חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

תפריט תזונה לספורטאים

תפריט תזונה לספורטאים

דיאטה לספורטאים

ספורט ודיאטה הם השילוב הנדרש לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין להשיל מגופו קילוגרמים מיותרים, כאשר ירידה במשקל מתאפשרת גם במסגרת הקפדה יתרה על סוגי המזונות (וגם היקפם) אותם אנו צורכים וגם במסגרת הקפדה יתרה על פעילות גופנית הידועה כסוג של פעילות היכולה לסייע לכם לשרוף קלוריות.

דיאטה, משויכת אצל רובנו כפעולה נדרשת לבעלי משקל עודף ולאו דווקא לאנשים העוסקים בספורט באופן פעיל, בין אם מדובר בספורטאים חובבנים ובין אם מדובר בספורטאים מקצוענים. יחד עם זאת, תפריט תזונה לספורטאים הינו חיוני לכל אדם העוסק בפעילות ספורטיבית כזו או אחרת, כאשר המשטר בתפריט יומי לספורטאים מיועד בעיקר לצרכי תחזוקת הגוף ואספקת כל אבות המזון ומרכיבי התזונה הנחוצים לגוף.

דיאטה לתקופת ספורט, חייבת להיות מותאמת לאופי הפעילות הספורטיבית אותה אתם מקיימים, כאשר כל אדם העוסק בפעילות ספורטיבית כזו או אחרת, מפקיד בין היתר על תזונה נכונה לפני ואחרי האימון והפעילות הספורטיבית אותה הוא נוהג לקיים.

תפריט יומי לספורטאים – מדוע זה נחוץ והכרחי?

המזון אותו אנו צורכים נועד לספק לגופנו את האנרגיה הנחוצה לו לצורך תפקודו, ולכן, ספורטאים נדרשים לצריכה מוגברת של סוגי מזונות שונים (בהתאם לסוג הפעילות הספורטיבית אותה הם מקיימים). כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה תפריט התזונה לספורטאים, וזאת על מנת למנוע צריכת מזונות בכמויות גדולות.

מה מומלץ לאכול לפני אימון ו/או פעילות ספורטיבית?

פחמימות פשוטות ידועות בספיגתן המהירה בגוף, ולכן, הן יכולות לספק את האנרגיה הנחוצה לכם לפני אימון. על מנת להימנע מצריכה של פחמימות פשוטות רוויות סוכרים, אנו ממליצים לכם לצרוך פחמימות פשוטות כגון: לחם לבן עם ממרח ריבה או דבש, פרי טרי, עוגייה אחת או שתיים, תמרים או פירות יבשים. כמו כן, חשוב להקפיד על צריכה של לפחות 500 מ"ל מים במהלך כל שעת אימון. במידה ואתם מקיימים סוג של פעילות ספורטיבית במהלכה קיימות הפסקות קצרות של 15 עד 30 דקות, מומלץ לצרוך פרי או לחם לבן עם ממרח ריבה / סילאן / דבש במהלך ההפסקה, וזאת על מנת לחדש את מצבורי האנרגיה של הגוף לקראת המשך הפעילות.

מה מומלץ לאכול אחרי אימון?

על מנת להשיב לגוף את האנרגיה אותה היא איבד במהלך הפעילות הספורטיבית ועל מנת לבנות מחדש את שרירי הגוף, מומלץ לאכול פחמימות מורכבות ומוצרי מזון עם המון חלבון לאחר כל אימון. את האכילה מומלץ וחשוב לקיים כשעה לאחר האימון ולא לפני לכן, כאשר בין יתר מקורות המזון שיכולים לספק לכם את הפחמימות המורכבות הנדרשות וכמות החלבון הנדרש תוכלו למצוא: כריך לחם מלא עם טונה, קערת יוגורט עם גרנולה, כריך לחם מלא עם ביצה קשה וגבינה, סטייק בפיתה ועוד.

 

 

למעבר למחשבון חישוב קלוריות לצריכה יומית מומלצת

מאמרים נוספים