שיעור 5 – איך מתקנים חריגה במשקל?

השבוע אני אתן לכם את כל הפטנטים לגבי תיקון העלייה במשקל שבאה לאחר אכילה של סוכר ופחמימות.

אני מזכירה לכם שאנחנו אמורים לאכול 90% מהזמן אוכל בריא. החריגות מהתפריט הבריא הן רק חריגות באירועים מיוחדים או בסוף השבוע (למי שממש חייב להתפנק) ולא האכילה היום יומית שלנו. בקצרה

אני חוזרת על הדברים החשובים:

  • ארוחת בוקר תוך שעה מהרגע שקמים שכוללת חלבון
  • לאכול כל שלוש שעות ארוחה קטנה. לא לוותר על החלבון בארוחת צהרים וערב – בחר חלבון רזה מהחי או הצומח עם ירקות.
  • 50% לפחות מהתזונה שלכם חייבים להגיע מירקות – כשחלק מהם חייבים להיות ירקות טריים. עדיפות לירקות ירוקים אך לגוון מכל הסוגים והמינים.
  • להשתדל לאכול חלבון רזה כמו ביצים, חזה עוף או הודו, בקר רזה, דגים רזים, גבינה או קוטג' דלת שומן ולא צלעות כבש נוטפות שומן.
  • להמעיט באכילת פחמימות ולבחור את הפחמימות המורכבות בלבד.לא לאכול פירות או פחמימות אחרי השעה 19:00 בערב.
  • לקחת מולטי ויטמין ומינראל טוב ולהמשיך את השתייה של קנקן תה ירוק באופן קבוע.

איך מתקנים חריגה במשקל עקב סוכר ופחמימות?

לאחר שנים של ליווי עשרות אלפי אנשים דרך התהליך ראיתי שהתנודות במשקל אצל רוב האנשים הן עד 2 קילוגרם מעלה ומטה – במיוחד אצל נשים.

אצל רוב האנשים תהיה עליה במשקל של 1.5-2 קילוגרם אחרי זלילה רצינית בסוף שבוע או חתונה שבה פרקנו כל עול. המשקל הזה הוא ברובו מים. כדי לעלות 2 קילוגרם של שומן היינו צריכים לאכול אלפי קלוריות עודפות באותו יום או יומיים של סוף שבוע. אז בבקשה מכולם – בלי לחץ מיותר. אתם תראו שתוך 1-3 ימים אתם מורידים הכול. אבל אני חייבת להדגיש שחייבים לעשות את התיקון תוך מקסימום שלושה ימים כדי לא לתת למשקל להתדרדר ולצאת משליטה.

לתת ליותר משלושה ימים לעבור אחרי חריגה כזאת מבלי לתקן מיד את המשקל ולהחזיר אותו למקום שבו אנחנו אמורים להיות – יביא את הגוף בוודאות לאגירה מחודשת של משקל במאגרים העיקשים של הגוף.

אז אחרי שהבנו את הנקודה הזאת בואו נראה מה האפשרויות שלנו לתקן את החריגות הללו:

יום ירקות

במשך יום אחד אכול רק ירקות בצורת סלט, מרק, תבשיל, מאודה, צלוי – או כל דרך שתבחר. הכוונה היא רק לירקות בלי שמן, בלי רטבים מיוחדים, בלי סוכר. רק ירקות ותבלינים.

יומיים ירקות וחלבונים

במשך יומיים או שלושה אכול רק ירקות וחלבונים רזים עם טיפ טיפה של שמן. אתה תרד חזרה.

שמור במשך השבוע – תחרוג בסוף שבוע

אתה יכול לשמור במשך השבוע בצורה קפדנית על אכילה מרובה של ירקות, חלבונים רזים, טיפה שמן מאיכות טובה, ו-2 מנות פרי (כל עוד לא הגעת למשקל האידיאלי). כמובן לא לשכוח ארוחת בוקר ולאכול כל שלוש שעות. בסופי שבוע אתה יכול להרשות לעצמך לחרוג. אתה עולה על המשקל ביום ראשון ורואה את התוצאה. כל עוד לא נתת לגוף שלך להשתולל יותר מיומיים ותיקנת ביום השלישי – אתה תהיה בסדר. ביום ראשון אתה חוזר מיד לשמירה קפדנית על התפריט.

יום שישה תפוחים

כמו בשלב הירידה במשקל – אתה תמיד יכול לעשות יום שישה תפוחים.

יום סטייק

אל תאכל שום דבר לאורך היום. מצא את הסטייק הכי גדול שאתה יכול ואכול אותו בערב עם עגבנייה אחת.

מצא את השיטה שהכי מתאימה לך. כולן עובדות מצוין.

אני שוב מדגישה: 90% מהזמן אנחנו חייבים לאכול בצורה בריאה. החריגות צריכות להיות רק מדי פעם באירועים מיוחדים או בסופי שבוע, כשאנחנו חייבים לתקן את החריגה במשקל תוך שלוש ימים מקסימום.

קל ופשוט 🙂

בהצלחה, אואנה