דיאטת מיצים

בשנים האחרונות יותר ויותר תזונאים ממליצים על מיצים כמוסיפים לתזונה הקיימת וכאופציה נכונה לירידה במשקל ולהזנת הגוף, ולא בכדי. מיצים מסוגים שונים הינם בעלי סגולות משמעותיות ויכולים להעניק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו.

שתיית מיצים מסייעת בעיכוב תהליך ההזדקנות, מונעת מחלות, מנקה את הגוף, מסייעת בירידה במשקל ומפחית דלקות מסוגים שונים. המיצים מכילים מגוון עצום של יתרונות: ביניהם ניתן למצוא ויטמינים ומינרלים, אנזימים וחלבונים ועוד.

היתרונות של דיאטת מיצים

 דיאטת מיצים ירוקים נחשב לאחת האפשרויות הבריאות והמזינות ביותר שקיימות כיום. המיצים מספקים כמויות עצומות של דלק לגוף ומאפשרים ירידה במשקל בצורה הבריאה לגוף.היתרון הגדול של מיצים מסוגים שונים הוא האפשרות לקבל הזנה ישירה בכמויות גדולות – אותן הגוף לא יכול היה להכיל אלמלא היו הירקות והפירות דחוסים למיצים.

צריכה נכונה של מיצים

באשר לסיבים התזונתיים הנעלמים בעת סחיטת המיצים, חשוב לזכור כי תפריט דיאטה ממיצים מאוזן הכולל ירקות אינו מעלה את רמת הסוכר באופן משמעותי בדם. צום מיצים מאוזן ובריא המוכתב על ידי תזונאי המתמצא בסוגים שונים של דיאטות מיצים לא יפגע בהרכב הסיבים בגוף ולא יעלה את רמת הסוכר. לשם כך חשוב לצרוך דיאטת מיצים בחכמה ולבחור במיצים המתאימים. רצוי לשלב יותר מיצים ירוקים ופחות מיצי פירות או מיצים עשירים בסוכרים.

רכיבים מומלצים לביצוע דיאטת מיצים

בכל דיאטת מיצים רצוי לשתות את המיץ על קיבה ריקה מאחר וערבוב הנוזלים עם מוצקים אחרים יכול לעכב את העיכול. יש לשתות את המיצים באופן עצמאי וללא חומרים נוספים. בין הרכיבים המומלצים ביותר להרכבת דיאטת מיצים ניתן למנות את המלפפונים, הסלרי, הפטרוזיליה וירוקים אחרים. את אלו ניתן להכניס לבלנדר וליהנות ממיץ איכותי ומזין. במיצים רבים ניתן אף להכניס את הירקות או את הפירות עם קליפתם לקבלת מיץ עשיר יותר.
לכל צום מיצים רצוי לשלב גבעולי סלרי למיצים הקיימים מאחר ואלו מהווים מקור מצוין לאשלגן ומינרלים אחרים. רצוי להעדיף סלרי אורגני ולא סלרי רגיל בשל סכנת ההדברה הקיימת על הסלרי מהסוג הרגיל. חשוב להוסיף ירקות שיש להם גם טעם מתוק, ירקות אלו יכולים להיות חסה, ברוקולי ועוד. ירקות אחרים אותם חשוב להוסיף הינם קייל, מנגולד, שן הארי, כרוב ועלי סלק, כוסברה ושום, פטרוזיליה ועוד.
לקבלת מיצים מתוקים יש להוסיף גזר ופלפל כתום וכן פירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך שיכולים להיות תפוח למשל. חשוב להוסיף גם פירות הדר המשפרים את הטעם באופן משמעותי. חשוב לדעת כי מיצים ארוזים ולא טריים אינם מהווים רכיב יעיל לצורך דיאטת מיצים. מיצים לא טריים יעילים רק למטרות טעם ולא למטרות בריאות או הרזייה. במקביל, יש בהם לא מעט חומרים משמרים ולעיתים אף גם צבעי מאכל.
קראו גם על: דיאטת סנדוויצ'ים