שיעור 11 – אני לא יורד מספיק במשקל – מה עושים?

צוות התמיכה שלי הגניב לאוזני השבוע שמועה, שמסתובב בשטח נתון לא נכון בקשר ל- "יום שישה תפוחים" המפורסם. הבנתי שאנשים משתמשים ביום הזה כפתרון לחוסר ירידה במשקל בצורה לא נכונה ואני חייבת לתקן אתכם מיד.

"יום שישה תפוחים" הוא פתרון מאוד ספציפי ונקודתי כדי לשבור "מישור" וחוסר ירידה במשקל במהלך שלב הירידה במשקל. עושים אותו במקרים מאוד ספציפיים. צריכים לעבור בין 4-6 ימים רצופים בלי ירידה במשקל כדי לרוץ ולעשות יום שישה תפוחים. זה לא פתרון שעושים אותו כל יום שני וחמישי (כמו ששמעתי שכמה אנשים עושים).

הגוף שלכם חייב חלבון כדי לתפקד וכדי לא לפרק שרירים.
אתם חייבים לאכול חלבונים כל יום! לעשות "יום שישה תפוחים" פעמיים או שלוש בשבוע כדי לזרז את הירידה במשקל זה לא לעניין.

אני חושבת שהרעיון הלא נכון (לעשות יום שישה תפוחים כל כמה ימים) נובע מנתון שחסר לכם לגבי קצב הירידה הנכון במשקל.

מהניסיון שצברנו בשנים האחרונות ועשרות אלפי אנשים שעשו את התהליך התברר הנתון הבא:

רוב האנשים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות.
יש אנשים שיורדים כל יום או כמעט כל יום במשקל (אלה בעיקר הגברים או אנשים עם משקל עודף מאוד גדול) ויש אנשים שיורדים כל כמה ימים בצורה של מדרגות (בעיקר נשים או אנשים עם עודף משקל קל / בינוני).

אנשים שנכנסים להיסטריה מיותרת ורצים לעשות יום שישה תפוחים או אפילו מתייאשים, נשברים ומפסיקים את התהליך ללא צורך אלה בעיקר אנשים מהקבוצה השנייה.
הם מחליטים שמשהו דפוק עם הגוף שלהם או שהתהליך לא עובד – אם הם לא רואים כל יום ירידה במשקל, או ירידה שנחשבת למספקת מבחינתם של לפחות 400 גרם ביום.

אז בואו קודם כל נרגע.
נשים יורדות פחות מגברים.
אנשים עם עודף משקל גדול יורדים יותר מאנשים עם עודף משקל בינוני או קל.
כל עוד יש מגמת ירידה לאורך זמן (ולא דווקא ירידה יומית), זה אומר שהכול בסדר

דבר שני צריך לזכור הוא שככל שהגוף יותר קרוב למשקל היעד הוא ירד פחות מבחינת קילוגרמים וזה יכול להיות יותר קשה מהמחזור הראשון שעשינו.

אני בהחלט מבינה שאתם רוצים את זה עכשיו, עכשיו, עכשיו ומהר, מהר, מהר ואם זה לא עובד לכם מיד והגוף שלכם לא מסכים כל יום לפרק לפחות חצי ק"ג שומן אז זה לא בסדר. אבל מה לעשות, לגוף יש קצב משלו והדבר הלא נכון זה להחליט שמשהו לא בסדר ולשבור את הדיאטה.
המרחק בין לא לרדת במשקל שלושה ימים ולהחליט שמשהו לא בסדר איתכם או עם התהליך ולהרים ידיים, לביןהמציאות הוא עצום!

ברוב המקרים המרחק בין כשלון חרוץ, הרמת ידיים ושבירת הדיאטה לבין הצלחה מסחררת הוא כמה ימים של סבלנות והקפדה על הוראות הדיאטה ומעבר דרך המחסום המעצבן הזה ואתם בצד השני בדרך למשקל היעד שלכם. זה כל הסוד.

מי שכן רוצה לזרז את הירידה במשקל, יכול להעלים מהתפריט לכמה ימים את הפירות והחלב, ולהישאר עם החלבונים והירקות.
במקרה כזה תוסיפו מנת חלבון + ירקות במקום המרכיבים שהורדתם מהתפריט. זה פתרון שברוב המקרים נותן תוצאות מצוינות.

בהצלחה, אואנה