חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

איך עובד מחשבון קלוריות?

תזונה נכונה מבוססת על איזון בין מספר הקלוריות שאותן צורכים לבין כמות הקלוריות שמצליחים לשרוף. הדרך לשרוף קלוריות היא לבצע פעילות גופנית, להשתתף בפעילות ולהקפיד על אורח חיים של תנועה ודינאמיות. במקביל, את צמצום הקלוריות אפשר להשיג בעזרת תזונה נכונה שמבוססת על פחמימות, חלבונים ומזון טרי ולא אוכל מעובד.

אחד הכלים שעומדים לרשות גברים ונשים שרוצים ליהנות מהיתרונות של אורח חיים בריא הוא מחשבון קלוריות. בעזרת מחשבון קלוריות יומי קל יותר לעקוב אחר התפריט ואפשר גם לדעת מה להוציא ממנו או להכניס אליו. בהמשך, מחשבון קלוריות לצריכה יומית עשוי להפוך כל פעילות גופנית לאפקטיבית יותר ולסייע בהורדת משקל או בשמירה על דיאטה.

כך פועל מחשבון קלוריות לצריכה יומית מומלצת

השאלה המתבקשת היא כיצד בכלל פועל מחשבון קלוריות לצריכה יומית מומלצת. ברמה הבסיסית, המחשבון כולל מידע על קלוריות שיש בכל מאכל. במסגרת המחשבון אפשר להגדיר גם את מידת ההגשה ואת הכמות וכך לקבל פרטים מלאים על מספר קלוריות, חלבון, שומן, פחמימות, כולסטרול וסיבים תזונתיים.

במילים אחרות, מחשבון קלוריות מספק מידע לכל המאכלים ולכל מאכל בנפרד, בהתאם לכמות שצוינה. היות וההמלצות לתזונה יומית מאוזנת הן פחות או יותר קבועות, אפשר להשתמש בתוצאות של המחשבון כדי לפנות תפריט יומי.

איך עובד מחשבון קלוריות

עוד דרך להבין את שיטת הפעולה של מחשבון קלוריות היא להכיר את ההמלצות השונות שיש על הפרק. כך לדוגמא מחשבון קלוריות לצריכה יומית יכול לעזור למי שרוצה לצרוך עד 7% שומן רווי, עד 13% שומן חד בלתי רווי ועד 10% שומן רב בלתי רווי. במקביל, המחשבון הוא הכלי היעיל ביותר למעקב אחר צריכת 50% מסך הקלוריות ביממה ממקורות של פחמימות – בעיקר פחמימות מורכבות כמו דגנים, קטניות ושורשים.

השפעת הגיל על החישוב

הנתונים שמספק מחשבון קלוריות לצריכה יומית מומלצת מושפעים מהגיל של מי שעושה את החישוב. למרות שבכל מאכל יש את אותה כמות קלוריות, ההמלצות משתנות בין גברים ונשים בגילאים שונים. כך לדוגמא מבוגרים צריכים לצרוך פחות קלוריות אם הם רוצים לשמור על תזונה מאוזנת, בעוד צעירים וילדים דווקא זקוקים לכמות גבוהה יחסית של קלוריות כדי להתפתח ולגדול.

הדבר החשוב ביותר הוא לעקוב אחר הנתונים של מחשבון קלוריות לצריכה יומית מומלצת אך לא להתפשר על פעילות גופנית. הפעילות היא זו שבסופו של דבר שורפת את הקלוריות ואין טעם לעקוב אחר הנתונים של מאכלים שונים בלי לבצע אותה.

אם מנסים לצמצם רק את הקלוריות בלי לשרוף אותן באופן שמחזק את הגוף, התוצאה עלולה להיות תחושת רעב. יתרה על כך, דיאטה לא מאוזנת שכוללת רק הפחתת צריכה וקלוריות בלי פעילות ספורטיבית יכולה להביא דווקא לתוצאה הפוכה של עלייה לא מבוקרת במשקל של הגוף.

 

לפרטים נוספים ומידע מקצועי בטלפון חייגו עכשיו 077-9555512

מאמרים נוספים