חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

דיאטת מיצים

דיאטת מיצים

בשנים האחרונות יותר ויותר תזונאים ממליצים על מיצים כמוסיפים לתזונה הקיימת וכאופציה נכונה לירידה במשקל ולהזנת הגוף, ולא בכדי. מיצים מסוגים שונים הינם בעלי סגולות משמעותיות ויכולים להעניק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו.

שתיית מיצים מסייעת בעיכוב תהליך ההזדקנות, מונעת מחלות, מנקה את הגוף, מסייעת בירידה במשקל ומפחית דלקות מסוגים שונים. המיצים מכילים מגוון עצום של יתרונות: ביניהם ניתן למצוא ויטמינים ומינרלים, אנזימים וחלבונים ועוד.

קיים חוסר הבנה רב לגבי דיאטת מיצים. מדובר בדיאטה שיכולה להיות מעולה, אבל גם מאוד מזיקה אם לא יודעים על מה מדובר.
דבר ראשון חובה להבין שבעצם לא מדובר בדיאטה, אלא בצום. הבטחות כגון "ירידה של 3 ק"ג ב-5 ימים!" ו-"עור קורן וצעיר" בדרך כלל נשמעות בכל הנוגע לתוכניות צום, דבר שמוביל את האדם להתחיל את הצום מהר מדי בלי הכנות או ידע מספקים שיבטיחו שחוויית הצום תהיה נעימה, מועילה והכי חשוב בטוחה.

בעוד שבהחלט ניתן להשיג את ההבטחות לעיל בעזרת צום, אסור להתפתות אחרי תהליך שמבטיח תוצאות פיזיות באופן עיוור בלי הסברה ולימוד מעמיקים לגבי התהליכים שהגוף עובר במהלך צום.

כאשר הדבר נעשה בצורה אינטליגנטית וזהירה, הצום יכול להיות כלי מדהים לשיפור המראה החיצוני, וחשוב יותר לשיפור הבריאות. הוא יכול לאפשר ניקוי עמוק של הגוף, לפרק חומרי פסולת רעילים ולתת זריקת חיות וחיוניות לגוף ברמה התאית. דברים אלה כמובן מתבטאים גם בתחושה הכללית וגם במראה החיצוני. אבל לפני שמנסים צום מיצים, חובה להבין איך זה עובד ומתי לעשות את זה.

מה זה צום מיצים?

דיאטת מיצים, מדובר על תקופת זמן מוגדרת שבה האדם צורך רק נוזלים, או ליתר דיוק מים, תה צמחים, מיצי פירות וירקות טריים שנסחטים במקום ומרק ירקות צח מסונן.

בצום חשוב לא רק מה כן מכניסים לגוף אלא גם מה לא מכניסים לגוף. הדברים האסורים הם נוזלים שמעמיסים על הגוף כגון קפה, תה עם קופאין, חלב, משקאות תוססים, מיצים טבעיים ארוזים (בין אם פירות או ירקות), משקאות חלבון, משקאות דיאטטיים וכו'. בנוסף אסור לצרוך מזון מוצק, או אפילו מזון רך, כי הוא מכיל סיבים שמפעילים את העיכול שיש להימנע ממנו במהלך דיאטת מיצים.

היתרונות של דיאטת מיצים

 דיאטת מיצים ירוקים נחשב לאחת האפשרויות הבריאות והמזינות ביותר שקיימות כיום. המיצים מספקים כמויות עצומות של דלק לגוף ומאפשרים ירידה במשקל בצורה הבריאה לגוף.היתרון הגדול של מיצים מסוגים שונים הוא האפשרות לקבל הזנה ישירה בכמויות גדולות – אותן הגוף לא יכול היה להכיל אלמלא היו הירקות והפירות דחוסים למיצים.

