חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

מתכונים דיאטטים לשבועות

מתכונים דיאטטים לשבועות

כל אחד משומרי הדיאטות למיניהן שבינינו, יודע כי תקופות החגים הן התקופות המאתגרות ביותר בכל הנוגע לשמירה על משקל הגוף באופן כללי ושמירה על תפריט דיאטה קבוע באופן פרטני. כידוע, לוח השנה העברי עמוס בחגים ומועדים המאתגרים אותנו בכל פעם מחדש בכל הקשור להתמודדות עם מאכלי החג השונים ועתירי הקלוריות המאפיינים כל חג וחג לאורך השנה וכל עדה ועדה מעדות ישראל.

אחד מחגי ישראל המאתגרים ביותר עבורי שומרי המשקל ושומרי הדיאטות שבינינו, הוא חג השבועות המתאפיין בין היתר במאכלים חלביים המשלבים בתוכן:
גבינות שמנות ועתירי שומן, פסטות למיניהן, מאפי בצק עם מילויים שונים, פיצות, פשטידות וכדומה.

על מנת לעמוד באתגר הדיאטה בתקופת החגים בכלל ובחג השבועות בפרט, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לשמור על משקל גופו והדיאטה בה הוא מצוי, להפקיד על איתור מתכונים דיאטטים לשבועות שמצד אחד יאפשרו לכם לחגוג את חג הביכורים באמצעות מספר מרכיבים מהמאכלים המאפיינים את החג, אך מצד שני יאפשרו לכם להמשיך ולשמור על המשקל הדיאטה, ולהמשיך את המעקב כמה קלוריות צריך לאכול ביום.

לצורך כך, חשוב לשמור על מספר כללים בסיסיים כגון: מתן עדיפות ברורה לגבינות רזות בכל הנוגע לשימוש בגבינות להכנת עוגות ומאפים לחג השבועות, בחירת מתכונים המשלבים בתוכם רכיבים עשירים בסיבים תזונתיים המגבירים את תחושת השובע, הפחתה של כמויות הסוכר בו אתם עושים שימוש בכל מתכון ומתכון, הימנעות מוחלטת מרכישת מאפים, עוגות ובצקים המכילים שומן טראנס, הקפדה יתרה על בחירת מוצרים ומרכיבים דלי נתרן והוספה של ירקות טריים לכל מתכון.

הכנתם של מתכונים דיאטטים לשבועות או הכנת מתוכנים דיאטטיים לחגים אחרים המופיעים על לוח השנה העברי, מחייבים אתכם לבחור בקפידה את מרכיבי המתכון ולקרוא היטב את הערכים התזונתיים המופיעים על אריזת מוצרי המזון השונים אותם אתם רוכשים לצורך הכנת מתכוני דיאטה לשבועות או לכל חג אחר.

להלן מתכון דיאטטי לשבועות:

מאפה גבינה (6 מנות- 275 קלוריות בלבד לכל מנה)

המצרכים:
2 כפות שיבולת שועל ומעט שמן לשימון תבנית האפייה, 500 גרם גבינה לבנה 3% ו-300 גרם גבינת קוטג' 3%, 3 כפות של פירורי לחם (רצוי לחם מלא), 5 ביצים, 1 שן שום כתושה, 1 בצל בינוני קלוף וקצוץ היטב, מעט מלח ומעט פלפל שחור, בטטה אחת בגודל בינוני- קלופה ומגורדת, כף פפריקה חריפה או מתוקה לפי הטעם, 3 כפות של עשבי תיבול קצוצים, גבעול אחד או שניים של בצל ירוק, וכמובן, תבנית אפייה בגודל בינוני.

אופן ההכנה:
לתוך קערה עמוקה יוצקים את כל המרכיבים (את הבטטות והפפריקה בסוף) ומערבבים היטב. לאחר מכן, יוצקים לתבנית ומשטחים את התערובת בעדינות ואופים למשך 45 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. חשוב לזכור שאת תבנית האפייה יש לשמן ולרפד בשיבולת השועל לפני הפעולה.

אוהבים עוד מתכונים?

ראו גם מתכונים דיאטטים קלים להכנה

מאמרים נוספים