סוגים השונים של מתכונים דיאטטים

האם ישנה דרך אמיתית להתחיל דיאטה ולהשלים אותה? מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל ולהנחיל אורח חיים בריא, כזה, שיעזור לנו לרזות ולשמור על המשקל הרצוי באופן בריא ואפילו קל, שלא לומר… טעים… אבל בעצם, למה לא לומר טעים? רובנו לא עומדים בדיאטות מסיבות וטיעונים שונים:

אני אתחיל אחרי החגים, אחרי שבת אני אפצח בדיאטה רצחנית ואחרי הלימודים, אני בטוח מפסיקה עם ה"נשנשת" ומתחילה להיכנס למשטר רציני. לכמה מכם או מכן זה נשמע מוכר להחריד?

הסיבה האמיתית לכישלונות הרבים, במאבק בעמידה ביעדי הדיאטה מעבר למשמעת העצמית, היא פשוטה מאוד: דיאטה אינה מוכרת במשהו מהנה או טעים, אבל האם זה באמת  צריך להיות כך?

מתכוני דיאטה ברשת – מאיפה כן ומאיפה לא

מתכונים דיאטטים גודשים את הרשת לעייפה, אבל איך נדע איך לרזות מהר ואיזה מתכון דיאטטי מתאים לנו ואיפה ניתן למצוא מתכונים מהימנים, שלא יפגעו וגם יועילו? באתרי האינטרנט של קופות החולים השונות תוכלו למצוא מחלקה מיוחדת המתייחסת כל כולה לנושא האוכל והבריאות, התאמת דיאטות מהירות, בדיקת מצב הכולסטרול בדם און ליין. תוכלו למצוא גם מתכונים לדיאטה וכמו כן תפריטים שונים בהתאמה לטעמים ולאפשרויות העומדות בפניכם. לאחרונה שודרגו אתרי קופות החולים וכעת ניתן למצוא בהם לא מעט מתכוני דיאטה יצירתיים ואפילו משביעים.

דיאטנית קלינית – הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאות

דיאטנית קלינית, שתאבחן אותך באופן אישי היא מתכון הטוב ביותר לדיאטה מוצלחת. חשוב מאוד לזכור שדיאטנית היא מטפלת ממש כמו מטפל אחר. לכן חייב להיות חיבור בין המטופל למטפל, הדיאטנית מסייעת פעמים רבות במקרים של משברים ומתפקדת פעמים רבות ככוח המחזיק אותנו בתוך הדיאטה בנקודות הקריטיות. נקודות השבירה הללו וההתמודדות איתן, עשויות להיות קריטיות ולהוביל לאחת משתי האפשרויות, הפסקת הדיאטה או המשכיותה.

אפשרויות אלה, מתחלקות גם הן לכמה תתי אפשרויות, המשכיות הדיאטה מתוך תסכול או דווקא מתוך רצון להצליח. הדרך בה ממשיכים את הדיאטה, לא רק באמצעות סוגי מתכונים לדיאטה נכונים אלא גם תוך קבלת התמיכה הנכונה, משפיעים וישפיעו באופן דרסטי על התוצאות והאפקטיביות שלהם (כלומר היכולת להתמיד ולשמור על הקיים).

סוגי דיאטות ומתכונים

דיאטה יכולה להיות גם טעימה – מתכונים דיאטטים מעניינים לדיאטות מוצלחות

תתפלאו. אבל מתכונים דיאטטים, עד כמה שהם עשויים להשמע לא מעוררי תאבון במיוחד ניתנים לשיפור ושדרוג. אילו רק לא היינו עצלנים כל כך לבשל היינו נוכחים לדעת עד כמה הדבר פשוט.

סלט עוף הכולל את כל הירקות הטריים או סלטים חלביים עם גבינות מגורדות באחוזי שומן נמוכים, אנטיפסטי וירקות קלויים, חזה עוף ועוף בתנור, מאכלים אפויים למיניהם, טופו ותבשילים המתובלים בכמה אגוזי מלך ופירות יבשים, הם רק חלק מהאפשרויות בהם ניתן לתבל מתכוני דיאטה ולהפוך אותם למספקים, מנחמים ומשביעים אפילו יותר מהמזונות עתירי השומן, רק בלי ייסורי המצפון המתלווים אליהם.

דוגמא של מתכונים דיאטטים קלים לביצוע:

בננות אפויות בקליפתן

מרכיבים למנה אחת:

-) בננה אחת עם הקליפה שלה.

-) כף אחת של גלידה דיאט.

-) כפית אחת של סירופ שוקולד או סירופ מייפל.

כיצד מכינים?

-) תחילה יש לדאוג לחמם את התנור או הטוסטר אובן שלכם לחום של 200 מעלות.

-) לאחר מכן יש להניח את הבננה בתבנית אפייה, ולאפות אותה עם קליפתה בין 12 דקות עד רבע שעה – עד למעשה שקליפת הבננה משחימה.

-) לבסוף, דואגים להסיר בזהירות ת קליפת הבננה, שמים גלידה ויוצקים את הסירופ הנבחר ואוכלים מיד.

לקבלת מתכונים דיאטטים נוספים צרו איתנו קשר ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם!