שיעור 15 – למה כל כך חשוב לאכול ארוחת בוקר?

השיעור הזה רלוונטי גם למי שעושה עכשיו מחזור של ירידה במשקל וגם למי שנמצא בשלב השמירה.

אחרי לילה שלם שלא אכלתם הגוף היה "בצום". הפירוש המילולי של המילה ארוחת בוקר באנגלית Break Fast הוא "שבירת הצום".

 ההמלצה היא לאכול מקסימום תוך שעה מהרגע שפקחתם עיניים בכדי לשבור את הצום. אם תעשו זאת הגוף לא יפרק רקמות חיוניות כגון השרירים כדי לקבל אנרגיה. בנוסף, הגוף צריך חלבון כדי לתפקד, ואם לא תתנו לו חלבון מהמזון הוא ייקח את זה מהשרירים. במשך היום יש לאכול ארוחות קטנות כל שלוש שעות. זכרו שבכל ארוחה צריך להיות חלבון, קצת שמן וקצת פחמימות מורכבות (כמו ירקות). כך אתם מטפטפים מרכיבי מזון טובים לאורך היום ולא מכניסים את הגוף למגננה. 

במחקר מאוד מעניין שנתקלתי בו – שבדק מה קורה לאלפי אנשים שאכלו ארוחת בוקר שכללה חלבון (כמו ביצים, טונה, גבינה או יוגורט) לעומת אנשים שאכלו בעיקר פחמימות לארוחת בוקר (כמו פירות, דגני בוקר, לחם עם ממרח) התברר שהאנשים שאכלו חלבון בבוקר שמרו על רמת סוכר יציבה מאוד לאורך כל היום ולא הגיעו לארוחת הערב או ללילה מורעבים. האנשים שאכלו פחמימות בבוקר סבלו מעליות ונפילות סוכר חריפות במשך היום, היו עצבניים, רעבים יותר, חיפשו בהיסטריה סוכר והתנפלו בערב או בלילה על דברים מתוקים ועל פחמימות ריקות כמו לחם או מאפים.

שימו לב לנקודה החשובה הבאה:

משהו צריך "להעיר" ולהניע את חילוף החומרים שלכם לאחר לילה שלם שהגוף היה בתרדמת. מה שמניע את חילוף החומרים שלכם הוא בעיקר שני דברים:

ספורט

אכילת חלבונים בבוקר

 לכן, יש לכם שתי ברירות: או שאתם קמים, שותים כוס קפה ויוצאים להליכה מהירה ועושים ספורט (ואוכלים ארוחת בוקר שכוללת חלבון מקסימום תוך עשה לאחר האימון) או שתאכלו ארוחת בוקר שכוללת חלבון תוך שעה מהרגע שאתם קמים.

זוכרים את ההסבר המלא מתוך הספר "חלק שני – שמירה על המשקל החדש" לגבי המצב שבו הגוף נכנס למגננה בגלל שאנחנו לא אוכלים? במצב כזה, הגוף שלנו מאט את חילוף החומרים ולא מוכן לפרק שומן – כי הוא שומר אותו בצד לשעת צרה. אם תתחילו לאכול ארוחות קטנות במשך היום ולא תתנו להרבה שעות לעבור בין ארוחה לארוחה, הגוף "יירגע" ויתחיל לשחרר את השומן העודף.

הרעיון של: "אם אני לא אוכל, אני ארד במשקל" הוא פשוט לא נכון. בדיוק הפוך. אם תתחילו לאכול – אתם תרדו במשקל.

שמעתי שיש אנשים שקמים ב-7:00 בבוקר ואוכלים תפוח או פריכית אורז עם קפה כשהארוחה הראשונה שלהם (שכוללת חלבון) היא רק בשעה 14:00. לא טוב! מי שקם בשעה 7:00 בבוקר צריך לאכול עד השעה 8:00 ארוחה טובה שכוללת ביצה או גבינה או קוטג' או טונה וירקות. ככה מניעים את חילוף החומרים על הבוקר. חבל על כל השעות הללו שהגוף שלכם לא שורף שומן, נכון ?

אני רוצה שתנסו את זה בעצמכם למשך כמה ימים ותראו את ההבדל.

בהצלחה, אואנה