תפריט תזונה לחיטוב

מאוד חשוב להבין שחיטוב יתרחש רק אם האדם יעסוק בפעילות ספורט שמחטבת שרירים כמו הרמת משקולות או אימוני כוח – וזה לא משנה אם זה גבר או אישה.
דיאטה לבדה לא יכולה לגרום לגוף להראות יפה וחטוב.
מצד שני זה נכון שדיאטה משפיעה בערך על 70 אחוז מהתוצאה ושום פעילות ספורט לא יכולה לעזור לאדם להראות חטוב אם הוא אוכל דיאטה של אוכל זבל.

תפריט חיטוב

לכן, בהנחה שהאדם עושה פעילות שבונה שרירים לפחות פעמיים בשבוע, תפריט התזונה שאני ממליצה עליו כדי להגיע למצב של חיטוב הוא תפריט שכולל שפע של ירקות ועלים ירוקים (רצוי טריים) ביחד עם חלבונים רזים.
התפריט הזה הוא לא רלוונטי כמובן לטבעונים או טבעונאים, שלהם מומלץ לאכול דברים אחרים, מומלץ להעזר במתכונים דיאטטים צמחונים.
עוד נקודה חשובה במיוחד לנשים היא: "אל תאכלי אם את לא רעבה" !!!

הרעיון שחובה לאכול ארוחת בוקר כדי להתחטב לדוגמא הוא רעיון שאין לו אחיזה במציאות והוא ממש לא רלוונטי לנשים – בטח לא לנשים אחרי גיל 40 .
נשים לא רוצות להראות כמו מרים משקולות מקצועי והן לא צריכות כמויות אוכל אדירות כדי לבנות שרירים גדולים ומנופחים.
כל מה שנשים רוצות זה להתחטב ואם הן יאכלו תפריט דיאטה לנשים שכולל פחות קלוריות מהצריכה הקלורית היומית שלהן , הן יתחילו לרדת במשקל.
התפריט הבא הוא רק דוגמא ורעיון כללי מה יכול להיות תפריט תזונה לחיטוב שמתבסס על שפע ירקות וחלבונים רזים.
כדי להיות ממש מדוייקים כל אחד צריך לבדוק כמה קלוריות הגוף הספציפי שלו צריך ביום, בעזרת מחשבון הקלוריות ולעשות התאמות.

תפריט חיטוב

ארוחת בוקר

אין צורך לאכול ארוחת בוקר אם אתה לא רעב.
תאכל את הארוחה הראשונה שלך כשתרגיש שהגוף שלך זקוק לאוכל ולא לפני.

במידה ואתה כן רעב אתה יכול לבחור מתוך האפשרויות הבאות:

ביצים ( בכל צורה שבא לך)
גבינות רזות, קוטג דל שומן, יוגורט דל שומן, טונה או פסטרמה דלת שומן
ירקות , ירקות, ירקות – ממש חובה

ארוחת צהרים

אם אכלת ארוחת בוקר, חכה עד שבאמת תהיה רעב לפני שאתה אוכל את הארוחה הבאה שלך.
אין גם צורך לנשנש בין לבין.
מי שרוצה להתחטב ( במיוחד נשים ) לא צריך לאכול כל שעתיים כמו שנהוג בחוגים מסויימים.

כשתהיה רעב תוכל לבחור מתוך האפשרויות הבאות :

עוף, הודו, בשר או דגים בלי עור ושומן על הגריל , מבושל, או צלוי אך לא מטוגן.
ביחד עם המון המון ירקות מכל המינים והצבעים כשחלק גדול מהם רצוי שיהיו טריים בסלט . אפשר לאכול ירקות גם בתבשילים, במרק, מאודה, צלוי אך לא מטוגן.
אנחנו לא רוצים להטביע את הירקות בשמן. (אין בעיה להשתמש בקצת שמן או תרסיס לטיגון).

ארוחת ערב

אם אתה לא רעב – אל תאכל !!!!!!!!!!!!!
אם אתה רעב, ארוחת הערב יכולה להיות כמו ארוחת הצהרים או הבוקר. אישהו חלבון רזה ביחד עם המון ירקות.
מנסיון עם אלפי לקוחות במיוחד נשים – התפריט הזה נתן את התוצאות הכי טובות כשהן רצו להתחטב.
ראו גם תפריט תזונה לספורטאים >> 

אולי יעניין גם...