מחשבון קלוריות

ירידה במשקל היא מטרה לא קלה לביצוע, במיוחד כאשר הפיתויים מרובים והוויתורים מאתגרים. בין הכלים אשר מסייעים לירידה במשקל ניתן למצוא את מחשכמה קלוריות ביוםבון קלוריות יומי. בעידן המודרני ניתן למצוא מגוון עצום של אמצעים המאפשרים לעקוב אחר חישוב קלוריות היומי ולהיות בפיקוח מלא על הצריכה. באופן זה ניתן להימנע מצריכת יתר של קלוריות, מאכלים משמינים או מאכלים בעלי ערכים תזונתיים לא מתאימים לדיאטה.

מחשבון דיאטה ואפליקציות

מחשבון דיאטה מצוי באפליקציות שונות לסלולר, באתרי אינטרנט, בסרגלי כלים שונים של מנועי חיפוש ועוד. כל אלו יכולים להיות כלי עזר משמעותי ביותר לירידה במשקל כאשר יש מטרה ברורה שאליה רצוי להגיע. חישוב קלוריות יומי כולל מעקב מדוקדק ביותר אחר המאכלים השונים וקבלת אומדן כללי של כמות השומנים, הפחמימות, החלבונים והסוכרים הנכנסים אל הגוף.
כמובן, מחשבון קלוריות אינו מהווה תחליף לביצוע דיאטה מהירה. על מנת לרדת במשקל חשוב להוסיף אל חישוב קלוריות יומי גם פעולות ספורט שונות, אירובי ואפילו הצטרפות לחוגים פעילים המכניסים את הגוף לכושר.
מחשבון צריכת קלוריות הינו אחד האמצעים החשובים ביותר בדיאטה אולם לא האמצעי היחיד כלל. למעשה, על מנת להצליח בדיאטה חשוב להקיף את עצמנו בסביבה תומכת ולהבטיח כי נקבל את כל הפרמטרים להם אנו זקוקים על מנת להתמיד בדרך למטרה. מחשבון דיאטה ליצירת תזונה אמינה ומקיפה, תמיכת המשפחה, הימנעות מקניית ממתקים ומאכלים משמינים – כל אלו הינם רכיבים משמעותיים המאפשרים את השגת המטרה הרצויה – ירידה במשקל.
מחשבון קלוריות

דוגמאות לצריכה יומית נכונה של אבות המזון לפי מחשבון קלוריות.

פחמימות

למרות שממש לא מומלץ לצרוך פחמימות ריקות וכאלה עוד מקמח מלא וכמויות סוכר גבוהות, פחמימות הן ללא ספק חלק מאוד חשוב בזונה הבריאה והטבעית שלנו. התפריט היומי שלנו צריך להכליל בתוכו לפחות כ50% פחמימות, בעיקר פחמימות מלאות שמצויות , בקטניות ובדגנים מלאים, ולהימנע מכל אותם הפחמימות הריקות שנמצאות בחטיפים מלוחים וממתקים.

חלבונים

מומלץ לצרוך בכל יום בין 15-20% חלבונים, החלבונים יכולים להיות מהצומח או מהחי ואפילו שילוב של שני הדברים. לדוגמא: מוצרי חלב וגבינות.

שומנים

בדרך כלל ששומעים שומנים רוב האנשים ישר חושבים על משהו מזיק בסגנון של להשמין ממש ולהזיק לבריאות, למעשה השומנים הנכונים חיוניים לגופנו ובלעדיהם נמצא המון חוסרים בתזונה. צריכים להבדיל בין שומנים: שומן רווי, שומן בלתי רווי. מומלץ לצרוך עד 7% של שומן רווי בלבד וכ25% של שומן בלתי רווי.

סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים מאוד עוזרים בדיאטה ורצוי לנשים לצרוך כ25 גרם ביום ולגברים 35 גרם ביום. את צריכת הסיבים התזונתיים צריכים לצרוך במקביל לשתייה מרובה של מיים.

לתפריטי דיאטה נוספים שמבוססים על מחשבון קלוריות, לעזרה בחישוב קלוריות או תכנון נכון של הדיאטה היומיומית שלכם צרו קשר עוד היום ותקבלו דרך מעולה למחשבון הדיאטה שלכם.