דיאטת כרוב מזינה ובריאה במיוחד

דיאטת כרוב, היא בפירוש בין הדיאטות המהירות ביותר למי שיכול ובנוי לעמוד בה זוהי דיאטה, אשר מעבר לתוצאות המהירות והמפתיעות שלה מביאה יתרון עצום לניקוי הרעלים בגוף, ולכן, היא מביאה את התוצאות המהירות שלה, נושא שנדבר עליו במאמר הבא.

דיאטת כרוב, היא דיאטה פחות ידועה בקרב המרזים אך באה לידי ביטוי כאחת הדיאטות הבריאות ביותר והטבעיות ביותר הקיימות ב"שוק", תרתי משמע.
דיאטה מהירה זו, היא אחת הדיאטות הכי מגוונות הקיימות, ומספקות לגוף, מספיק וויטמינים ומינראלים ובנוסף, יוצרות תופעה של ירידה בכל החומרים המזיקים המוצאים את דרכם אל גופנו, מתוקף האכילה הלא בריאה.

דיאטת כרוב – מה אפשר לאכול

משטר הדיאטה שאורך שבעה ימים כולל שתי קערות של מרק כרוב ללא שמן או שומן ורשימה קצרה של פירות, ירקות, חלב רזה ובשר. במהלך התוכנית צריך לשתות הרבה מים וחובה להימנע מאלכוהול.

המתכון למרק כרוב משתנה בין גרסאות שונות של הדיאטה. אבל ביסודו של דבר הוא כולל כרוב וכמה ירקות נוספים שהם דלי קלוריות, כגון בצל ועגבנייה, ואפשר לתבל אותו בתבלינים וברסק עגבניות.

דיאטת כרוב – איך היא עובדת

בדיאטת מרק הכרוב יש כל-כך מעט קלוריות עד שאנשים ירדו במשקל מהר במהלך התוכנית שאורכת שבוע. הממוצע הוא בדרך כלל באזור 1.2 עד 2 ק"ג, אבל יש גם מקרים שאנשים יורדים עד 3 ק"ג. אין שום דבר קסום לגבי כרוב או מרק כרוב שמעודד ירידה במשקל. הכמות הנמוכה של הקלוריות היא זאת שעושה את הטריק.

הבעיה העיקרית היא שרוב הירידה היא נוזלים ולא שומן, ואתה תחזיר את המשקל הזה מיד ברגע שתחזור לתזונה רגילה.

ישנן עוד שתי נקודות חשובות: שעמום ולא מספיק חומרים מזינים שהגוף צריך, דבר שמכניס אותו למגננה.

דבר ראשון, שעמום: האם זה בסדר מצידך לאכול במשך שבוע אותו הדבר בכל יום?

וחשוב יותר, מגוון המזונות בתוכנית הוא מצומצם מדי. זה בלתי אפשרי לקבל את כל החומרים המזינים שהגוף צריך ולהשביע רעב עם תפריט כל-כך מצומצם. שתי קערות של מרק ביום עם עוד כמה מזונות בודדים בכמות מאוד מוגבלת פשוט לא מספקים לגוף שלך את התזונה שהוא צריך על בסיס יומיומי.

ניקוי רעלים ורעלנים בגוף – הסיבה האמיתית לתוצאות המהירות

הגוף שלנו מכיל לפחות 3-4 קילוגרמים של רעלים בגוף הכוללים מזון שהגוף לא הצליח לעכל ולהוציא. זוהי אחת התופעות אשר עושות לנו חיים קשים כל כך במהלך הניסיונות לירידה במשקל. דיאטת כרוב והכרוב עצמו ידוע כגורם העוזר לנקות את הרעלים השונים בגוף. החומרים הפעילים בכרוב, עוזרים למערכת העיכול לתפקד בצורה יעילה יותר, ולנו, לרדת במשקל בצורה אפקטיבית הרבה יותר.

כמה זמן ניתן ובריא לעשות דיאטה זו ובאילו הפרשים?

דיאטת הכרוב, מומלצת לשבוע ימים בלבד ולא מעבר. ההפרשים בין דיאטת כרוב אחת למשניה היא שבועיים לפחות מאחר שהגוף זקוק לאנרגיה נוספת לבד מהוויטמינים הקיימים בדיאטת הכרוב. ניקוי כזה דורש הפסקה של לפחות שבועיים, הפסקה המתחילה גם היא באופן הדרגתי. אם עמדתם בדיאטת הכרוב בגבורה במשך שבוע שלם, זה עדיין לא אומר שמותר לכם להתחיל לזלול מכל הבא ליד…

האם דיאטת כרוב מבוססת רק על כרוב?

