חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

תזונה נטורופתית תפריט

תזונה נטורופתית תפריט

מהי תזונה נטורופתית?

מהם העקרונות לתכנון דיאטה נטורופתית וכיצד ניתן להרכיב תפריט תזונה נטורופתית שגם יסייע לכם לרדת במשקל וגם ישפר את מצב בריאותכם?
על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

נטורופתיה היא למעשה גישה בריאותית הדוגלת בנטילת תרופות טבעיות וביכולות של הגוף לרפא את עצמו.
נטורופתיה החלה את דרכה באמצע המאה ה-19 ואז ועד היום היא זוכה לפופולאריות הולכת וגוברת בכל רחבי העולם לנוכח היתרונות הרבים (והמוכחים מדעית) הנלווים לעקרונות הרפואה הנטורופתית.

מהי דיאטה נטורופתית ומהם עקרונותיה?

דיאטה נטורופתית היא למעשה דיאטה המבוססת על תפריט תזונה נטורופתית במסגרתו צריכת המזונות תעשה באופן הקרוב ביותר למצבם הטבעי של המזונות אותם אנו צורכים. לפיכך, כל תפריט נטורופתי איננו כולל מאכלים המכילים בתוכם רכיבים מלאכותיים, חומרים משמרים ותוספים כימיים מכל סוג.
במקביל, הדיאטה הנטורופתית מבוססת על העיקרון המנחה של נטורופתיה לפיו הגוף מסוגל לרפא את עצמו בכוחות עצמו, ולכן, התפיסה הדיאטנית לפי הרפואה הנטורופתית מתחילה באבחון הגורם המרכזי להשמנה, כאשר בין יתר הגורמים הנפוצים תוכלו למצוא את הימצאותה של מחלת כליות, הימצאותם של מצבי לחץ וסטרס, צריכה מוגברת של מזון מעובד עם סיכון לרעילות מזון, צריכה מוגברת של אלכוהול ומוצרי טבק, חוסר הרמוניה רגשית ועוד.

 

נטורופתיה תפריט- כיצד מרכיבים אותו?

נטורופתיה תפריט חייב לכלול בתוכו שילוב של ירקות אורגניים, דגנים מלאים וכמות נדיבה של חלבונים ממוצרי חלב אורגני או בשר אורגני.
במסגרת בניית תפריט תזונה נטורופתית חשוב להימנע מהכללת מזונות כגון: דגנים המיוצרים מחיטה, סוכרים פשוטים,
חומרים מלאכותיים, מזונות מטוגנים, מוצרי חלב (למעט חלב אורגני ויוגורט טבעי 0% שומן ובשרים כגון:
בשר בקר, כבש, נקניקיות וכדומה.
מצד שני, תפריט נטורופתי משלב בתוכו את כל סוגי הפירות והירקות האורגניים (אילו שלא גודלו בשטחים חקלאיים אותם נהוג לרסס בחומרים כימיקאלים שונים), קטניות, אגוזים, ביצים אורגניות, עוף, דגים (לא מבושלים), ושמנים כגון: שמן זית, שמן קוקוס, טחינה גולמית, אבוקדו, תה צמחים, מיצים טבעיים ומים.

מהם היתרונות הנלווים של תזונה נטורופתית?

הקפדה יתרה על נטורופתיה ותזונה תסייע לכם תוך פרק זמן קצר להפחית בצורה ניכרת את הרעלים בגוף.
כמו כן, התזונה הנטורופתית מסייעת למניעת מחלות ובעיות שונות במערכת העיכול והיא מפחיתה את הסיכון לרגישויות במזון ואלרגיות.
התזונה הנטורופתית תורמת רבות לחיזוק המערכת החיסונית ואף להימצאותו של הכולסטרול הטוב בגופנו, ובמקביל, היא תורמת רבות להפגת מתחים ומצבי סטרט וחרדה ואף תורמת רבות לשינה מספקת ומניעת נדודי שינה.

נטורופתיה תפריט מומלץ לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לשמור על משקל גופו לאורך זמן, לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לרדת במשקל ותוך כדי לאמץ לעצמו הרגלי תזונה נכונה לחיים ולכל אילו מביניכם המעוניינים לשפר את רמת החיוניות והאנרגיה שלהם לאורך החיים.

מאמרים נוספים