שיעור 10 – איך עוצרים תשוקה למתוק?

כמו שאמרנו הרבה פעמים בעבר הגוף הוא בסך הכול מכונה ויש לה חוקים די ברורים שלפיהם היא מתנהגת. אם אתה יודע את החוקים – אתה יכול לשלוט במכונה. אם אתה לא יודע – אתה תעשה טעויות ולא תקבל את התוצאה שאתה רוצה לקבל. מצד שני אם אתה יודע את החוקים אבל לא מתנהג לפיהם – ברור שלא תקבל את התוצאה המצופה.

השבוע אני רוצה לתת לכם כמה טיפים חשובים (שגם אותם בדקתי על הגוף שלי וגם על הרבה אנשים נוספים) לגבי המצב הבא:

מה אני עושה אם אני מרגיש תשוקה "בלתי נשלטת" לאכול סוכרים ומוצא את עצמי מחפש בהיסטריה משהו מתוק או פחמימות פשוטות?

נכון שבאותו רגע כל הידע שלכם על תזונה הולך לפח? אתם מרגישים במצב של חוסר שליטה מוחלט וכמו "בובה על חוטים" שמשהו מוביל אתכם לרוץ ולאכול את הדברים האסורים הללו ואתם לא יכולים לעצור את זה?

אז יש לי חדשות טובות וכמה טיפים שיעזרו לכם לעצור את ההתקפה הבלתי נשלטת הזאת. אנחנו עוברים לחלק השני של "קורס השמירה על המשקל לכל החיים" ואחרי שהבנו מה לא לאכול ואיך למצוא תחליפים לעודף הסוכרים והפחמימות הריקות, אנחנו נתרכז בעצירת התקפי הזלילה הבלתי נשלטים.

  1. הטיפ הראשון והכי חשוב הוא באמת לאכול ארוחת בוקר שכוללת חלבון תוך שעה מהרגע שקמים וכל שלוש שעות במשך היום – כדי לא להגיע לנפילת סוכר בדם. אם שומרים על רמת סוכר יציבה לאורך היום, הגוף לא ינסה לקחת שליטה ו-"לנטרל אתכם" והוא לא ידחוף אתכם לאכול דברים מתוקים או פחמימות. הוא עושה את זה רק כשהוא רואה שאין לו ברירה. זה מנגנון הישרדות מבחינתו.
  2. הטיפ השני הוא לשתות תה חם עם ממתיק או מרק. לחילופין אפשר לאכול חופן של אגוזים או זרעים (20 גרם) כמו שקדים או אגוזי מלך או פרי.
  3. הטיפ השלישי הוא פשוט, נשמע מטורף אבל עובד: במקום להילחם בדחף הזה, לנסות להתעלם ולדכא את המחשבה הזאת שלא עוזבת אתכם שאתם "חייבים לאכול משהו מתוק" – קחו נשימה עמוקה תתענגו עליה. דמיינו את עצמכם אוכלים את העוגה הזאת, תרגישו את הטעם שלה, את הריח שלה, את התחושה שזה נותן לכם, תחוו את זה עד הסוף – תאכלו אותה בדמיון. אתם תראו שתוך כמה שניות הדחף הבלתי נשלט עובר והשליטה חוזרת לידיים שלכם. זה נשמע דבילי אבל זה עובד!
  4. אם הרחקתם לכת ואתם כבר מחזיקים את העוגה הזאת ביד – לפני שאתם מכניסים אותה לפה – נסו שוב את הפטנט הקודם. תסתכלו עליה, תריחו אותה במשך כמה דקות, דמיינו את עצמכם אוכלים אותה, ואתם תראו שהדחף הבלתי נשלט מתפוגג. רוב הסיכויים שאתם הולכים להחזיר אותה למקרר בלי לגעת בה. אם זה לא עוזר, דמיינו את הסוכר שלכם בדם עולה אחרי שאכלתם את העוגה– את האינסולין משתחרר – תראו איך האינסולין הופך את עודף הסוכר לשומן ונועל אותו שוב במאגרי השומן המיותר שלכם.
  5. אם גם זה לא עזר ואתם מתים לאכול מתוק – לכו ותאכלו במקום זה מנת חלבון עם ירק.
  6. אם זה עדיין לא עוזר ואתם מחליטים בכל זאת לאכול מתוק או פחמימות, אז לכו ותתפנקו עם זה עד הסוף. אם כבר – אז כבר. תהפכו את זה לזלילה וחריגה מכוונת.
    לכו תתפרעו.
    תיהנו עד הסוף.
    לכו על זה בגדול! תעלו על המשקל למחרת ואם חרגתם ביותר משני קילוגרם מהמשקל שלכם תעשו כמה ימים של חלבונים וירקות בלבד ותורידו את הכול חזרה.

הקשר בין חוסר בוויטמין C בגוף לתשוקה למתוק

האם ידעתם שחוסר בוויטמין C יוצר תשוקה למתוק? הפתרון הקבוע הוא לקחת כל יום 500 מ"ג ויטמין C.

אנשים מעשנים, שמעשנים עד 15 סיגריות ביום, צריכים לקחת 1,000 מ"ג ויטמין C, כאלה שמעשנים יותר מ-15 סיגריות ביום צריכים לקחת 1,500 מ"ג ויטמין C ביום או אפילו 2,000 אם הם מחסלים שתי קופסאות סיגריות או יותר.

הסימן הראשון למחסור בוויטמין C בגוף הוא דחף בלתי נשלט למתוק. הסימן השני הוא עצירויות והסימן השלישי והמודגש ביותר הוא מעין התקררות חורפית קלה שלא עוברת (אף מנוזל כל החורף, שיעולים ועיטושים).

תוך יומיים עד חמישה ימים התשוקה למתוק מתחילה להתפוגג (תלוי כמה ויטמין C חסר לכם) ואחרי שבוע יש סיכוי שאתם תסתכלו על העוגות/שוקולדים/עוגיות שאתם הכי אוהבים ולא תצליחו להבין למה בכלל רציתם אותם מלכתחילה.

נסו את הפתרונות הללו ותגידו לי איך זה עבד לכם.

בהצלחה, אואנה