תפריט דיאטה בהריון

הריון הוא איננו תקופה קלה בחיים ומאידך מדובר באחת התקופות היותר מרגשות. בתקופה זו את נושאת בקרבך את הילד שלך ומסתגלת לשינויים לא קלים אותם הגוף עובר. ההריון גם מעמיד נשים רבות בפני קונפליקט מוכר: מצד אחד, הרצון לשמור על המשקל הקיים ולא להתרחב מדי במהלך ההריון ומצד שני הרצון להעניק לעובר את כל מה שהוא זקוק לו. מה נכון לאכול במהלך ההריון? והאם כדאי, אפשרי ונכון בכלל לעשות דיאטה בהריון?

ההתלבטויות באשר לאכילה במהלך ההריון הינן התלבטויות המלוות כל אישה. אין ספק כי הדחפים לאכילת לילה, החשקים הלא ברורים והצורך בהעשרת העובר – כל אלו יוצרים שינויים משמעותיים בתפריט של כל אישה בהריון.

תפריט דיאטה בהריון מצריך שינויים שונים והכנסת אלמנטים בריאותיים שיגנו על גוף ההריונית וגם על גוף העובר. כיצד בוחרים דיאטה לנשים בהריון? חשוב ליישם תפריט המכיל את כל הצרכים הרלוונטיים.

התמודדות עם אכילה בהריון

נשים רבות מוצאות את עצמן בתוך קונפליקטים שקשה מאד לשלוט בהם או לנהל אותם. ממתקים וחשקים אחרים כמו שוקולד ומלוחים תוקפים ללא הרף, את לא רוצה להשמין אבל היי! גם העובר צריך לאכול.
איך מתמודדים עם השינויים הפיזיים השונים? תפריט מגוון ועשיר יספק את הצרכים של כל אישה בהריון ויענה על החשקים השונים ה"קופצים" במהלך היממה.

תפריט דיאטה בהריון רצוי

בתפריט היומי יש לשלב

    • מנות דגן
    • שש מנות של ירק
    • ירקות ופירות מסוגים שונים
    • מנות חלבון עשירות
    • מוצרי חלב או סויה בהתאם לתפריט
    • מנות שומן איכותי כגון שמן זית, אבוקדו, טחינה ושקדים

רצוי כמובן להיעזר באנשי מקצוע המכירים את התחום ויכולים להתאים תפריט דיאטה בהריון ברמה האישית הטובה ביותר. מאחר וכל אישה הינה בעלת תכונות ייחודיות לה, מבנה גוף ייחודי וצרכים אישיים המיוחדים לה, גם תפריט של דיאטה בהריון צריך להיות מתאים באופן ייחודי לגופה.ישנה אפשרות נוספת להקלה על שלב ההריון והוא טיפול באמצעות דיקור סיני בשילוב תפריט ההריון המומלץ.

מומחה מטעם הרפואה הסינית יאפשר לכם באמצעות דיקור סיני להעביר את ההריון ללא כאבים ותהליך הדיאטה בהריון ישיג לכם את התוצאות המבוקשות והטובות ביותר לפני לידה.

דיאטה בהריון

מה יכלול תפריט דיאטה בהריון

דיאטה לנשים בהריון כוללת מנות מסודרות המונעות את העלייה במשקל ומעניקות לעובר את כל מה שהוא זקוק לה.

ארוחת בוקר

רצוי לשתות כוס מים ולהוסיף לה שמן זית שיכול להיות בארוחת הבוקר עצמה. ארוחת הבוקר תכלול פרוסות מקמח מלא וטחינה, ירקות טריים בשילוב עם ממרחים שונים כגון חומוס ואבוקדו, ממרח עגבניות, פסטו ועוד. אלו שאוהבות יכולות ליהנות מדייסת שיבולת שועל ופירות יבשים.

במהלך הבוקר רצוי לקחת גם יוגורט ביו או יוגורט העשוי סויה יחד עם גרנולה.

ארוחת צהריים

יש לאכול קטניות מעורבות עם ירקות או פחמימות שונות. יש לשלב סלט הכולל עלים ירוקים רבים. אוהבות הבשר יכולות לשלב מנת עוף או דג. לחילופין ניתן להוסיף מנת פסטה מלאה עם סלט חסה.

ארוחת ביניים תכלול שקדים ופירות יבשים בהגבלה.

יש להיזהר מהפרזה בצריכת השקדים והפירות במהלך דיאטה בהריון. לפיכך רצוי לצרוך עד עשרה שקדים ושני פירות יבשים בלבד.

ארוחת ערב

יש לשלב סלט ירקות, פרוסת לחם עם ממרח כלשהו ורצוי להוסיף מנת חלבון.

כמובן גם לפי ביצוע של דיאטה לנשים בהריון, מומלץ להתייעץ עם הרופא המשפחתי, שכן היסטוריה רפואית ובעיות רפואיות יהוו גורם משמעותי ליצירת התפריט

אולי יעניין גם...