חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

מתכונים דיאטטים לשבת

מתכונים דיאטטים לשבת

עבור שומרי השבת שבינינו (וגם עבור אילו שלא), השמירה על המשקל והדיאטה במהלך השבת היא ללא ספק משימה מאתגרת וזאת לנוכח ריבוי סעודות השבת והנשנושים השונים אותם אנו "חוטפים" בין הארוחות.

ברוב המקרים, זה מתחיל בצהרי יום שישי עם מתכון מענג מבית אמא, ממשיך לארוחת הערב המשפחתית סביב שולחן השבת, עובר לפיצוחים ולקינוחים שלאחר הארוחה וכך זה ממשיך גם בבוקר שבת עם עוגה מפנקת/ארוחת בוקר ישראלית דשנה/ ג'חנון מסורתי וכדומה.
(ראו גם מתכון לפנקייק מקמח שקדים ללא סוכר וללא גלוטן)

כפועל יוצא מכך, עבור כל אחד ואחת מאיתנו המעוניין לשמור על המשקל והדיאטה במהלך השבת, מומלץ לאמץ מספר מתכונים דיאטטיים לשבת אותם ניתן להכין לפני או במהלך השבת ולהבטיח לעצמכם שגם לצד שפע הארוחות המשפחתיות והאוכל המגוון של שבת, תוכלו להתנחם בכל מתכון דיאטטי לשבת שמצד אחד ידאג להזין את גופכם במרכיבי המזון החיוניים ביותר ומצד שני יאפשר לכם לשמור על המשקל והדיאטה גם לצד כל הפיתויים הקולינאריים שמסביב לשולחן סעודות השבת.

מספר מתכונים דיאטטיים מומלצים לשבת

כבד עוף ברוטב פטריות –

כבד עוף הוא מקור מצוין לחלבונים, ויטמינים וחומצה פולית. על מנת ליהנות מיתרונותיו התזונתיים של כבד העוף חשוב לשמור על עסיסיותו במסגרת בישול מהיר וקצר. לצורך הכנת מתכון דיאטטי לירידה במשקל של כבד עוף ברוטב פטריות מתקתק תדרשו להצטייד במצרכים הבאים (מתאים ל-4 מנות כ-200 קלוריות לכל מנה): חצי קילו כבד עוף, 150 גרם פטריות שטופות היטב וחתוכות לפרוסות, 3 כפות סויה, 2 כפיות סוכר חום (ניתן לוותר על הסוכר אם לא תהיו מעוניינים ברוטב מתקתק), 2 כפות שמן זית, בצל אחד קצוץ היטב, עירית קצוצה לקישוט המנה ומעט מלח ופלפל שחור לתיבול המנה.

אופן הכנת המתכון:
שוטפים היטב את הכבדים ומסננים ולאחר מכן מטגנים במחבת עמוקה את הפטריות, הסויה, הבצל והסוכר ומוסיפים מלח ופלפל לתיבול.
לאחר ריכוך קל של הפטריות מוסיפים את כבדי העוף ומטגנים לפרק זמן קצר על מנת שהכבדים לא יתיישבו יתר על המידה. לאחר מכן מעבירים לצלחת הגשה, מקשטים בקצת עירית ומתענגים על כל ביס כיאה לעונג שבת…


דג סלמון עם פטריות ויוגורט-

רבים מאיתנו לא יכולים לוותר על מנת הדג בשבת ואם כבר דג (שתמיד מומלץ בתור מתכון דיאטטי) אנו ממליצים לכם על דג סלמון המתאפיין באחוזי חלבון גבוהים, אחוז נמוך של שומן וכמובן אומגה 3.
לצורך הכנת המתכון תדרשו להצטייד במצרכים הבאים להכנת כ-2 מנות דג: כף שמן זית, 4 פטריות חתוכות, שן שום אחת כתושה, דג סלמון פרוס לנתחים, 200 מ"ל של יוגורט עזים, מעט מלח ומעט פלפל שחור.

אופן הכנת המתכון:
במחבת קטנה מחממים שמן זית ומים ולאחר מכן מוסיפים את הפטריות והשום עד שיסמיח. לאחר מכן, מניחים את נתחי הסלמון עם העור כלפי מעלה על המחבת ומתבלים במעט מלח ופלפל. מעל נתחי הסלמון שופכים את היוגורט ומוסיפים עוד פטריות.
מבשלים את הכול על אש נמוכה למשך 10 דקות, מכבים את האש ומגישים.

מאמרים נוספים