חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

תפריט טבעוני דיאטטי

תפריט טבעוני דיאטטי

לא מזמן התגלתה תל אביב בתור העיר הידידותית ביותר לטבעונים ואילו ידוע כי ישראל הינה בין המדינות בה אחוז הטבעונים פשוט נסק בתוך שנים ספורות. כיום כמעט 8% מהישראלים טבעוניים – נתון בלתי נתפס בהשוואה לאחוזי הגדילה המשמעותיים בתוך שלוש שנים בלבד. טבעונים מתחלקים ברובם לשתי קטגוריות עיקריות: טבעונים מאידיאולוגיה וטבעונים מטעמי בריאות.

טבעוני דיאטטי – טבעונות ותיאוריות תזונתיות

תיאוריות תזונתיות רבות גורסות כי החלב המגיע מן הפרה אינו בריא לגוף האדם ואף יותר מכך, מביא למחלות. הלקטוז, הוא החומר האחראי על ההתמכרות בחלב, הינו גורם אשר לדעת התזונאים מביא להתפתחות דלקות ומחלות שונות ברבות השנים. גם טבעונים אידיאולוגיים נמנעים מחלב, בשר וביצים מטעמי מוסר – בשל תנאי הגידול המודרניים של בעלי החיים וכן לאור גילוי אינספור מקרי התעללות בשנים האחרונות.
תפריט טבעוני דיאטטי הינו בר השגה וניתן ליישם אותו באמצעות עקרונות בסיסיים וחשובים ביותר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, דיאטה טבעונית אינה לוקה בחסר אלא נהפוך הוא – היא מעשירה את הגוף במה שהוא זקוק לו ומביאה לירידה משמעותית במשקל. חשוב להתייעץ עם איש או אשת מקצוע לפני התחלת והרכבת תפריט טבעוני דיאטטי על מנת להבטיח כי התפריט הכולל של הדיאטה הינו בעל כל הרכיבים ההכרחיים לירידה במשקל ולהזנת הגוף.

טבעונות – דרך חיים או טרנד?

הטבעונות כבר מזמן חלק מהתפריטים היומיומיים של רבים אשר עוברים אליה מטעמים רבים ושונים. במסגרת הטבעונות מוותרים רבים על צריכת החלב, הבשר והביצים. עדות למגמה ההולכת וגוברת אנו מוצאים במסעדות הרבות ברחבי הארץ אשר מגישות תפריטים טבעוניים לחלוטין.
גם תפריט טבעוני דיאטטי, ניתן לשילוב באכילה נכונה ואפילו באכילה בחוץ. אין ספק כי מדובר בהרבה יותר מאופנה חולפת וכל מה שצריך הוא בירור של האלמנט הבריאותי בהתאמת תפריט דיאטה טבעוני באופן אישי.

בניית תפריט טבעוני דיאטטי

במסגרת הטבעונות מותר לאכול ממתקים ושומנים בכמות מוגבלת, קטניות ואגוזים שונים, זרעים ודגמים, תחליפי בשר הקיימים למיניהם כיום בשוק, ירקות ופירות ועוד.

תפריט טבעוני דיאטטי הרצוי מבוסס על

– 2-4 מנות פרי ביום
– 3-5 מנות ירק ביום
– כוס חלב סויה
– כוס קטניות מבושלות
– כף או שתיים של אגוזים או זרעים
– רבע כוס טופ
– ועוד תוספות שכל אחד בוחר לעצמו.
כמובן, בין ובנוסף למנות רצוי לשלב גם לחם, דגנים שונים ועוד.
הטבעונות מביאה להפחתת המחלות, ירידה במשקל, הימנעות מלחץ דם גבוה וממחלות לב שונות, הימנעות ממחלות כלי דם ועוד. לעומת זאת עם התחלת דיאטת הרזיה לטבעונים חשוב לוודא כי אין חוסר של חלבונים, ויטמין B12, ברזל וסידן. חשוב לדעת כי גם קרניבורים יכולים לסבול ממחסור של ויטמין B12 אולם בקרב קרניבורים מדובר בחסרון משמעותי הרבה יותר. על מנת שלא להחסיר חלבון בתזונה טבעונית יש לצרוך שעועית ופול, אפונה וגרגירי חומוס, מוצרי סויה ועוד.
לקבלת תפריט דיאטטי טבעוני מותאם אישית, ולקבלת פרטים נוספים על דיאטה טבעונית, צרו איתנו קשר ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם.

מאמרים נוספים