דיאטה דלת פחמימות

דיאטה דלת פחמימות – מדוע?

פחמימה, האויב הגדול ביותר שלנו ובעצם של כל מי שתוכניות דיאטה וירידה במשקל בראשו. יחד עם זאת פחמימות הם בין המזונות היותר שכיחים שקיימים בתפריט ובעצם חייבים להתקיים בתפריט של כל אחד מאתנו ולאו דווקא כוללות את הרכיבים שרובנו מכירים כמו פסטות, לחם ואורז.

ואכן פחמימות הן בין הרכיבים עתירי הקלוריות ביותר הקיימים בין אבות המזון, לכן, נכנסה דיאטה דלת פחמימות מהירה אל רשימת מצעד הדיאטות המבוקשות והנפוצות ביותר כבר שנים לא מעטות.

אנחנו מפחדים מפחמימות כתוצאה מההתמכרות המאסיבית שלנו אליהן, לא מאחר שיש בהן רכיב ממכר אלא כתוצאה מהמאכלים המגרים ועתירי הקלוריות שאנו אוהבים לאכול הנמנים עם פסטות, בצקים, תבשילים כבדים ועוד.

מהי הסיבה לכך שפחמימות גורמות להשמנה אם בכלל?

פחמימות כתוצאה מכמות האנרגיות והאלמנט המנפח שלהן אכן גורמות להשמה אך רק במקרים של צריכה מוגברת וקיצונית שלהם. באופן מהותי, צריכה מבוקרת ומתונה של פחמימות לא אמורה להביא להשמנה או עלייה במשקל.
הבעיה מתחילה כאשר אנחנו מאבדים את השליטה ואוכלים עוד ועוד פחמימות. המושג, התמכרות לפחמימות", מוכר לרבים ורבות מאתנו ודיאטה כגון דיאטה דלת פחמימות או בשמה השני דיאטה ללא פחמימות היא אחת הפעולות שעוזרות לנו לשלוט ולהחזיר את השליטה על חיינו.
לכן, רבים מעדיפים לא לצרוך פחמימות בכלל כתוצאה מאי יכולת השליטה שלהם על כמות הפחמימות בארוחה או כמו ארוחות הפחמימות מידי שבוע.
דיאטה דלת פחמימות

האם הדרך היחידה להרזיה היא הימנעות מוחלטת?

לפעמים כן. כפי שציינו, הפחמימות הן לא הדבר הכי משמין בתפריט היומי שלנו אבל מדובר על אחד החלקים הטעימים והמשביעים ביותר שלה. זאת בדיוק הסיבה בגינה אנו מרגישים שאנחנו מפוצצים לאחר אכילה של צלחת מלאה אורז מאשר אכילה של סטייק ללא כל פחמימה. אכילת 200 גרם פחמימות לארוחה לא אמורה להביא להשמנה. עם זאת בדיאטה כגון, דיאטה ללא פחמימות ההרזייה תהיה מהירה הרבה יותר וקלה הרבה יותר לשליטה, כתוצאה מהפולמוס הפתאומי שעשוי לתקוף אותו ולהביא להוספת עוד "כמה" גרמים נוספים לארוחה…

מדוע אנחנו מרזים אחרי הפסקת צריכת פחמימות?

בדיוק כפי שציינו, אחת הבעיות שלנו בעת אכילת הפחמימות היא אכילת הכמות הגדולה שלהן. דיאטה ללא פחמימות, בדיוק בשל הכמות הרבה אותה אנו צורכים מהן מידי יום ביומו תוריד ערך קלורי משמעותי שנכנס אל גופנו מידי יום, כתוצאה מכך דיאטה ללא פחמימות ותוצאותיה יהיו מהירות הרבה יותר.
דיאטה ללא פחמימות

ירידה מהירה במשקל באמצעות דיאטה דלת פחמימות – נכון או לא נכון?

נכון, דיאטה ללא פחימומות תעזור לנו לרדת במשקל תוך זמן קצר מאוד, אבל חשוב מאוד להוסיף אל תפריט הדיאטה שלנו פחמימות מורכבות שיסייעו לנו לרדת במשקל באופן בריא אך לא כזה שייצרו התנפחות ופולמוס מחודש. אכילת בטטה מעודה, 150 גרם של אורז מלא, ירקות מבושלים ופרי בין הארוחות יביאו למצב של דיאטה ללא פחמימות בריאה ומהירה אף יותר. והרי מי ירצה תוספת של עוד כף מאורז מלא….?

תוספות של ירק מבושל או טרי לעומת זאת יתקבלו בברכה ויביאו לירידה מהירה אפילו יותר, כתוצאה מהשובע שנגרם כתוצאה מכך והיכולת לכמות מזון קטנה יותר ביום, ככל שתתמידו להיצמד לטיפים אלו, כך למעשה דיאטה דלת פחמימות שלכם תצא מוצלחת ככל האפשר.