צריכה נכונה של מיצים

באשר לסיבים התזונתיים הנעלמים בעת סחיטת המיצים, חשוב לזכור כי תפריט דיאטה ממיצים מאוזן הכולל ירקות אינו מעלה את רמת הסוכר באופן משמעותי בדם. צום מיצים מאוזן ובריא המוכתב על ידי תזונאי המתמצא בסוגים שונים של דיאטות מיצים לא יפגע בהרכב הסיבים בגוף ולא יעלה את רמת הסוכר. לשם כך חשוב לצרוך דיאטת מיצים בחכמה ולבחור במיצים המתאימים. רצוי לשלב יותר מיצים ירוקים ופחות מיצי פירות או מיצים עשירים בסוכרים.

מדוע דיאטת מיצים ואיזה סוגי מיצים?

כאשר סוחטים את הפירות והירקות, מרחיקים את הסיבים התזונתיים ושותים רק את הנוזלים שמכילים את החומרים המזינים ובכללם הוויטמינים והמינרלים מהצמח. למרות שגוף האדם כן צריך שסיבים תזונתיים יהיו חלק מהתזונה, תקופה מסוימת בלעדיהם מאפשרת לגוף לבזבז פחות אנרגיה על עיכול.

בסביבות 70% מהאנרגיה שהגוף מבזבז ביום הולך על העיכול לבדו. אז כאשר האדם אוכל 3 ארוחות ביום וגם חטיפים או נשנושים בין ארוחות, הגוף כמעט שלא מקבל הזדמנות להקצות אנרגיה לניקוי עמוק וסילוק פסולת חומצית ישנה, שקרוב לוודאי גורמת למגוון בעיות גופניות.

אם האדם סובל מכאבי ראש, עצירות, שלשולים, בעיות עור, תשישות, עצבנות, השמנת יתר, נפיחות מגזים או ממגוון רחב של סימפטומים נוספים, אז הגוף שלו בהחלט צריך עזרה כדי להתנקות. השימוש הנכון והאינטליגנטי במהלך דיאטת מיצים הוא בהחלט דרך מצוינת לעשות את זה.

דבר ראשון, רוב המיצים בדיאטת המצריכים להיות מיצי ירקות, ובעיקר ירקות ירוקים, עם מעט פרי כדי להמתיק את המיץ.

כלל טוב הוא להקפיד שבזמן הצום 70% מהמיצים יהיו מיצי ירקות, ו-30% הנותרים יהיו פירות – כאשר רובם מעורבבים בתוך מיץ הירקות ולא בנפרד. בעיקר חשוב להקפיד לא להגזים בכמות מיץ הפירות, כי המיץ הזה מקפיץ את רמות הסוכר בדם וגם יכול לעודד היווצרות פטריות במערכת העיכול, כגון קנדידה.

מיצים מפירות לא מתוקים הם אופציה מצוינת. מיץ מאשכוליות או מתפוחים ירוקים חמוצים הוא מצוין גם לבד, ואין בעיה להוסיף לימון לכל המיצים.

דיאטת מיצים

כמה מיצים צריך לשתות במהלך דיאטה של מיצים?

כמות המיץ ששותים בתהליך דיאטת מיצים היא מאוד אינדיבידואלית ונקבעת על-ידי תחושת הרעב והתחושה הגופנית הכללית.

לרוב האנשים הכמות האופטימלית היא באזור ה-2 עד 3 ליטר ביום, כאשר יש ימים שבהם תחושת הרעב חזקה יותר ושותים יותר, וימים שבהם שותים פחות.

האם צריך לשנות את אורח החיים ואת שגרת החיים במהלך הדיאטה?

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. הדבר תלוי בעומס העבודה, בסגנון חיי המשפחה, עד כמה הגוף צריך ניקוי ועוד בכמה גורמים.

