מתכונים דיאטטיים לארוחת ערב

עבור כל אחד ואחת מאיתנו המנסה לרדת במשקל במסגרת דיאטה כזו או אחרת אותה הוא מיישם, שעות הערב והלילה, נחשבות לשעות המסוכנות ביותר, וזאת לנוכח העובדה שברוב המקרים בשעות אלו אנו מצויים בסביבה הביתית, כאשר המקרר ותאי אחסון המזון במטבח נגישים ואף "קורצים" לנו בעצימות גבוהה יותר מאשר לאורך שעות היום.

על מנת להימנע מאכילה שלא לצורך בשעות הערב והלילה, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם להסתייע במספר מתכונים דיאטטיים לארוחת ערב שמטרתם להפחית בצורה ניכרת את "החשק" הטבעי של הגוף למזון ומניעת מצבים במסגרתם אתם עלולים למצוא את עצמכם "מתנפלים" על המקרר או על כל ארון מטבח בו מצויים מוצרי מזון כאלו ואחרים.

קיומה של ארוחת ערב דיאטטית חשובה וחיונית עבורכם ומומלץ לקיים אותה בשעות קבועות מדי ערב. ברוב המקרים, מומלץ לתזמן את ארוחת הערב הדיאטטית לשעות הערב המאוחרות יותר, וזאת על מנת לא למצוא את עצמכם חווים התקפי רעב וחשק למתוקים בשעות הלילה המוקדמות.

מתוכנים דיאטטיים לארוחת הערב – מה חשוב לכלול בהם וממה חשוב להימנע?

בדומה לכל מתכון דיאטטי אחר לאורך היום, גם מתכונים דיאטטיים המיועדים לארוחת הערב חייבים לכלול בתוכם כמות מספקת של סיבים תזונתיים המסייעים להפחתת תחושת הרעב – אותם אפשר למצוא בשפע בירקות לא עמילניים ועלים ירוקים. ניתן להכין שפע של מאכלים מירקות לא עמילניים כמו מרק, תבשילים, ירקות בתנור, ירקות מאודים, וכמון סלטים. מומלץ בחום להימנע מפחמימות ריקות כגון: מאפים, פסטות וכל מזון אחר העשוי מקמח לבן. כמו כן, מומלץ לשתות מים או תה ירוק במהלך שעות הערב ולהימנע בכל דרך אפשרית ממשקאות ממותקים ומשקאות אלכוהוליים.

ארוחת הערב הדיאטטית חייבת לכלול בתוכה מרכיבים עשירים בוויטמינים וסיבים תזונתיים וזאת על מנת שתוכלו להשביע את גופכם ולעבור את שעות הערב והלילה בשלום מבלי למצוא את עצמכם מהרהרים במחשבות על אוכל. מרכיבים אלו נמצאים בירקות ועלים ירוקים. ברגע שהגוף יקבל ערכים תזונתיים טובים הוא ידרוש פחות אוכל זבל.

להלן מספר מתכוני דיאטה מומלצים לארוחת הערב

ארוחת ערב דיאטטית בשרית

מומלץ להתחיל את הארוחה בשתיית שתי כוסות מים ולאחר מכן ללגום צלחת מרק עשיר בירקות. את הארוחה מומלץ להמשיך בסלט ירקות טריים עם כף אחת של שמן זית ולאחר מכן לגשת למנה העיקרית הכוללת מנת עוף.

ארוחת ערב דיאטטית חלבית

מומלץ להתחיל את הארוחה עם בשתיית 2 כוסות מים ולאחר מכן לעבור למנה הראשונה הכוללת סלט ירקות טריים עם כף טחינה גולמית.
חלבון צמחי יכול לכלול חביתה עם גבינה או פשטידת ירקות עם ביצים וקוטג דל שומן. אפשר להכין גם סלט טונה מקופסת טונה עם בצל וחמוצים.

במידה ומתעורר אצלם התיאבון במהלך שעות הלילה המוקדמות או המאוחרות אנו ממליצים לכם לנשנש קצת ירקות עם גבינה או יוגורט דל שומן או לאכול קערת מרק ירקות. .