מתכונים דיאטטים צמחוניים

אוכלוסיית הצמחוניים בישראל גדלה משנה לשנה, וזאת לנוכח המודעות ההולכת וגוברת לתזונה בריאה ונטולת מוצרי מזון מן החי, כאשר גם הליקויים הבריאותיים הנלווים לתעשיית המזון המעובד תורמים את שלהם בכל הנוגע לגידול המשמעותי במספר הישראלים שמחליטים בבוקר בהיר אחד להפסיק לצרוך בשר ומוצרי מזון מן החי.
פועל יוצא מכך, תוכלו למצוא כיום בכל מרכול שכונתי או רשת שיווק מזון, מחלקה ייעודית של מוצרי מזון אורגאני ובתוכה היצע הולך וגדל של מרכיבי מזון בעלי ערך קולינרי היכול להטיב עם הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו.

צמחוניים המעוניינים לשמור על משקל גופם ו/או להשיל מספר קילוגרמים מיותרים ממשקל גופם, נדרשים להכנת מתכנים צמחוניים דיאטטיים המשלבים בתוכם היצע עשיר ומגוון של מרכיבי מזון מן הצומח לצד תחליפים איכותיים למזון המועבד ומוצרי בשר.
מתכון צמחוני דיאטטי הוא ברוב המקרים מתכנון המבוסס על ירקות מכל סוג וצבע, קטניות ודגנים, כאשר מתכנון צמחוני לירידה במשקל משלב בתוכו ברוב המקרים כמויות גדולות יותר של חלבונים התורמים לתחושת השובע.

מתכון דיאטטי צמחוני

בשורות הבאות תוכלו למצוא מתכון צמחוני מהיר וקל להכנה אשר יסייעו לכם גם ליהנות ממנת אוכל צמחונית עשירה ומספקת וגם לשמור על המשקל ואף להוביל לירידה במשקל לאורך זמן תוך הקפדה יתרה על עקרונות הדיאטה המיועדת לצמחוניים שביניכם.


מתכון דיאטטי צמחוני מומלץ :

סלט פלפלים אדומים ועדשים

להכנת המתכון תדרשו להצטייד במצרכים הבאים:
כפית שמן זית,
פלפל אדום גדול חתוך לחצאים,
כוס עדשים (אתם קובעים את הצבע) שטופות,
2 גבעולי סלרי חתוכים,
שני גזרים מקולפים וחתוכים לרצועות,
פטרוזיליה קצוצה,
פלפל שחור,
בצל אחד חתוך לקוביות, 3
כוסות מים,
מעט מלח ומעט פלפל לתיבול.

מנה זו כוללת גם רוטב מענג שלצורך הכנתו תדרשו להצטייד במצרכים הבאים:
כפית חרדל דיז'ון,
2 שיני שום קצוצות דק,
5 כפיות מיץ לימון (מומלץ מלימון טרי),
חצי כפית שטוחה של מלח ים,
חצי כוס שמן זית,
2 כפיות חומץ בלסמי וכפית יין לבן.

מתכון דיאטטי צמחוני

אופן ההכנה:
טובלים את חצאי הפלפל האדום בשמן זית ומכניסים לתנור אשר חומם מראש ל-180 מעלות לפרק זמן של 20 דקות.
לאחר התרככות הפלפל, מוציאים אותו מהתנור, שוטפים במים ומקררים.
לאחר מכן, חותכים אותו לקוביות ומכניסים לקערה. את העדשים וכוסות המים מכניסים לתוך סיר ומביאים להרתחה ותוך כדי מוסיפים מלח, מנמיכים את האש ומבשלים למשך 20 דקות.
בסיום תהליך הבישול מעבירים את העדשים לקערת הפלפלים.
לתוך הקערה מכניסים את הגזר, הבצל והפטרוזיליה הקצוצה, מוסיפים שמן זית ומתבלים במלח ופלפל.
לצורך הכנת הרוטב תדרשו לערבב את כל המרכיבים יחדיו (למעט שמן הזית) בבלנדר למשך 10 עד 20 שניות ולאחר מכן להוסיף את שמן הזית ולערבב שוב.
שופכים את הרוטב על גבי הקערה ומגישים.

מנה זו יכולה להשתלב מצוין בכל ארוחת צהריים או ערב צמחונית והיא מכילה בתוכה רכיבים תזונתיים עתירי סיבים תזונתיים התורמים לתחושת השובע.

כיום, תוכלו לאתר ברחבי הרשת היצע הולך וגדל של מתכונים צמחוניים דיאטטיים.

אולי יעניין גם...