חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

מחשבון קלוריות ומחשבון קלוריות יומי

המשקל מהווה פרמטר משמעותי ביותר בשנים האחרונות להערכה עצמית, לקבלה חברתית ולייצוגיות. חשובים יותר מאלו הם הערכים התזונתיים והבריאותיים המושפעים ממשקל היתר. משקל יתר עלול להביא להתפרצות של מחלות דם ולב, כולסטרול גבוה ושאר תופעות לא נעימות. על  מנת להתמודד עם משקל יתר חשוב לעקוב אחר צריכת הקלוריות היומית וכמו כן לחשב את הקלוריות הנשרפות באופן טבעי על ידי הגוף.
בשל חשיבותו הרבה של המראה החיצוני בשנים האחרונות, עוות נושא הבריאות ורבים שואפים לרזות ללא כל קשר לבריאות המשקל הרצוי בעיניהם. באופן זה ניתן לראות לא מעט אנשים בעלי משקל יתר אשר מרזים כעבור זמן מה מעבר למשקל המותר. על מנת לדעת את המשקל הנכון עבור הגוף יש להשתמש בכלי כגון מחשבון משקל מדויק. מחשבון משקל יעניק את כל הנתונים הרלוונטיים לגוף באמצעות פרטים קיימים כגון גובה, מבנה גוף ועוד.
חשוב לציין כי כל אדם הינו יצירה בפני עצמה. לפיכך ניתן להשתמש במחשבון קלוריות יומי, כל אדם ניחן במשקל שונה, מבנה עצמות שונה, מטאבוליזם שונה ועוד. בשל ריבוי השינויים וההבדלים בין אדם אחד לאחר ישנה חשיבות רבה להכנסת מספר גדול ככל הניתן של נתונים אל מחשבון משקל. ככל שמזינים יותר נתונים מחשבון קלוריות יומי עדכני ותקין יכול לתת יותר פרטים לגבי המשקל האידאלי עבור כל אדם באשר הוא. אין ספק כי לכל אדם יש את הנתונים הייחודיים שלו ולכן מחשבון משקל אובייקטיבי אינו יכול אלא לתת הערכה כללית של המשקל הרצוי.
חישוב BMI

מחשבון קלוריות – מה המשקל הרצוי שאנו רוצים?

מחשבון קלוריות מחשב את המשקל שכדאי לגבר ואישה.

 BMI – Body Mass Index – החישוב מבוסס על מודל בריטי.

 BMR – Basal Metabolic Rate – קצף חילוף חומרים בזמן מנוחה.

חישוב BMI לפי גיל

קלוריה – היא כמות מדידת אנרגיה.
הקלוריה מופקת על ידי גופנו מפירוק המזון אותו אנחנו אוכלים, שאנו אוכלים יותר ממה שגופנו יכול לשרוף, אז הגוף הופך את הקלוריה לשומן – והגוף שלנו משמין בלי בקרה.

חילוף החומרים בגופנו זה פונקציה של גיל, משקל, גובה, רמת הפעילות הגופנית שלנו ביום יום ומין קיים שוני בין גבר לאישה בתהליכים מטבוליים בגוף.
בכל התחלת דיאטה מומלץ להיוועץ עם רופא, דיאטנית קלינית להרכבת תפריט אכילה יום יומי אשר יתאים לכם ופעילות גופנית אשר מתאימה לכם. הן גורמים חשובים לייצוב לחץ הדם בגופנו ולהימנע מלחץ דם גבוהה. התוצאות יראו לכם את המשקל שהינו מתאים לכם לפי החישוב.

מחשבון קלוריות יומי יחשב עבורכם כמה קלוריות יתאימו לכם לצריכה יומית בהתאם לגיל, משקל גופך, גובה ופעילות גופנית. המחשבון קלוריות יציג בפניך את הפער של המשקל שלך לבין המשקל הרצוי עבורך.

לחישוב מדויק בעזרת מחשבון קלוריות לצריכה יומית מומלצת

מאמרים נוספים