חינם - המדריך מלא לירידה במשקל | שליח חינם עד הבית חייגו עכשיו 077-9555512

חינם
המדריך המלא
לירידה במשקל

בלוג

דיאטת ניקוי רעלים תפריט

דיאטת ניקוי רעלים תפריט

העידן המודרני מביא עימו לא מעט בעיות בריאותיות משלו. בניגוד למחלות העבר, כיום רבים סובלים ממחלות ומבעיות בריאותיות הנובעות מאכילה לא נכונה או לא מספיקה, ממחסור בשעות שינה, הרגלים לא בריאים כגון שתייה או עישון ועוד. לא בכדי הומצאו סוגים שונים של דיאטת ניקוי רעלים המסייעות לשמירה על המערכות הפנימיות בגוף ולניקוי הגוף באופן כללי.

התעייפותו של מנגנון סילוק הרעלים

הרעלים הרבים הנצברים בגוף אינם תורמים לו ולו במאום. על מנת לשמור על הגוף מפני השפעות שונות חשוב לשמור על מנגנון סילוק הרעלים הטבעי הקיים בגופנו. למרבה הצער, בשל ריבוי הרעלים הקיימים כיום במאכלים שונים, באוויר ובכלל, גם המערכת הטבעית אינה עומדת בעומס. דיאטת ניקוי רעלים הינה למעשה המפתח המושלם לניקוי הגוף וחלקיו הפנימיים מכל הרעלים למיניהם. הדיאטות מבוצעות בתוך זמן קצר ובכך מאפשרות לחזור לאורח החיים הרגיל.

השפעותיהם של הרעלים

למעשה, ברוב המקרים רובנו כלל לא ערים להשפעות של הרעלים על גופנו. עייפות גבוהה רוב שעות היממה, רעב לא מוסבר, חוסר יכולת להתרכז, שינה ברמה ירודה, רמת אנרגיה נמוכה, קנדידה, מחלות עור למיניהן ועוד – כל אלו הינם תוצאות של אורח חיים מודרני המכניס לגוף רעלים מבלי שנשים לכך לב. דיאטת ניקוי רעלים הינה דיאטה מהירה המאפשרת שמירה על איכות החיים ועל ניקיון הגוף ומעניקה תחושת שלווה ייחודית.

דיאטת ניקוי רעלים תפריט מאוזן לכולם

ללא סוכר לבן וגלוטן

הסוכר הלבן והגלוטן ידועים כבעייתיים מבחינות רבות. סוכר לבן וגלוטן אמנם נמצאים בכל המאכלים שאנו מכירים כמעט אולם למעשה – הם פוגעים באופן משמעותי ביותר בגופנו ועשויים להביא לתופעות הרסניות. רצוי להתמיד בתזונה – דיאטה ללא גלוטן וסוכר לבן למשך כל החיים אולם מי שאינו יכול – יסתפק בדיאטה לניקוי הגוף באופן זמני.

דיאטת תפוחים

כמובן שרצוי לא להתבסס על דיאטת תפוחים למשך זמן רב. יחד עם זאת, עשרה תפוחים מדי יום וליטר של יוגורט, מים ותה – מדי יום – אלו מהווים את תפריט הדיאטה המושלמת על פי רופאים רבים. התפוחים כוללים סיבים תזונתיים רבים, מאפשרים לסלק את הרעלים בגוף ואילו היוגורט שומר על חיידקים פרוביוטיים המגנים על המעיים. דיאטה זו מוגבלת לארבעה ימים בלבד.

דיאטת אורז

דיאטת אורז הינה למעשה דיאטת ניקוי רעלים המבוססת על המרכיב המרכזי בתפריט של רבים מבני התרבות המערבית באשר הם. למשך שלושה שבועות בלבד, דיאטת האורז מספקת תפריט של אורז לבן או מלא ומגוון רחב של ירקות. עבור כל בן אדם שני בעולם, אורז (הצמח השלישי בשכיחותו בכדור הארץ אחרי החיטה והתירס) הוא המרכיב העיקרי בתפריט – למה שגם אנחנו לא נרכיב תפריט שיש בו אורז וירקות בלבד (למשך כ-3 שבועות).

האמת היא שלא ממש קיימת דיאטה לניקוי רעלים, אלא עושים דיאטה לצורך הרזיה ותהליך נפרד של ניקוי רעלים כדי לנקות את הפסולת מהכבד או מרקמות הגוף.

תהליך של ניקוי הכבד והרעלים בדרך כלל נעשה לפני שעושים דיאטה לצורך הרזיה, והוא עוזר לאדם לרדת במשקל בצורה הרבה יותר יעילה לאחר מכן. תהליך כזה לוקח כשבועיים. התפריט הכי מומלץ בתהליך ניקוי הרעלים הוא תפריט צמחוני עם אכילה של הרבה ירקות ירוקים ופירות. לא חייבים לשמור כמובן רק על תפריט צמחוני אבל הוא הכי מומלץ אם רוצים ניקוי יסודי של הכבד והרקמות.

הכבד הוא האיבר מרכזי בגוף שאחראי על ניקוי הגוף מהפסולת והרעלים שיש במזון. הוא משתתף בתהליכי חילוף החומרים והפיכת הסוכר לאנרגיה, הוא משפיע על הבלוטות השונות כמו בלוטת התריס. באופן כללי, כשהוא יוצא מאיזון ולא מתפקד כמו שצריך, כל מנגנון שריפת השומן או הפיכת המזון לאנרגיה משתבש.

דבר זה משפיע באופן ישיר על היכולת של הגוף לשרוף שומן ביעילות ולרדת במשקל, או לשמור על המשקל החדש לאחר הדיאטה. מה שאנחנו הולכים לעשות בשבועיים הקרובים הוא לעזור לכבד להתנקות כדי להכין את הגוף לשלב הירידה במשקל שנעשה בהמשך, או כדי שיהיה לנו קל יותר לשמור על המשקל החדש.

מה צפוי לנו בשבועיים הקרובים?

המטרה שלנו היא לא בהכרח לרדת במשקל אלא לנקות ולשקם את הכבד וגם לנקות את הרעלים שיש לנו בגוף מהמזון שאנחנו אוכלים.

זה לא חייב לקרות, אבל אצל רוב האנשים תהיה הוצאת צואה בצורה מוגברת. אם אתם מוצאים שיש לכם פעילות מעיים כמה פעמים ביום או אפילו משלשלים במשך כמה ימים זה נהדר – זה אומר שהגוף נפתר מהרבה פסולת. אל תיקחו שום דבר כדי לעצור את השלשול – זה בדיוק מה שאנחנו רוצים: להיפתר מהפסולת, ולא לעצור את המנגנון הטבעי של הגוף שעובד עכשיו שעות נוספות כדי להוציא את הזבל מהגוף.

 הזמן האידיאלי לעשות את ניקוי הכבד והרעלים זה ממש לפני הדיאטה או מייד אחריה (אחרי שלב הירידה במשקל) בשלב השמירה.

בשבועיים של הדיאטה לניקוי הרעלים משתמשים בתמצית צמחים ותה ירוק מיוחד שעוזרים לכבד ולרקמות של הגוף להיפתר מהפסולת. 

מאמרים נוספים