המלצות לתפריטי דיאטה שעובדים

הרשת האינטרנטית, העיתונות, המגזינים הרפואיים וכל כל התקשורת, מלאים וגדושים בסוגים שונים של תפריטי דיאטה, חידושים, מינונים קפדניים וחמורים, וכמובן, איסורים, איסורים ועוד איסורים. האם קיים תפריט דיאטה שיהווה עבורנו פתרון לשבירה הבלתי פוסקת בין תפריט דיאטה אחד למשנהו? האם קיים תפריט אחד המתאים לכל המבקש לרדת במשקל?

יש הטוענים ,שדיאטה היא נוסחה שיש להתאים לכל אחד, אני טוענת אחרת. הפיכת הירידה במשקל לפעילות רצינית וחמורה היא זו המקשה עלינו, אנחנו מרגישים ממש כמו בעונש או הלקאה עצמית, וכי מי מאתנו אוהב לסבול ולהעניש את עצמו? במיוחד בכל הקשור למזון, השינוי המחשבתי הוא תפריט דיאטה נכון והמצליח ביותר לשיטת ההרזיה היעילה ביותר.
השיטה המומלצת ביותר ליצירת תפריט הרזיה מהירה שיהיה מצליח ובריא, הוא דווקא בפרטים הקטנים, התחילו בקטן ומידי שבוע החליטו על שינוי נוסף אותו אתם מכניסים או מוציאים מהתפריט או ההרגל ההתנהגותי היומיומי.

הרבו באכילת ירקות בכל הזדמנות – הפכו את הנשנוש לבריא יותר

התחילו במה שכן: הרבו באכילת ירקות ושתיית מים, אכלו ירקות בכל הזדמנות, קחו ירקות חתוכים לעבודה, הניחות פלטת ירקות טרייה על השולחן ובכל פעם שתוקף אתכם יצר הנשנוש או הרעב המדומה, נשנשו ירקות טריים עד כמה שניתן. המוח יתרגל לסיפוק החדש שאתם מציעים לו ויהפוך את הנשנוש החדש ללגיטימי ומרגיע. בינתיים המשיכו לאכול ממש כרגיל והקפידו על שתיית מים בכמות קבועה – 2 ליטר ליום שמצטרפים לנוזלים המצויים בירקות שתצרכו יספיקו בהחלט.

הציבו יעד

מלאו ארבעה בקבוקים קטנים של חצי ליטר וסיימו אותם עד סוף היום – מדובר בחמש לגימות גדולות מידי חצי שעה – פעולה זו תעזור לירידה במשקל, תמנע התייבשות ותעביר חמצן ורעננות למוח.

דיאטה דלת פחמימות

כעבור שבוע של הרגלים לירקות וארבע בקבוקוני מים ליום, אתם מוזמנים לעלות שלב ולהכניס עוד סעיף לדיאטה. המעיטו באכילת פחמימות וקמח לבן, הוציאו את הלחם הלבן, הפסטות הרגילות והאורז הלבן מהתפריט, החליפו אותם בלחם קל/ פריכיות, פסטה ואורז מקמח מלא. זה יהיה השינוי הנוסף שלכם לאורך שבוע ימים ללא שינויים נוספים.

דיאטת חמשת הארוחות – אכלו כמה שיותר ארוחות ביום

חלפו עברו כבר שבועיים, ואין ספק שאתם חשים בשינוי, במידה והייתם עקביים וביצעתם בקרה על השלת הקילוגרמים,  תראו שהמשקל מתחיל לרדת כאילו מעצמו ללא התחייבויות ותפריטים מחמירים. עדיין ללא שינויים והקפדה על ה"תפריטים" הנ"ל, חלקו את הארוחות שלכם לארוחות רבות ככל האפשר.

הקפידו שלא להשאיר את הקיבה ריקה בין הארוחות כדי למנוע מצבים של הגעה לארוחה הבעה כאשר אתם גוועים ברעב, תופעה שתביא אתכם למצבים של זלילה – פעולה שגורמת להאטה בחילוף החומרים, כאבים בקיבה, תחושת כבדות ובעיות במערכת העיכול.

שימו לב, לא היו כאן תפריטים סבוכים, מחייבים או מלחיצים מידי, אשר דורשים מחויבות כלשהי. אין כל רע באכילה מהנה ודיאטה ללא סבל, אותם שינויים "קלים" שתכניסו אל שגרת החיים שלכם יביאו אתכם למצב של שינוי תפיסתי שידחוף אתכם להתחיל לאכול בריא כאשר התוצאות והמחמאות לא יפסיקו להגיע – שילוב פעילות גופנית קלה היא השלב הבא שלכם בדרך לחיים בריאים ויפים יותר.
בהצלחה!

אולי יעניין גם...