גזר, בצל, נבטים, פטריות, פלפלים אדומים וירוקים, כרוב סגול, פטרוזילה ושמיר עם מיץ של חצי לימון טרי וקצת שמן זית מכבישה קרה. הגוף שלכם רעב למרכיבי תזונה טובים והרבה מהמרכיבים הללו נמצאים בירקות.

זכרו שחלק מהירקות צריכים להיאכל במצבם הטבעי והטרי. נסו לא להרוג את הירקות עם בישול יתר ובטח לא לבשל אותם במיקרוגל. יש ויטמינים שלא שורדים בחום גבוה ובישול יתר מחסל את הוויטמינים שהירק יכול היה לספק לנו.

אין לי בעיה עם ירקות קפואים, אבל כן יש לי בעיה חמורה עם ירקות מקופסאות שימורים שיש בהם תוספות של סוכר, חומרים משמרים, צבעי מאכל וכל מיני חומרים בלתי מזוהים. בידקו את תווית המזון ובחרו את המוצר הכי קרוב למצבו הטבעי.

רעיון ממש חכם הוא להדפיס לעצמכם את הרשימה של הירקות הבאים ולוודא שבטווח של שבוע אחד אתם אוכלים את כולם או את רובם. גוונו בכל יום את הירקות ונסו ירקות חדשים שעוד לא אכלתם עד היום. מצפה לכם הפתעה טעימה.

הדרך לעודד את הילדים שלכם לאכול ירקות היא לא לנדנד להם ולהכריח אותם לאכול ירקות או לנסות לשכנע אותם שזה בריא להם. זה לא יעזור כמו שאתם בטח כבר יודעים. הדרך לעשות את זה היא על ידי דוגמה אישית ועל ידי הכנת מגשים מדליקים של ירקות ופירות מכל מני צבעים.

אולי יעניין גם...