חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

דיאטת חלבונים

דיאטת חלבונים

מי שבוחר ללכת לפי גישת תפריט דיאטת חלבונים הזאת מתבסס על התאוריה שדוגלת בהעלמת הסוכר והפחמימות העמילניות מהתפריט כדי להכריח את הגוף להשתמש בשומן המיותר כאנרגיה.
תפריט דיאטת חלבונים מתבסס על אכילה של חלבונים ביחד עם המון ירקות.
מותר לאכול שמן בתפריט הזה.
למרות שפירות הם המאכל האולטימטיבי עבור בני אדם, גישה זו מגבילה את כמות הפירות שרצוי לאכול כל עוד לא הגעת למשקל הבריא שלך מכיוון שבפירות יש סוכר.
יש אנשים רבים שהשתמשו בגישה הזאת גם כדי לרדת במשקל וגם כדי לשמור על המשקל החדש שלהם לאורך זמן.

לפי דעתי גישה זו מתאימה לאנשים שלא יכולים לתאר לעצמם את החיים בלי בשר וחלבונים מהחי.
אם תגיד להם שהם לא יכולים יותר לאכול בשר, עופות, דגים, ביצים או מוצרי חלב הם פשוט ירימו ידיים ויחליטו להישאר שמנים.
במידה ומוסיפים למנות החלבון מהחי המון ירקות (שחלקם נאכלים במצבם הטרי) זה יכול להיות פתרון לא רע בכלל.
כל עוד לא הגעת למשקל הבריא לך, הסתפק בשתי מנות פרי ביום.
אם אתה מסוג האנשים שקשה להם לרדת במשקל או שעולים בחזרה מאוד מהר – כרגע תוותר לגמרי על הפירות.
אתה יכול להוסיף מנות קטנות של שמן איכותי.

דיאטת חלבוניםברגע שתגיע למשקל הבריא בשבילך ולא תצטרך יותר לרדת במשקל תוכל להגדיל את כמות הפירות שאתה אוכל (כמובן במידה ותוסיף ספורט ללו"ז השבועי שלך).
ככל שתהיה יותר פעיל פיזית – כך תוכל לאכול יותר סוכרים ועמילנים.
בלי להגדיל את כמות האנרגיה שאתה מבזבז – לא תוכל להרשות לעצמך להכניס סוכרים ועמלנים בחזרה לתפריט מבלי לעלות במשקל בחזרה.

האמת לאמיתה היא שהגוף יכול להסתפק לגמרי בפחמימות הטובות שיש בירקות במידה ואתה לא עושה ספורט אינטנסיבי, עובד בעבודה פיזית או מרים משקולות כבדות כמה פעמים בשבוע.
מי שמתאמן בצורה אינטנסיבית או עובד בעבודה פיזית קשה חייב יותר פחמימות.
תפריט דיאטת חלבונים יכול להיות בסיס טוב אבל חייבים להוסיף לו יותר פירות וירקות עמילניים ולהעזר תפריט תזונה לספורטאים בכדיי לשפר את רמת התזונה.

הלחם היחיד שקיים היום בארץ שניתן לאכול ממנו, במסגרת של תפריט דל פחממות או דיאטת חלבונים, 2-3 פרוסות ביום הוא לחם פשתן של חברת ביכורים.
לחילופין אפשר לאכול גם לחמניה אחת של אותה חברה.
שים לב שאתה קונה את הגרסה שמכילה רק 3 גרם פחמימה ל100- גרם מוצר.

שם אחר לתפריט דיאטת חלבונים זה הוא "דיאטת פליאו" paleo או דיאטת האדם הקדמון.
תוכל למצוא המון חומר וגם תפריטים ומתכונים באינטרנט אם מה שכתבתי בפרק הזה לא מספק אותך.

בשנים האחרונות קודמו דיאטת חלבונים שדלות בפחמימות בתור גישה יעילה ומהירה לירידה במשקל. בדיאטות האלה לרוב ממליצים לאנשים לקבל 45% עד 70% מהקלוריות שלהם מחלבונים. מצד שני, האגודה האמריקאית לבריאות הלב, התוכנית הבינלאומית לחינוך בנושא כולסטרול והאגודה בינלאומית למלחמה בסרטן ממליצות כולן על תזונה שמכילה כמות נמוכה יותר של חלבונים באופן יחסי.

דיאטת אטקינס היא דוגמה לדיאטה דלת פחמימות ועשירת חלבון.

איך עובדת דיאטת חלבונים?

על-ידי הגבלת כמות הפחמימות בצורה דרסטית – רק לאחוז מזערי ביותר יחסית לתזונה הרגילה – הגוף נכנס למצב שונה של חילוף חומרים שנקרא קטוסיס, שבו הוא שורף את השומן שלו בתור דלק. בדרך כלל הגוף שורף פחמימות בתור דלק – הן המקור העיקרי של הדלק למוח, ללב ולאיברים רבים אחרי. אדם שחילוף החומרים שלו נמצא בקטוסיס מקבל את האנרגיה מהקטונים, חלקיקים קטנים של פחמימה שנוצרים מהפירוק של השומן בתור מקור דלק. כאשר הגוף נמצא במצב של קטוסיס, מרגישים פחות רעב, ולכן אוכלים פחות מאשר בדרך כלל. עם זאת, קטוסיס יכול גם לגרום לבעיות בריאותיות, כגון כשל בכליות (ראה בהמשך).

כתוצאה מהתהליך הזה הגוף משתנה ממנוע ששורף פחמימות למנוע ששורף שומנים. אז במקום להסתמך על מזונות עשירים בפחמימה שהאדם בדרך כלל צורך בתור אנרגיה, ולהשאיר את מאגרים השומן במקומם ( לצערנו במותניים, בבטן ובירכיים ) מאגרי השומן הופכים למקורות אנרגיה ראשיים. התוצאה מכך היא ירידה במשקל.

האפשרות לרזות ולרדת במשקל באופן מהיר, קסמה ותקסום לרבים גם בעבר,גם בהווה וגם בעתיד. יחד עם זאת, גם הדיאטות המהירות, חשוב שתהיינה מאוזנות.

מאמרים נוספים