דיאטת 17 הימים

אחרי חיפוש בלתי פוסק אחר ה"דיאטה המושלמת", ישנם הדים וקולות בשטח שהינה היא כבר כאן אותה דיאטה שכולנו חיכינו לה, הדיאטה המהירה שתביא אותנו אל חוף המבטחים, וכמובן, אל אותה גזרה חטובה, או לפחות להסרת אותו משקל עודף שפשוט מתעקש להישאר. אז אחרי ששמענו וקראנו לא מעט, קבלו סקירה כללית אודות הדיאטה המדוברת ביותר בתקופה האחרונה.

מהי דיאטת 17 הימים?

דיאטת 17 הימים ממש כשמה, הינה דיאטה הנמשכת 17 ימים רצופים וכוללת תהליך מדוד ומוקפד. דיאטה זו פותחה כתוצאה מהסבל הרב של מרבית האנשים במאבקם במשקל העודף ובצורך להוריד קילוגרמים בודדים, אחרי שד"ר מייק מורנו, מפתח הדיאטה עשתה לא מעט רעשים בארה"ב היא מגיע גם לארץ וכובשת לא מעטים מלוחמי הדיאטות זה מכבר.

המחזור הראשון של הדיאטה מיועד לניקוי הגוף והקלוריות היומיות בו יסתכמון ב 1,200 קלוריות ביום ואיסור מוחלט על אכילת פחמימות, סוכרים, מתוקים , מטוגנים וירקות הכוללים עמילן.

המחזור השני, יכלול עלייה מועטה בכמות הקלוריות ביום ואפשרות לאכילת כמות קטנה של פחמימות כדי ליצור בלבול חילוף החומרים בגוף.

המחזור השלישי כולל צריכה מוגברת יותר של פירות ואפשרויות לפחמימות עם איסור לאכילת חלבונים.

במחזור הרביעי, מחזור שכולל את שמירה המשקל נועד לשמר אורח חיים בריא וכלל הימנעות מאכילת פחמימות ו"מזון מזיק", אבל לא לחלוטין. התפרעות עם פיצות ופסטות מותרת בסופי שבוע בלבד, כך שמצד אחד תוכלו לשמור על התוצאות ומצד שני לא להרגיש שאתם מונעים מעצמכם מזונות אהובים.

מהן תועלות דיאטה זו ומדוע רצוי לבצע דיאטות קצרות טווח?

דיאטה מהירה זו מבוססת על 4 מחזורים אשר מחלקים את הדיאטה ל 4 חלקים ומאפשרים לנו "לראות את הסוף" אם כי לא בדיוק. דיאטת 17 הימים מתבססת על דיאטת בזק בחלקה הראשון ובחלקה השני מתבססת על דיאטה תהליכית ואיטית יותר אשר מייצרת תהליך ירידה במשקל מבוקר יותר.

דר מורנו טוען שבשונה מדיאטות רבות אחרות מדובר בתהליך של דיאטה מהירה שעובדת בשונה מדיאטות אחרות כתוצאה מהבקרה והשילוב של החלק הראשון עם החלק השני של הדיאטה במוצרי מזון בריאותיים והמעבר הדינאמי בין חלק אחד של הדיאטה לחלק השני. הדיאטה כולה מבוססת על תהליכי הכנה, הפעלה, האצה ושמירה אשר פועלים לקבלת תוצאות מהירות ושמירה יעילה עליהם.

האם דיאטת 17 הימים מתאימה לכל אחד וכיצד?

בגדול כן. אבל חשוב להיוועץ ולהתייעץ עם רופא במיוחד אם קיימות מחלות כרוניות ברקע, כמו מחלות לחץ דם, כולסטרול וסוכר. באופן כללי לפני כל דיאטה רצוי לקבל חוות דעת של רופא בצמוד לתפריט על מנת להתאים את התפריט למצב הבריאותי ולמנוע פגיעה.

האם דיאטת 17 הימים מתאימה גם לנשים בהריון?

דיאטת 17 הימים תתאים פחות לנשים בהריון, כתוצאה מהצורך בקבלת ויטמינים, ברזל וסידן. דיאטת 17 הימים היא אכן דיאטה מהירה שעובדת ומתאימה יותר לנשים אחרי לידה שסיימו להיניק, תתאים במיוחד למי שמעוניינת לצמק את שאריות הבטן שכל כך קשה להוריד.

דיאטת 17 הימים לילדים ונוער – התועלות והיתרונות המשמעותיים

דיאטת 17 ימים אינה מומלצת לילדים ונוער כתוצאה מההמעטה באנרגיות, פחמימות וחלבונים בתחילת המחזורים שלה, כתוצאה מהשינויים שעובר הגוף בתקופת הילדות והנערות, חשוב להתאים את הירידה במשקל לתהליכים אותו עובר הגוף בתקופות הקריטיות הללו של התפתחות הגוף והמערכות השונות.

ככלל, דיאטות לנוער גם במקרים של משקל עודף רצוי לבצע בבקרה צמודה בייחוד בשל השינויים הפיזיולוגיים הללו כתוצאה מ"החינוך" המהיר שניתן להעביר בגוף בשונה מהגוף ומערכת העיכול הבוגרת.

דיאטת 17 הימים יוצרת תהליך של חילוף חומרים מהיר ומומלץ לשלב בתוכה חמש שעות של כל פעילות גופנית אפשרית לשיפור התוצאות ושימורן.