חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

תפריט לפי סוג דם

תפריט לפי סוג דם

דיאטה לפי סוג דם היא דיאטה אשר פותחה באמצע שנות השלושים של המאה הקודמת על ידי פיטר דארמו, נטורופת במקצועו אשר טען כי סוג הדם שלנו מעיד על מקורות אבות אבותינו, על העיסוקים הקדמוניים, האזורים בהם הם חיו ועל הרגלי ותרבות האכילה שלהם.
על פי ספרו של דארמו אילו רק נאכל את המזונות המותאמים לנו על פי מקורות אבותינו על פי סוג הדם שלנו נוכל להיות בריאים יותר ובתוך כך לרדת באופן אפקטיבי ומהיר יותר במשקל ובתחושה הכללית, הן הגופנית והן זו הנפשית.

כיצד קיבל האדם  סוגי דם שונים?

על פי התיאוריה של דארמו בני האדם בעבר חלקו את אותו סוג הדם על פי אזור ההתיישבות המקורי שלהם ועל פי האקלים של אותו אזור התפתח סוג הדם המצוי בגנים ובמבנה הגנטי של האדם. סוגי הדם השונים והאקלים השונה חילק את בני האדם גם לצורות עיכול ומזונות שהיו מצויים באותו אזור.
למשל, סוג דם 0 היה סוג דם הציידים שניזונו מבשר לעומת A שניזון מירקות ופירות, סוג דם זה שייך לאוכלוסייה החקלאית יותר של העולם ולעומתם סוג דם  B סוג דם של אוכלוסייה אשר נמנתה עם אוכלוסיית הנוודים אשר ניחנה בקיבה חזקה שהסתגלה לשינויים וסוגי מזונות שונים.
עם השנים נדדו בני האדם והתערבבו אלה באלה. כיום, כידוע לנו אנו חיים בסביבה של סוגי דם מעורבים אבל אוכלים מזונות המזוהים עם המקום הנוכחי בו אנו מתגוררים ולא על סמך סוג הדם שלנו.

ממה מושפעים ואיך מושפע סוג הדם מהמזונות אותם אנו אוכלים?

סוג הדם שלנו על פי האמונה הזאת, מושפע מהמערכת החיסונית, חוזק הקיבה ויכולותיה לעכל מזונות שונים. על פי תיאוריה זו, מי שיצרך מזונות וסוגי מזונות בהתאם למקורות אבותיו יוכל לייעל ולשפר את מערכת העיכול ולקבל נוסחה מותאמת בשביל דיאטה לפי סוג דם הטובה ואורח החיים הנכון ביותר עבורו.
למשל, סוג דםB  יתבסס על תזונה המושתת בעיקרה על הצומח ואילו בעלי דם מסוג O יתבססו על תפריט דיאטה הכולל בעיקר חלבונים ומזונות מעולם החי.

האם יש שיטת דיאטה בדוקה ומדויקת על פי סוג הדם?

דיאטה מהירה זו היא עוד תיאוריה שנבחנת כמו תיאוריה אחרת, רבים בטוחים שיש בה ממש וישנם כאלה שסבורים כי הקיבה שלנו אינה מסוגלת לזכור שנים רבות כל כך אחורה וכי על אף הגנטיקה הגוף האנושי יכול לפתח עמידות והרגלים לתזונה בריאה מכל סוג ללא כל קשר לסוג הדם.

תוך כמה זמן נראה או נחוש בהשפעה או בתוצאות דיאטה לפי סוג דם?

תוצאות דיאטה לפי סוג דם על פי המחקרים ניתן לחוש באופן כמעט מיידי והן מתבטאות לא רק על המשקל והמראה הגופני אלא גם על הערנות והחיוניות שלנו, שיפור התפקוד המוחי והפיזי ועלייה משמעותית ברמת התפוקה, ההספקים, הריכוז , החיוביות ואף איזון מנטאלי.

 

מאמרים נוספים