תפריט דיאטה לקיץ

תהליכי ירידה במשקל במסגרת דיאטה כזו או אחרת ו/או שמירה על משקל גוף תקין, הינם תהליכים חיוניים לגופנו, בריאותינו ותחושותינו האישיות לאורך כל ימות השנה, לרבות, חודשי הקיץ הארוכים במהלכם אנו עלולים למצוא את עצמנו מתענגים על מנת גלידה משובחת (עם קצפת ותותים כמובן), פירות העונה המתוקים ומשקאות צוננים עתירי סוכר.
על מנת להימנע מצריכה מוגברת או מוגזמת של מזון ומשקה אשר אינו יתרום לירידה במשקל (אלא רק להיפך) במהלך חודשי הקיץ, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם להרכיב לעצמו (באופן אישי או בעזרת איש/ת מקצוע) תפריט דיאטה לקיץ.
תפריט זה הוא למעשה תפריט דיאטה לקיץ המשלב בתוכו את כל מינוני אבות המזון החיוניים לגופנו וזאת מבלי לדלג על פירות העונה המופלאים והמזונות הנוספים היכולים להתאים לגופנו כאשר הטמפרטורה בחוץ רק עולה ועולה…

תפריט דיאטטי לקיץ

שהחום בחוץ עולה זה הזמן לרדת במשקל…

במהלך חודשי הקיץ הארוכים והמתישים לעיתים (תלוי בטמפרטורה בחוץ), גופנו מזיע באופן מגובר ומהיר יותר וכפועל יוצא מכך, יכולה להתחדש בו פעולת חילוף חומרים מוגברת או מואצת יותר מהממוצע במהלך חודשי החורף. לפיכך, חודשי הקיץ מהווים את פרק הזמן האידיאלי ביותר לאורך ימות השנה להחליט על תפריט דיאטה ליץ ולהיצמד למרכיבי תפריט לירידה במשקל או תפריט לחיטוב הגוף. להלן מספר המלצות לבניית תפריט לימות העונה החמה…


תפריט דיאטה לקיץ

ארוחת בוקר:

גביע יוגורט, חצי כוס קורנפלקס, פרי העונה

ארוחת ביניים:

מיני סנדוויץ' עם גבינה צהובה/טונה/ביצה קשה

ארוחת צהריים:

סלט ירקות עשיר וגדול, מנת חזה עוף (אפשר עוף מוקפץ עם ירקות מבושלים), כוס אורז מלא/עדשים, פרי העונה לקינוח.

ארוחת ביניים נוספת:

ארטיק קרח ללא סוכר או סלט פירות עשיר ללא תוספות סוכר או ממתיקים
ארוחת ערב: 2 פרוסות לחם קל עם גבינה או קוטג' (3%), סלט ירקות עשיר וביצה (חביתה/ביצה קשה/מקושקשת).


מכיוון ששעות החשיכה מתקצרות במהלך חודשי הקיץ, אנו ממליצים לכם לאכול את ארוחת הערב בשעה מאורחת יותר מזו אליה אתם מורגלים במהלך חודשי החורף.
לדוגמא: אם אתם נוהגים לאכול ארוחת ערב בחודשי החורף בשעה 19:00, את ארוחת הערב בחודשי הקיץ דחו בשעה אחת ל-20:00.
לצד ההקפדה היתרה על תפריט דיאטטי לקיץ מאוזן ובריא, חשוב להקפיד עם על שתייה מרובה במהלך חודשי הקיץ.

תפריט דיאטה לקיץ

את צריכת המים היומית שלכם מומלץ לרענן בעזרת פרוסות לימון טרי, עלי נענע, מרווה, לואיזה ומעת לעת (בין פעם לפעמיים בשבוע) להרשות לעצמכם ללגום כוס אחת של משקה מוגז או משקה ממותק.
כמו כן, תוכלו להכין לעצמכם מראש מגשי פירות או ירקות אותם תוכלו לנשנש במרפסת או מול הטלוויזיה. אם החלטתם לפנק את עצמכם במנת אבטיח עם בולגרית, אנו ממליצים לכם לעשות זאת במסגרת אחת מארוחות הביניים במהלך היום או במסגרת ארוחת הערב.