אם האדם ישתה הרבה מאוד מיצים, נגיד 4 ליטר, הוא יגלה שהוא יכול להמשיך לתפקד כרגיל. מצד שני, אם הוא יעשה זאת הוא יגלה שהוא לא נותן לגוף שלו את מלוא ההזדמנות לבצע את תהליכי הניקוי וההחלמה הפנימיים של הגוף. הוא בהחלט ימשיך לתפקד כרגיל, אבל לא יפיק את מלוא התוצאות שניתן. לקבלת תוצאות מקסימליות חובה לתת לגוף גם מספיק מנוחה ורגיעה. אין צורך לקחת הפסקה מהחיים אבל בהחלט מועיל לקצץ איפה שניתן.

רכיבים מומלצים לביצוע דיאטת מיצים

בכל דיאטת מיצים רצוי לשתות את המיץ על קיבה ריקה מאחר וערבוב הנוזלים עם מוצקים אחרים יכול לעכב את העיכול. יש לשתות את המיצים באופן עצמאי וללא חומרים נוספים. בין הרכיבים המומלצים ביותר להרכבת דיאטת מיצים ניתן למנות את המלפפונים, הסלרי, הפטרוזיליה וירוקים אחרים. את אלו ניתן להכניס לבלנדר וליהנות ממיץ איכותי ומזין. במיצים רבים ניתן אף להכניס את הירקות או את הפירות עם קליפתם לקבלת מיץ עשיר יותר.
לכל צום מיצים רצוי לשלב גבעולי סלרי למיצים הקיימים מאחר ואלו מהווים מקור מצוין לאשלגן ומינרלים אחרים. רצוי להעדיף סלרי אורגני ולא סלרי רגיל בשל סכנת ההדברה הקיימת על הסלרי מהסוג הרגיל. חשוב להוסיף ירקות שיש להם גם טעם מתוק, ירקות אלו יכולים להיות חסה, ברוקולי ועוד. ירקות אחרים אותם חשוב להוסיף הינם קייל, מנגולד, שן הארי, כרוב ועלי סלק, כוסברה ושום, פטרוזיליה ועוד.דיאטת המיצים
לקבלת מיצים מתוקים יש להוסיף גזר ופלפל כתום וכן פירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך שיכולים להיות תפוח למשל. חשוב להוסיף גם פירות הדר המשפרים את הטעם באופן משמעותי. חשוב לדעת כי מיצים ארוזים ולא טריים אינם מהווים רכיב יעיל לצורך דיאטת מיצים. מיצים לא טריים יעילים רק למטרות טעם ולא למטרות בריאות או הרזייה. במקביל, יש בהם לא מעט חומרים משמרים ולעיתים אף גם צבעי מאכל.

דיאטת מיצים – האם מועיל?

כאשר האדם צם, הגוף משתמש באנרגיה שהוא בדרך כלל מבזבז על עיכול כדי לנקות את התאים ולאסוף ולרוקן מהגוף חומרים רעילים. כאשר הוא אוסף את החומרים האלה, הוא כמובן צריך לרוקן אותם. כדי שהצום אכן יהיה יעיל וישאיר אחריו את הגוף נקי ובריא יותר, יש לוודא שהרעלים אכן עוזבים את הגוף.

רוב פעולת הפינוי מתבצעת דרך המעיים, אבל אפשר גם לראות את הרעלים יוצאים דרך הזיעה ולפעמים דרך כמויות מוגזמות של ליחה ונזלת.

אנשים שלא חווים ריקון רעלים דרך המעיים חייבים לעבור ניקוי עמוק של המעי הגס. (לחצו לקריאה גם על תפריט דיאטה לניקוי רעלים )

לסיכום

הדרך היעילה היחידה לגשת לכל משטר ניקוי, בין אם מדובר בדיאטת מיצים, מזון חי, מזון מלא או כל גישה אחרת, היא לקחת בחשבון את הצרכים האישיים של האדם, את ההיסטוריה הבריאותית שלו ואת סגנון החיים שלו ולחפש תהליך שמשתלב בדרך הטובה ביותר עם כל השיקולים לעיל.

מאמרים נוספים