למה לנשים קשה יותר לרדת במשקל ?

נשים יורדות הרבה יותר לאט וגם מעט יותר קילוגרמים מגברים – גם כשהן עושות בדיוק את אותה דיאטה או משתמשות באותה השיטה לירידה במשקל כמו הגברים.

Young white woman with obesity, in dress standing on weight scale, covering his head in despair, isolation on a white background

1. ההבדל העיקרי הוא הבדל הורמונלי:

הטבע דאג לזה בכוונה כדי לשמור על גוף האישה בזמן ההריון בתקופות מחסור במזון. מנקודת המבט של הטבע, זאת פעולה נוגדת הישרדות לאפשר לגוף של אישה להיות רזה בלי מאגרי שומן לשעת צרה.

ב-100 השנים האחרונות המצב התהפך לחלוטין בעולם המערבי ואין לנשים שום צורך במגנון ששומר בצד שומן לשעת צרה.
לצערנו הרב, לוקח אלפי שנים לפעמים, עד ששינוי גנטי משפיע על מנגנונים בגוף האדם והגוף שלנו עוד לא התרגל לשינוי המהותי בתעשיית המזון המודרנית.

כולם יודעים שמה שמביא לירידה במשקל זה לאכול פחות קלוריות ממה שאת צורכת – גם כשאת משתמשת בשיטות שבהן לא צריך לספור קלוריות.

הבעיה היא שאישה לא יכולה להיות לאורך זמן בדיאטה עם צמצום גדול של קלוריות (שזה מה שמביא לירידה משמעותית במשקל) מבלי שחילוף החומרים שלה יאט את הקצב בצורה קיצונית ויפסיק את הירידה במשקל.

הפתרון הוא ירידה במשקל בצורה של מדרגות, כששלב הירידה במשקל הוא קצר מאוד יחסית עם פרקי זמן של מנוחה ביניהם.

2. הבעיה השניה היא שנשים ידועות גם בקוצר הרוח שלהן בכל הנוגע לדיאטות.
אם הן לא רואות תוצאות מהירות וחד משמעותיות על המשקל הביתי הן יכולות לחשוב שהדיאטה שהן עושות לא עובדת והן שוברות אותה מאוד בקלות.
דיאטה אופטימאלית שמותאמת לנשים תגרום לירידה מהירה במשקל ונעשית לזמן קצר בלבד לפני שהגוף "ננעל" ולא מוכן לרדת יותר.

היא תכלול כמובן גם חלבונים רזים, שפע ירקות ופירות.

אחת הדיאטות שעומדת בפרמטרים הללו היא "הדיאטה של אואנה" שהביאה להצלחה מאוד גדולה בקרב קהל הנשים בארץ