שיעור 16 – מה עושים אם רעבים מאוחר בלילה ?

דבר ראשון, אני רוצה שתפנימו שיש סיבה מדעית לכך שאתם רעבים בלילה ואני אגיד לכם מה אתם יכולים לעשות כדי שזה לא יקרה יותר. אבל יותר חשוב מכך, אתם צריכים להבין שהלילה הוא לא זמן טוב לאכילה. בלילה הגוף צריך להיות עסוק בניקיון והוצאת הפסולת מהגוף ולא בעיכול. האוכל לא מתעכל טוב בלילה והגוף שם את זה בצד ואוגר את זה כשומן. זוכרים את הפועלים והשומר הזקן מהדוגמא בספר?

 אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי למנוע רעב בלילה

אם תתחילו לאכול מהבוקר וכל שלוש שעות במשך היום כמו שתיארתי בטיפ מהשבוע שעבר, אתם לא תגיעו למצב שאתם מורעבים בלילה וגם הכמיהה למתוק תפחת. זכרו לאכול ארוחת בוקר שכוללת חלבון וגם תוסיפו חלבון לארוחות השונות במשך היום, קצת שמן מאיכות טובה ופחמימות מורכבות כמו ירקות.

הסיבה שאתם רעבים בלילה היא שנתתם לגוף שלכם להגיע למצב של רעב ויש לכם נפילת סוכר רצינית. במצב כזה הוא ידחוף אתכם ברוב המקרים לאכול סוכרים ופחמימות כדי להרים את רמת הסוכר בדם. פשוט אסור להגיע למצבים כאל! חייבים לאכול במשך היום!

אם אתם בכל זאת רעבים מאוחר בלילה, נסו לאכול משהו מאוד קל. אם זה כשעתיים לפני השינה עדיף לשתות כוס תה גדולה, ללא סוכר כמובן, או מרק ירקות והרעב ייפסק. אם זה 3 שעות ויותר לפני השינה אפשר לאכול משהו קל כגון יוגורט, ירק עם גבינה, קוטג' עם מלפפון או מעדן ללא סוכר (שיש בו בדרך כלל 60 קלוריות). הרעיון הוא לאכול משהו קל, בסביבות 50-70 קלוריות, שמכיל קצת חלבון.

אכילה מאוחרת בלילה

רצוי מאוד לא לאכול פרי בלילה, כי פרי מכיל הרבה סוכר יחסית לירק. כנ"ל לגבי פחמימות אחרות. אם אתם רעבים, עדיפות לחלבון עם ירק.

רוב האנשים שחשים רעב מציק בלילה לא אוכלים בצורה מספקת במשך היום והגוף נכנס ל-"מגננה", כי הוא חושב שאתם מנסים להרעיב אותו. הוא ידחוף אתכם לאכול כמנגנון הישרדות, כי הוא חייב מרכיבי תזונה טובים כדי לבנות את עצמו ולתפקד. אם לא תתנו לו אוכל מזין, הוא ינסה לדחוף אתכם בכוח לאכול, מתוך תקווה שמשהו ממה שאתם אוכלים יכיל את מרכיבי התזונה שהוא צריך.

רוב האנשים חושבים שהם "אוכלים" במשך היום אבל בעצם הם מכניסים לגוף "קלוריות ריקות" שאין בהן שום ערך תזונתי. אכילת חלבון (מהחי או מהצומח), שמן מאיכות טובה בכמות קטנטנה, ירקות ופירות הם חובה בכל יום.

מה לאכול כשרעבים בלילה

אין צורך להיכנס לספירת קלוריות מדויקת, אבל יש לאכול עד לתחושת השובע של הגוף ולא יותר מזה. תלמדו להקשיב לגוף שלכם ולא "לאכול עם העיניים". אם הגעתם למצב שאתם מתפוצצים אחרי ארוחה, אז אכלתם יותר מדי והגוף יהפוך את עודף הקלוריות לשומן. עם קצת תשומת לב אתם תבינו מהר מאוד מה גודל המנות שהגוף שלכם צריך.

אכילת פחמימות וסוכר לא יוצרת תחושת שובע כמו שתיארתי למעלה ובדרך כלל אחרי אכילת פרוסת עוגה אתם תרצו עוד פרוסה ועוד פרוסה … אכילת סוכר יוצרת תשוקה לאכילת עוד ועוד סוכר שהופך בגוף לשומן שנאגר בצד.

תפסיקו עם הפחמימות הפשוטות והמיותרות ועם עודף הסוכרים ועברו לאכילת חלבונים, שמן טוב, ירקות ופירות. תוך כמה ימים אני מבטיחה לכם שתרגישו לגמרי אחרת.

זרעים וגרעינים נחשבים שמן טוב וצריך כמות מזערית מהם כל יום. קטניות (כגון עדשים, שעועית, סויה וכו') הן חלבון צמחי והן טובות לנו. דגנים (כמו חיטה מלאה, גריסים, שיבולת שועל, אורז מלא ועוד רבים אחרים) מספקים לגוף גם חלבונים מהצומח וגם פחמימות מורכבות מעולות, אך צריך כמות מאוד, מאוד קטנה מהם. תדאגו רק שהם יהיו מלאים ושלא הפשיטו את הקליפה מלאת הוויטמינים מהם. אם אתם קונים את המוצרים האלה אורגניים, בכלל טוב.

נסו לאכול לפי העקרונות הללו בשבוע הקרוב ותראו בעצמכם.

בהצלחה אואנה

אולי יעניין גם...