חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

תפריט דיאטה 1500 קלוריות

תפריט דיאטה 1500 קלוריות

בניית תפריט דיאטה יומי חייב להיות מותאם לכל אחד ואחת מביניכם בהתאם להרגלי התזונה היומיומיים שלכם בתקופה המקדימה לתחילת הדיאטה ובהתאם למשקל גופכם ומטרות הירידה במשקל אשר הצבתם לעצמכם.

בחלק גדול מהמקרים, מומלץ שלא להתחיל בתפריט כאסח למטרות ירידה במשקל, אלא לבנות תפריט יומי מאוזן בתחילת הדרך שמצד אחד יספק לכם מקורות תזונתיים עשירים ובריאים ומצד שני יאפשר לכם לצמצם באופן הדרגתי את היקף המזונות אותם אתם רגילים לצרוך לאורך היום.

כמו כן, תפריט לירידה במשקל חייב להיות מותאם לעונות השנה המשתנות שבכל אחת מהן תוכלו למצוא פירות עונתיים היכולים להשתלב בצורה אופטימאלית בכל ארוחה לאורך היום.
בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר הצעות לתפריטי דיאטה המכילים כ- 1500 קלוריות לאורך היום.

במקרה ודיאטת 1500 קלוריות פחות מדברת אליכם, תוכלו למצוא דיאטה 1200 קלוריות

שמירה על המשקל הרצוי היא אינה עניין של מה בכך. יתרה מכך, על מנת לשמור על המשקל האידיאלי וכדי לשמור על הבריאות הגופנית על האדם להיות בביקורת מלאה ועם יד על הדופק בכל ארוחה. אין ספק כי המראה החיצוני מצריך תשומת לב והשקעה אולם גם הבריאות הינה תוצאה רבת חשיבות של שמירה על תפריט עשיר ובריא. כדי לרדת במשקל ולשמור על המראה הייעודי חשוב לאמץ תפריט מתאים.

המענה האידיאלי

דיאטת 1500 קלוריות היא המענה האידיאלי עבור רבים המעוניינים לרדת במשקל ולשמור על הבריאות הגופנית. אין ספק כי השמירה על הבריאות הינה בין המטרות החשובות ביותר במיוחד בימים אלו, בהם ניתן למצוא מאכלים עמוסים בשומנים וסוכרים בכל פינה. דיאטה 1500 קלוריות צריכה להיות מבוססת על כל אבות המזון ועל הערכים התזונתיים החשובים לגופו של האדם. על מנת להבטיח את תקינותו של תפריט דיאטה 1500 קלוריות חשוב להיפגש עם איש מקצוע ולקבל ליווי מלא לכל אורך הדרך.

עקרונות דיאטת 1500 קלוריות

תפריט דיאטה 1500 קלוריות איכותי ועשיר צריך להיות מבוסס על המזונות האהובים על מבצע הדיאטה באופן כזה שיוכל ליהנות מהאכילה ולא להרגיש שהוא מונע מעצמו את המאכלים האהובים עליו ביותר. חשוב לבחון מספר סוגים של מאכלים ולהעמיד מספר אופציות לכל יום. אין ספק כי ככל שהתפריט יהיה גדול יותר ועשיר יותר במאכלים, כך יגדלו הסיכויים לשמירה על התפריט.

תפריט דיאטה 1500 קלוריות המותאם לחודשי החורף

ארוחת בוקר:

דיאטת 1,500 קלוריות - תפריט

תה צמחים, דייסת סולת (לא יותר מ-3 כפות) ועל בסיס חלב 1%.
לקערת הדייסה מומלץ להוסיף באגוזי מלך ומעט קינמון. את ארוחת הבוקר תוכלו לקנח עם תפוז או קלמנטינה.

ארוחת ביניים:

אפרסמון אחד, יחידה אחת של לחמית סובין או פרוסת לחם קל, 3 כפות קוטג' או גבינה לבנה.
ארוחת צהריים: צלחת מרק ירקות, 2 יחידות שניצל טבעול (עד 5% שומן) וצלחת בורגול ברוטב עגבניות.

ארוחת ביניים נוספת:

תה ירוק, 2 כפות חומוס, 2 פרוסות לחם קל וצלחת מרק.
ארוחת ערב: ירקות מוקפצים עם מעט רוטב סויה (מומלץ להקפיץ בשמן זית), גבינה בולגרית 5%, 2 פרוסות לחם.

במידה ואתם חווים תחושת רעב לאחר ארוחת הערב, מומלץ להסתפק ב-2 מנות פרי העונה או צלחת מרק נוספת.

תפריט דיאטה 1500 קלוריות המותאם לחודשי הקיץ

ארוחת בוקר:

גביע יוגורט, חצי כוס קורנפלקס ומנת פרי אחת מפירות העונה.

ארוחת ביניים:

מיני סנדוויץ מלחם מלא עם גבינה/טונה/ביצה קשה ומנת פרי אחת.

ארוחת צהריים:

2 פרוסות לחם קל, סלט ירקות טריים עם רצועות חזה עוף ועוגייה אחת ללא סוכר לקינוח.

ארוחת ביניים נוספת:

דיאטת 1,500 קלוריות תפריט

 

מנת פרי אחת מפירות העונה וחופן אגוזי מלך.

ארוחת ערב:

סלט ירקות עשיר עם שמן זית, 2-3 צנימים של לחם קל עם גבינה צהובה 9% שומן.

תפריט דיאטה 1500 קלוריות עשיר בסידן

ארוחת בוקר:

2 פרוסות לחם קל, 2 כפות גבינה לבנה (3 או 5 אחוז), פרוסה אחת של גבינה צהובה 9% וירקות.

ארוחת ביניים:

גביע יוגורט אחד (5%), 2 יחידות של תאנים יבשות, כף אחד של צימוקים או מנת פרי אחת של אגס/אפרסק/נקטרינה (בהתאם לעונה)

ארוחת צהריים:

סלט ירקות עשיר עם כפית אחת של שמן זית, כף טחינה לסלט, מנת ירקות מבושלים, חזה עוף בגריל או 2 יחידות שניצל טבעול.

ארוחת ביניים נוספת:

יחידה אחת של חטיף אנרגיה עד קלוריות.

ארוחת ערב:

ביצה או חצי קופסה של טונה במים, כוס פסטה מקמח מלא, סלט ירקות עשיר, שלוש עד 5 כפות גבינה מכל סוג עד 5% ומנת פרי לקינוח.

 

לחישוב מדויק של קלוריות – מחשבון קלוריות לצריכה יומית מומלצת

מאמרים נוספים