חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

מתכונים דיאטטים ללא פחמימות

מתכונים דיאטטים ללא פחמימות

תפריט יומי של תזונה נכונה ומאוזנת מורכב ממספר מרכיבים תזונתיים החיוניים לגופנו, לרבות, פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים. יחד עם זאת, חשוב לסווג את הפחמימות אותם אנו צורכים לפחמימות פשוטות ופחמימות מורכבות, כאשר בכל הנוגע לתזונה נכונה ובריאה העדיפות תמיד תינתן לאותן פחמימות מורכבות ובריאות שנמצאות בירקות.
כן !!! ירקות הם פחמימות והן טובות לגוף שלנו !!!
המבוססות על קמח מלא ולא על קמח לבן וסוכרים פשוטים.
בתזונה ים תיכונית לצורך הדוגמא, ניתנת עדיפות לצריכת קטניות במקום פחמימות בתפריט היומי.

בשנים האחרונות, ישנן יותר ויותר דיאטות המבוססות על מתכונים דיאטטיים ללא פחמימות, כאשר את הפחמימות בתפריט מחליפות הקטניות או תבשילי הירקות. מתכונים דלי פחמימות במסגרת דיאטה נטולת פחמימות, יאפשרו גם לכם לצרוך תחליפים שונים לפחמימות המורכבות החיוניות לגופנו, אך יחד עם זאת חשוב לציין שדיאטה זו עדיף שתתקיים לפרקי זמן קצרים יותר ותשלב בתוכה גם מתכונים דיאטטיים בהם משולבים פחמימות לצד מתכונים דיאטטיים ללא פחמימות.
כמו כן, חשוב לציין שתפריטי מתכון דיאטה ללא פחמימות מיועדים לחולי צליאק המעוניינים לשמור על המשקל ו/או לרדת במשקל.

מספר הצעות להכנות מתכונים דיאטטיים ללא פחמימות

כרובית בתנור עם סילאן וטחינה – המצרכים ל-9 מנות בערך

3 כרוביות נקיות מעלים, 3 כפות סילאן, תרסיס 3 כפות שמן זית, מעט מלח, מעט פלפל שחור, 3 כפות של טחינה גולמית ומיץ הסחוט מלימון אחר טרי.

אופן ההכנה

מבשלים את הכרובית בסיר עם מים רותחים למשך כ-20 10 דקות לערך ולאחר מכן מניחים את הכרוביות על גבי תבנית אפייה. על גבי כל אחת מהכרוביות מורחים כף סילאן, מרססים מזליפים מעט שמן זית ומפזרים מעט מלח ופלפל שחור. את התבנית מכניסים לתוך תנור (200 מעלות) ואופים במשך כחצי שעה. לאחר מכן, מוציאים את התבנית מהתנור, יוצקים טחינה גולמית, מטפטפים לימון והמנה מוכנה להגשה.

מרק ירקות


פיצה ללא גלוטן מבסיס לחם טחינה

המצרכים למנה אישית אחת גדולה: ביצה, חלבון ביצה, כף טחינה גולמית, אבקת אפייה, כפית שטוחה של אורגנו מיובש, תרסיס שמן קנולה, כף רסק עגבניות, כף גבינה צהובה מגורדת וירקות אותם אתם הכי אוהבים על הפיצה.

אופן ההכנה

את הביצה, החלבון, הטחינה הגולמית, אבקת האפייה ורבע כפית שטוחה של אורגנו, יש לערבב היטב ולהעביר את התערובת הנוצרת לתוך תבנית אפייה עם נייר אפייה משומן היטב.
את התערובת יש לאפות למשל 20 דקות בתנור אשר חומם מראש ל-180 מעלות. לאחר האפייה, יש למרוח רסק עגבניות ולפזר אורגנו, גבינה צהובה ואת הירקות אותם בחרתם.
יש לאפות שוב את התבנית למשך 15 דקות נוספות בחום של 180 מעלות עד שהגבינה הצהובה מומסת, להוציא מהתנור ולהגיש שהמנה חמה.

מתכוני דיאטה נוספים עם תכולת ללא פחמימות מעטה כוללים בין היתר מתכוני קטניות ותבשילי קטניות עם ירקות, לדוגמא: עדשים עם בצל סגול, בטטה וגזר, תבשיל אפונה עם גזר וכדומה.

מקווים שנהנתם מהקריאה! תוכלו למצוא גם מתכונים דיאטטיים לארוחת ערב

מאמרים נוספים