למרבה ההפתעה או שלא למרבה ההפתעה דיאטת כרוב אמנם מבוססת על כרוב ועל תפריט דיאטה מהירה מולוקולרי יחסית, אבל דווקא כזה המשלב אבות מזון אחרים, כמו ירקות ופירות ואפילו בשר ודגים. הדיאטה כרוב זאת, מבוססת על שילוב של מזונות שונים בכל יום. המשקאות המותרים, הם משקאות שאינם ממותקים כמו תה ללא סוכר ומים.
שתיית מיצים טבעיים וסחוטים, מותרים גם הם, ובלבד, שיחליפו את מנת הפרי לפני ואחרי הארוחה, מאחר שגם הם כוללים סוכר.

תופעות לוואי של דיאטת כרוב

כמו כל דיאטה או כל שינוי שאנו עורכים בגופנו יש לו תופעות לוואי, ישנן תופעות לוואי שהן צפויות ואין צורך בהתערבות רפואית וישנן תופעות המצריכות התערבות רפואית. הכרוב ידוע בתופעת לוואי אחד מרכזית המשפיעה על אורח החיים בימיי הדיאטה, התופעת לוואי היא גזים, לרוב בשבעת ימיי הדיאטה מרגישים חוסר נוחות עקב כך, אך התוצאה משתלמת במיוחד, ירידה מהירה במשקל. חשוב לציין כי הגזים היא תופעת לוואי שלא מצריכה התערבות רפואית, ישנן תופעות לוואי כמו חולשה או סחרחורות או כל תופעה אחרת אשר מצריכות את הפסקת דיאטת הכרוב.

למה דיאטת הכרוב היא דיאטה המוגבלת בזמן?

דיאטת כרוב, הינה מוגבלת בזמן מאחר שהמרכיב הדומיננטי שלה, הכרוב, הוא ירק הגורם לאיבוד נוזלים ולכן גורם לתוצאה של דיאטה מהירה. הפסקת הדיאטה חייבת להיות הדרגתית במיוחד, מאחר שהחזרת הנוזלים ממזונות שונים באופן מהיר מידי, עשויה ליצור מצב של החזרת הקילוגרמים שהשלתם. לאחר כשבועיים תוכלו לחזור שוב אל דיאטת הכרוב, בכדי להימנע מאיבוד נוזלים ופגיעה בריאותית.

עצות מומחים

קוני דיקמן, רופאה ומומחית לתזונה שעומדת בראש המחלקה לחקר תזונה באוניברסיטת וושינגטון בארצות-הברית אומרת "זאת דיאטה קצרה ומונוטונית, שיש בה מחסור חמור בחומרים מזינים, ושמובילה לירידה במשקל שבעיקר נובעת מריקון נוזלים ולא משריפת שומן שנחוצה כל-כך לשמירה על משקל נמוך יותר ולשיפור הבריאות".

עיקר ההתנגדות של דיקמן נובעת מהעובדה שדיאטות כדוגמת דיאטת כרוב מכניסות את האנשים למצב של "יו-יו" של לרדת במשקל ואז להחזיר אותו, לרדת ואז להחזיר וכו', דבר שהוא מזיק יותר מאשר להישאר שמן.

בתור חוקרת בתחום התזונה במשך שנים רבות, הוא מפצירה באנשים לעשות דיאטות שהן מאוזנות יותר ומכילות מגוון גדול יותר של מזונות. לפי דעתה התועלת היחידה שיש לדיאטת הכרוב היא במקרה שאדם לא אוכל בכלל ירקות, אז בדיאטה הזאת הוא אוכל קצת יותר.

ועוד כמה עצות מומחים …

אם בכל זאת תחליט לעשות את דיאטה כרוב זאת, קודם כול התייעץ עם הרופא שלך. אנשים רבים מדווחים על חולשה ותחושת עילפון במהלך הדיאטה הזאת.

אתה תרד במשקל בעזרת דיאטת הכרוב, אבל אתה חייב להבין שרוב המשקל הזה יחזור, אם לא כולו, כי הירידה היא בעיקר מים ולא שומן.

הפתרון הטוב יותר הוא לחפש פתרון לטווח הארוך שאכן מוריד שומן ולא מים וגם מלמד אותך איך לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. חלק מהלימוד חייב לכלול שינוי בהרגלי התזונה, פעילות הגופנית ושינוי בגישה למזון בכלל.

לקבלת תפריט לדיאטת כרוב ופרטים נוספים על דיאטת כרוב שבאמת עובדת, צרו איתנו קשר ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם.