שיעור 4 – למה חייבים לאכול כל 3 שעות?

חברים יקרים,

כמו שהבטחתי לכם בשבוע שעבר, אני מרכזת עבורכם את העקרונות הכי חשובים לגבי שמירה על המשקל החדש לאחר שלב הירידה במשקל – כמו שנחשפתי אליהם בארה"ב. יש קרוב לאלפיים מחקרים מעודכנים ואני אנסה לתת לכם את הריכוז המזוקק שלהם ברמה שכולם יכולים להבין.

כמו שאתם כבר יודעים, הדבר המזעזע הראשון שגיליתי הוא שהמזון שלנו השתנה לחלוטין אחרי שנות ה-70, לאחר שחל מהפך גדול בתעשיית המזון העולמית. המזון שהיה קיים בשנות ה-50 והמזון שיש לנו היום הם שונים לחלוטין! (הסרט הדוקומנטרי שיצא בארה"ב "מזון בע"מ" food incorporate מסביר בצורה מאלפת איזה מהפך עברה תעשיית המזון העולמית). שפע הירקות, הפירות, הדגנים המלאים, הזרעים, הקטניות, החלבונים הרזים והשמן הטוב – כולם יצאו מהאופנה.

במקומם אנחנו מקבלים תרכובות של משהו תעשייתי, מהונדס גנטית, מלא בסוכר, בחומרים כימיים, בחומר משמר, בצבעי מאכל ובעוד דברים לא בריאים.

בנוסף, שלל התרופות שאנחנו לוקחים בגלל לחץ דם, כולסטרול גבוה, שומנים גבוהים בדם, איזון בלוטת התריס ועוד שלל תופעות כאלה ואחרות שנגרמות מהשמנה, יוצרות חוסר איזון חמור בגוף. (לכל התרופות הללו יש תופעות לוואי.)

מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להתגבר על הבעיה הוא:

1) להיגמל מסוכרים

2) לרדת במשקל

3) ללמוד לאכול נכון כדי לתת לגוף את מה שהוא צריך

4) לעשות ספורט

5) לשקם את כל המערכות הללו.

נראה לכם הגיוני שתוכלו לחזור לאכול את כל הזבל שהייתם רגילים לאכול ולא תעלו במשקל אם לא תעשו את השינויים המוזכרים לעיל?

אני צועקת כבר שנים: זאת לא דיאטה של זבנג וגמרנו! זה לא תכשיר פלא שקונים במבצע! זאת לא סתם דיאטה אופנית! זה תהליך הרזיה ושינוי הרגלי אכילה! אנחנו צריכים "חינוך מחדש".

ואם לא הבנתם את זה עדיין – החינוך מתחיל כאן ועכשיו!

אל תדאגו – אני אלמד אתכם איך אפשר לאכול גם גלידה, שוקולד, פיצה וכל הג'אנק פוד שאתם כל כך אוהבים מבלי לעלות במשקל ומבלי להתמכר שוב לסוכר. יש לזה פטנט מאוד מדויק ואם תיישמו אותו תוכלו לאכול מדי פעם את כל הזבל הזה – מבלי שזה יפגע בכם יותר מדי.

ועכשיו בוא נראה מה אנחנו צריכים לעשות בפועל כדי לא לעלות חזרה במשקל לפי סדר חשיבות:

חייבים לאכול אוכל מזין ובריא בעל מרכיבי תזונה רבים ככל האפשר 90% מהזמן ולהתפנק סוכרים ואוכל מזיק רק 10% מהזמן

חייבים לאכול (לתת לגוף) אוכל מזין ובריא תוך שעה מהרגע שאנחנו קמים בבוקר וכל 3 שעות בערך לאורך היום. אם הגוף לא יקבל 90% מהזמן אוכל מזין, הוא ייכנס למגננה חריפה ביותר. במצב כזה הגוף יפעיל מנגנונים מסוימים שהוא שומר "לזמן חירום" וידחף אתכם לאכול יותר כדי לנסות להכריח אתכם לתת לו את מרכיבי התזונה שהוא צריך. אם אתם עדיין לא נותנים לו מרכיבי תזונה טובים – למרות שאתם "אוכלים" – הוא יעלה את רמת "מצב החירום" לרמות חדשות. לאכול זה לא להכניס קלוריות ריקות לגוף. לאכול זה לתת לגוף מרכיבי תזונה טובים.

