חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

טבלת קלוריות

טבלת קלוריות

קלוריות הן למעשה יחידות מידה לחום ולאנרגיה. צריכה גבוהה של קלוריות תאלץ אותנו לשרוף יותר אנרגיה על מנת לשמור על המראה ואילו בהיעדר ביצוע פעילות גופנית, הקלוריות נצברות לשומנים.  בעידן בו ישנם לא מעט גירויים חיצוניים סביבנו, הכוללים כמויות עצומות של שומנים וסוכרים, מלחים וערכים שאינם בריאים לגופנו. מאכלים כמו שוקולד, בצק, חטיפים מלוחים ואפילו שתייה קלה גדושת סוכר, כל אלו הינם בעלי פוטנציאל משמעותי לפגוע בדיאטה שלנו. טבלת קלוריות במזון יכולה לסייע משמעותית לתהליך ההרזיה.
באמצעות טבלת קלוריות של מזון ניתן לדעת בדיוק כמה קלוריות נכנסות לגוף וכמה קלוריות יוצאות ממנו. חישוב קלוריות במזון הינו הפעולה הבסיסית והחשובה ביותר, המאפשרת לאדם לשלוט במשקל שלו ולקחת את האחריות הנדרשת לצורך ירידה במשקל. טבלת קלוריות יומית או שבועית יכולה גם לסכם את צריכת הקלוריות הכללית ולהעניק מושג לגבי כמות הספורט שיש לבצע. בכל הנוגע אל חישוב קלוריות מחשבון רלוונטי צריך להיות בהישג יד כל הזמן על מנת לאפשר את השליטה והאחריות הנדרשת לירידה במשקל.
מי שכבר ניסה בעבר לרדת במשקל יודע כי מדובר במשימה לא קלה כלל ולמעשה לא רק הירידה במשקל היא המאתגרת, כי אם השמירה על המשקל לאחר ההגעה למשקל היעד ואימוץ אורח חיים בו נעשה שימוש מדידה באמצעות טבלת קלוריות אונליין והנתונים הנכנסים אל הפה נרשמים כולם. הירידה במשקל היא מטרה מאתגרת ולא קלה במיוחד אולם באמצעות רצון והכלים הנכונים – ניתן להשיג אותה ולשמור עליה.

כיצד תגרמו לעצמכם לשרוף יותר קלוריות ולהישאר במעקב באמצעות טבלת קלוריות של מזון?

קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) שלכם הוא זה שקובע כמה קלוריות שרפתם. כך לדוגמה, אדם אשר צורך 2500 קלוריות ביממה ושורף במשך היום 2500 קלוריות, יהיה באותו המשקל. לעומת זאת אדם שצורך 2500 קלוריות ביום ושורף 2000 ביום,יעלה במשקל בקצב של כחצי ק"ג בשבוע.

גופנו שורף קלוריות כדי לספק כוח ואנרגיה ל 3 פעולות עיקריות:

חילוף חומרים בסיסי

זה כמות האנרגיה שהגוף שורף במצב מוחלט של מנוחה (כמות הקלוריות הנשרפות בעצם היותנו חיים). כלומר, כמות אנרגיה שמספיקה לשמור על הדברים החשובים ביותר בגוף שלנו, כגון:הפעלת שרירי הנשימה, הכפלת תאים ,שריר הלב ושרירים חלקים, העברת גירויים עצביים והעברה פעילה דרך קרומי תאים.

שריפת קלוריות בפעילות גופנית

זוהי כמות האנרגיה שגופנו שורף במהלך פעולות יום יומיות אשר אנחנו זזים, כגון: שטיפת כלים, ניקוי הבית, סירוק השיער, עליה במדרגות, ובפעולות ספורטיביות, כגון: אימון ארובי או אימון משקולות בחדר כושר, ריצה, כדור-סל או כדור-רגל, אומנויות לחימה, ענפי ספורט מקצועיים.

תרמוגנזיס (יצירת חום) תזונתי

אפקט ה"תרמוגנזיס" זהו האפקט של יצירת חוף מגופנו מהקלוריות שאנחנו שורפים.

להלן טבלת קלוריות של מזון לדוגמא שתעזור לכם לבצע חישוב קלוריות ייחודי ואישי:

מזון גודל מנה משקל המנה (גרם) קלוריות במנה
אבקודו 1 קטן 201 322
אבטיח קלוף פלח 286 86
אגוז מלך 7 אגוזים שלמים 30 185
אגוז פקאן 10 אגוזים שלמים 30 196
אפרסק 1 בינוני 150 58
בורקס יחידה אחת 90 250
בטטה 1 בינונית 130 112
ביצה יחידה אחת 60 80
בננה 1 בינונית 118 105
בשר הודו מבושל 100 גרם 35
גבינה לבנה חצי אחוז 100 גרם 56
גבינה לבנה 5 אחוז 100 גרם 100
גרנולה 2 כפות 20 93
דבש כפית אחת 5 15
דג בורי בגריל 150 225
דג סול בגריל 100 202
דג סלמון בגריל 150 280
עגבניה יחידה אחת 111 18
ענבים 33 קטנים 160 100

מאמרים נוספים