מתכוני ירקות דיאטטים

ירקות, מכל סוג ובכל צבע, הם ללא ספק אחד ממרכיבי התזונה החיוניים וההכרחיים ביותר בכל תפריט יומי של תזונה נכונה ובריאה, לרבות, תפריט יומי דיאטטי.
בכל ירק וירק אותו תבחרו לשלב באחת מהארוחות היומיות שלכם ו/או בתוך מתכון דיאטטי לירידה במשקל, תוכלו למצוא כמות נדיבה של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, מה שהופך את הירק לכוכב האמיתי של כל ארוחה מזינה, בריאה ומאוזנת.
מתכוני ירקות דיאטטיים הם למעשה הגדרה רחבה למגוון רחב של מתכונים המשלבים בתוכם ירקות כחומר הגלם העיקרי, כאשר כל מתכון עם ירקות יכול לשמש גם כסלט, גם כתוספת לארוחה וגם כמנה עיקרית מתכוני ירקות מתאימים גם לצמחונים, אשר מעדיפים מתכון דיאטטי צמחוני.

מתכוני ירקות דיאטטים

מחפשים אחר מתכון ירקות דיאטטי? הגעתם למקום הנכון.

בשורות הבאות נציג בפניכם מספר רעיונות למתכונים דיאטטיים המשלבים בתוכם כמות נדיבה של ירקות מכל סוג וצבע:

מרק כרובית עם ברוקולי-

מרק באופן כללי ומרק ירקות בפרט יכול להוות מנת ביניים מצוינת לאורך היום ואף לשמש כמנה ראשונה או מנה עיקרית לכל ארוחה במהלך היום.
לצורך הכנת מרק כרובית עם ברוקולי כמעין מתכון ירקות דיאטני תדרשו להצטייד במצרכים הבאים:
ברוקולי אחד טרי שכל פרחיו מופרדים ושטופים,
ראש כרובית טרייה (גם כאן להקפיד להפריד את פרחי הכרובית ולשטוף היטב),
2 כפות אבקת מרק בטעם עוף (רצוי לבחור באבקות נטולי צבעי מאכל וגלוטן),
מעט פלפל שחור,
מספר פטריות טריות חתוכות לפרוסות ו-4 כוסות מים.

מתכון כרובית

אופן הכנת המתכון: בסיר גדול שפכו את המים והניחו בפנים את פרחי הברוקולי, פרחי הכרובית והפרטיות.
הוסיפו את התבלינים: אבקת מרק ופלפל (אין צורך במלח מכיוון שאבקת המרק מספקת את המליחות למרק) ובשלו על אש נמוכה עד לרתיחה.
לאחר שהירקות התרככו כבו את האש ובעזרת מיקסר ידני רסקו היטב את הרכיבים עד לקבלת תערובת סמיכה.
לאחר מכן הגישו לתוך קעריות מרק, קשטו את המנה עם עלי פטרוזיליה והגישו בחום…


פשטידת ירקות ללא גלוטן –

מנה זו מומלצת כמתכון ירקות דיאטטי וניתן לאכול אותה כמנה העיקרית או כמנת פתיחה בארוחות גדולות יותר.
לצורך הכנת המתכון יש להצטייד במצרכים הבאים:
כרובית אחת שפרחיה מופרדים (בשלו את הכרובית במים לצורך ריכוך בלבד), בצל גדול קצוץ אותו יש לטגן עד להזהבה עם כף שמן זית, 200 גרם פטריות טריות שטופות וחתוכות, ראש ברוקולי חתוך (גם אותו מומלץ לרכך בבישול מקדים עם מים), גביע יוגורט 0% שומן, ביצה טרופה, מעט מלח ומעט פלפל שחור.

אופן הכנת המתכון: את כל המרכיבים יש לערבב בתוך קערה עמוקה בעדינות מבלי לרסק את המרכיבים יתר על המידה.
לאחר מכן, יש ליצור את התערובת אל תוך תבנית אפייה ולאפות במשך 40 דקות בחום בינוני.
כאשר שכבת הפשטידה העליונה מקבלת צבע זהוב, יש להוציא את הפשטידה מהתנור ולבדוק עם סכין את פריכותה.

מתכון פשטידה צמחונית

 

אולי יעניין גם...