טיפים לביצוע דיאטת דוקאן

המראה החיצוני הינו בעל משמעות רבה בימינו. אולם למעשה, שמירה על משקל נכון ואורח חיים בריא הינם לא רק עניין של מראה חיצוני. כיום כבר ידועות ההשפעות החמורות של עלייה במשקל והמחלות שהיא מביאה עימה. לפיכך השמירה על משקל תקין היא הרבה יותר מעניין חיצוני גרידא אלא מהווה ערובה לחיים ארוכים ולאיכות חיים גבוהה. כיום ישנן לא מעט שיטות שונות לביצוע הרזיה מהירה המותאמות לסוגים שונים של אנשים וטיפוסים בעלי אורחות חיים שונים.

חשיבותה של האמינות – דיאטה ברת קיימא

דיאטת דוקאן הינה בין הדיאטות שהוכחו כיעילות ואמינות לטווח זמן ארוך ולא רק לאחר הירידה במשקל. דיאטת דוקאן כשמה כן היא, פותחה על ידי פייר דוקאן הוא דוקטור לרפואה ולתזונה אשר גילה את אחת הדיאטות שהפכה לפופולארית ביותר מאז הומצאה. במסגרת דיאטת דוקאן יש תפריט ייחודי המאפשר ירידה במשקל בארבעה שלבים שונים. לא לכל דיאטה דוקאן מתאים ולא לכל אישה או גבר המעוניינים לרזות. למעשה, עקרון דיאטה מהירה זו מבוסס על צריכה גבוהה של חלבונים וצריכה נמוכה של פחמימות.

שלבי הדיאטה

על פי דיאטה דוקאן יש לצרוך חלבון ממקורות חלבון רזים במיוחד ויש להימנע ממקורות חלבון משמינים. בשלב הראשון של דיאטת דוקאן תפריט ייחודי כאשר התקופה אורכת בין יום אחר לעשרה ימים, בהתייחס למספר הקילוגרמים אותם יש להשיל. למעשה ניתן לאבד בדיאטה זו בין 3-5 קילוגרמים כבר בחלק הראשון של הדיאטה. במסגרת דיאטת דוקאן מתכונים ייחודיים ומסקרנים המאפיינים את התפריט באופן ייחודי ובמובדל מדיאטות אחרות.
בשבועות הראשונים ובכל מקרה בשלב הראשון של דיאטת דוקאן מתכונים מומלצים יכללו מזון בתיבול טבעי בלבד וללא תוספות חריפות או מתוקות מדי. מותר להשתמש רק במלח ופלפל. במסגרת דיאטת דוקאן ניתן לצרוך משקאות דיאטטיים בעלי ערך קלורי נמוך. כמו כן ניתן לאכול שיבולת שועל או דייסת קוואקר מדי יום בהגבלה של כף וחצי. חשוב לזכור כי בשלבים הראשונים של הדיאטה תיתכן תחושת יובש בפה.
לאחר השלב הראשון של דיאטת דוקאן תפריט האכילה משתנה ומתרחב וכבר ניתן לאכול יותר ירקות ויותר חלבונים. ניתן לאכול ירקות ללא הגבלה כגון חסה ותרד, סלרי ומלפפון ועוד. בשלב זה של דיאטת דוקאן תפריט האכילה יימשך עד לשלב של הורדת המשקל הרצוי המתוכנן מראש. יכולה להיות ירידה של יותר מקילו אחד בשבוע. השלב השלישי הוא שלב המיזוג הכולל גם מנת פרי או פרוסת לחם העשוי חיטה מלאה. לאחר מכן מגיע שלב היציבות, הוא השלב הרביעי. שלב זה הופך להיות אורח החיים המרכזי של האדם.

תקציר שלבי דיאטת דוקאן

שלב ראשון של דיאטת דוקאן

בשלב הראשון של הדיאטה אוכלים מזנות מ11 קטגוריות מוגדרות, אסור לאכול שום דבר נוסף. 11 הקטגוריות הן: דגים, עופות, בשרים רזים, איברים פנימיים, פירות ים, הודו ועוף מעושן, ביצים, חלבונים מהצומח, מוצרי חלב דלי שומן, ליטר וחצי מים ביום.

שלב שני של דיאטת דוקאן:

השלב הזה בנוי מיום כן ויום לא. יום אחד אוכלים לפי השלב הראשון וביום השני מוסיפים ירקות לתפריט.

שלב שלישי של דיאטת דוקאן:

בשלב הבסיס אוכלים ללא הגבלה חלבונים וירקות (כמו בשלב 2), פרי ביום, 2 פרסות לחם, פרוסת גבינה צהובה.
שלב זה נמשך לפי כמות הקילוגרמים שהפחתתם עד עכשיו, על כל קילו שלב זה נמשך עשרה ימים.

שלב רביעי של דיאטת דוקאן

שלב זה מבחינת תזונה כמו שלב 3 אך הוא נמשך לכל החיים על מנת להמשיך ולשמור על המשקל.

אולי יעניין גם...