התייחסו לגוף שלכם כמו למכונה. המכונה הזאת צריכה x דברים כדי לתפקד. אם לא תיתנו לה את הדברים הללו, אתם תרגישו תופעות "מוזרות" כמו חולשה, כאבי ראש, היסטריה עצבנית, דחפים בלתי נשלטים ועוד.

למרות שזה נשמע מוזר, שימו לב שבמצבים כאלו משהו כאילו מנטרל את יכולת החשיבה ההגיונית שלכם ומשהו אחר משתלט על הגוף שלכם. אתם לא רואים בעיניים. לא מעניין אתכם כלום. מה שעובר לכם בראש ברוב המקרים זה: "איפה מנת הפחמימות והסוכר שלי? ואני צריך את זה כאן ועכשיו". ועד שאתם לא נותן לגוף שלכם את מנת הסוכר שלו אתם לא נרגעים. אתם מרגישים כמו בובה על חוטים, כשלא אתם אלה שמושכים בחוטים אלא מישהו אחר, נכון?

יש בגוף מנגנון הישרדות ובכל פעם שרמת הסוכר שלנו יורדת, הגוף חושב שזה מצב חירום. הגוף ידחוף אותנו מייד ללכת ולאכול משהו – מכיוון שהוא חייב שרמת הסוכר בדם תעלה. תפקודים חשובים בגוף וגם במוח חייבים סוכר כדי לתפקד. המנגנון הזה בעצם עוקף אותך (כאדם הגיוני ושקול). ובצדק, אתה לא הגיוני ולא שקול אם נתת לגוף שלך להגיע למצב כזה! איזה ברירה אתה משאיר לגוף שלך חוץ מזה שהוא יגיד לעצמו: "הבן אדם הזה מנסה להרוג אותי ולא נותן לי מזון. אני חייב להכריח אותו מיד להעלות את רמת הסוכר בדם אחרת יהיה רע ומר. אני אכריח אותו ללכת מיד ולאכול סוכר". ואתה נכנס לאוטומט חסר בינה והולך לאכול סוכר, נכון?

ברגע שאוכלים ארוחת בוקר תוך שעה מהרגע שאנחנו קמים שכוללת מנת חלבון קטנה, רמת הסוכר לאורך כל היום תהיה יציבה.

אם תדאגו לאכול כל 3 שעות בערך ארוחה קטנה או חטיף בעל מרכיבי תזונה טובים – רמת הסוכר תישמר עוד יותר יציבה לאורך כל היום.

אם יש משהו שאני רוצה שתשנו מיד זה את הדבר הזה!

תאכלו ארוחה קטנה כל 3 שעות ותתחילו לאכול מקסימום תוך שעה מהרגע שקמתם. בכל ארוחה תדאגו שתהיה לפחות מנת חלבון רזה וירקות. אם תתחילו לאכול רק פחמימות על הבוקר – אתם תשבשו את מנגנון הסוכר בגוף. 90% מהזמן חייבים לאכול לפי העקרונות שאני אסביר ורק 10% מהזמן להתפנק עם הזבל המלא בסוכרים.

מי שאוכל רק פרי בבוקר או קורנפלקס ואחר כך שום דבר עד אחר הצהרים המאוחרים, מכניס את הגוף שלו למצב חמור ביותר של מגננה. התסריט הרגיל במקרים כאלה הוא דחף נוראי ובלתי נשלט לאכול בלילה – במיוחד פחמימות וסוכרים – וכולנו למדנו כבר מה קורה אם אוכלים בלילה.

אלה שיעורי הבית שלכם בשבוע הקרוב. עברו לאכול 4-6 ארוחות קטנות כל שלוש שעות ולא שתי ארוחות גדולות מלאות בפחמימות במשך היום.

אוהבת אואנה