שיעור 3 – למה חייבים לחכות 6 שבועות לפני שמתחילים שוב את שלב הירידה במשקל?

שיעור 3 – למה חייבים לחכות 6 שבועות לפני שמתחילים שוב את שלב הירידה במשקל?

חברים יקרים,

לפני שבועיים דברנו על החשיבות של שמירה על העקרונות עבור שלושת השבועות הראשונים של השמירה שהם: אסור לאכול סוכר, עמילן ופחמימות אם אנחנו רוצים לקבע את המשקל החדש. היום אני רוצה לענות על שאלה נוספת:

האם מותר להתחיל מחזור נוסף של ירידה במשקל מבלי לחכות 6 שבועות?

(אני מזכירה לכם שבין המחזור הראשון לשני מחכים 6 שבועות. בין השני לשלישי 8 שבועות, בין השלישי לרביעי 12 שבועות ובין הרביעי לחמישי 20 שבועות.)

התשובה החד משמעית היא: לא!!!

מכיוון שאני שפן ניסיונות והחלטתי שאני בודקת על הגוף שלי את כל מה שכתוב במחקרים השונים – בדקתי גם את הנקודה הזאת. לא חיכיתי 8 שבועות בין המחזור השני לשלישי והתחלתי מחזור נוסף של ירידה במשקל. אני חייבת לציין שבהחלט היה לי עדיין מה להוריד! זאת לא הייתה הבעיה!

החוויה הייתה פשוט מזעזעת

הרגשתי חלשה, רעבה, טיפסתי על הקירות והורדתי במשך חודש בסך הכול כ-3 וחצי קילוגרם בלבד שעלו מיד בחזרה. הגוף עדיין לא הספיקלהתייצב על המשקל החדש ולא הסכים לרדת ולשמור על המשקל. הוא התייצב חזרה לאותו משקל שהיה לי בסוף המחזור השני. לכן אני יכולה להמליץ עכשיו בפה מלא: אל תעשו את זה ולא משנה כמה זה מפתה להתחיל!!!

התאים בגוף מתחלפים כל הזמן. תאים ישנים מתים וחדשים נולדים. הגוף חייב לעבור דרך שלב של התייצבות כדי "לשכוח" את הגוף השמן מהעבר ולהתקבע על המשקל החדש. מתברר שנדרשים לכך פרקי זמן הולכים וגדלים כדי לשמור על ההישג. אין טעם להתחיל מחזור נוסף לפני שפרק הזמן המתאים עבר, כי הוא לא יצליח ממילא. אתם פשוט תבזבזו זמן מיותר ותצטרכו לחכות עוד יותר לפני תחילת המחזור הבא שלכם.

זאת במילא הפעם האחרונה שתצטרכו לעשות דיאטה , אז פשוט תעשו את זה כמו שצריך בלי קיצורי דרך. עוד מחזור, פחות מחזור, כולם בסוף מגיעים לתוצאה הסופית. מה זה כבר משנה להמתין כמה שבועות בודדים בדרך לגוף רזה ובריא לכל החיים. בסדר?