דיאטה אחרי לידה

איך לרזות אחרי לידה הינה אחת השאלות שהכי מעסיקות נשים לפני במהלך ואחרי ההריון.

תקופת ההיריון והלידה היא ללא ספק אחת מהתקופות המרגשות והמאתגרות בחייה של כל אישה ואישה. במהלך חודשי ההיריון, גוף האישה חווה לא מעט שינויים פיזיולוגיים והורמונאליים שהבולט שבהם הוא כמובן העלייה במשקל הגוף לנוכח נשיאת ההיריון.
נשים רבות הנקלטות להיריון, מפסיקות להתעניין במשקל גופן ובחלק גדול מהמקרים, הן פשוט מתחילות לצרוך כמויות גדולות יותר של מזון וחלקן אף מתרצות זאת בהצלה שהן צריכות עכשיו לאכול בשביל שניים…
אי הקפדה על כללי תזונה נכונה ובריאה לאישה ההרה, עלול להוביל לעלייה משמעותית במשקל הגוף לאורך חודשי ההיריון שעם סיומם (כי לכל דבר טוב יש סוף), אותן נשים יתקשו לחזור במהרה למשקל גופם הקודם (טרם הקליטה להיריון).

אך קודם להן חשוב לנו לציין שבראש ובראשונה חשוב לזכור שדיאטה אחרי לידה, היא תהליך ירידה במשקל לאחר לידה מתאפשר לכלל הנשים המעוניינות בכך באמת ולשם כך הן מוכנות לעשות הכול על מנת להיות מחויבות לתהליך.

ירידה במשקל לאחר לידה

אז איך להרזות אחרי לידה?

1. הקפידו על שגרת תזונה יומית קבועה ומסודרת וזאת בכדי למנוע מצבים בהם אתו עלולות למצוא את עצמכן בהתקפי רעב וצורך ספונטאני לצריכת מזון לא בריא המונע ירידה במשקל אחרי לידה .

2. מומלץ להקפיד על קיומן של חמש עד שש ארוחות קטנות לאורך היום במקום שתיים- שלוש ארוחות גדולות אליהן נלוות גם ארוחות ביניים ונשנושים.

3. הקפדה יתרה על ארוחת בוקר התורמת רבות לשמירה על רמת אנרגיה גבוהה לאורך היום.

4. הקפדה יתרה על שתייה מרובה לאורך כל שעות היום (מומלץ לרכוש בקבוק מים אישי 500 מ"ל אשר ילווה אתכן לאורך כל היום ולהפקיד למלא אותו מחדש לפחות 3-4 פעמים במהלך היום).
ראו למה חשוב לצרוך מינרלים?

5. הקפדה יתרה על קיומה של פעילות גופנית התורמת לאיזון המשקל ואף תורמת להפגת מתחים, הסדרת השינה ומצבי דיכאון העלולים להופיע לאחר לידה. את הפעילות הגופנית מומלץ להתחיל כחודשיים לאחר הלידה ולקיים אותה באופן הדרגתי מדי יום (גם טיול יומי עם הרך הנולד בעגלה היא סוג פעילות גופנית מומלצת לאחר לידה).

ירידה במשקל לאחר לידה


שמירה על תפריט עשיר

על מנת להתמודד בהצלחה עם התחושות השונות אותן עובר הגוף בזמן ההריון חשוב ביותר לשמור על תפריט עשיר ומלא ברכיבים התזונתיים הנדרשים. אין ספק כי הגוף עומד מול לא מעט קשיים במהלך ההריון ולכן חשוב לתמוך בו ככל האפשר. נשים רבות אינן מעוניינות להמתין עד חלוף תקופה מהלידה ומתחילות ישירות בסוגים שונים דיאטות בהנקה או דיאטה אחרי לידה. על מנת לבצע דיאטה אחרי לידה או איך לרזות אחרי לידה, חשוב ביותר להיות במעקב של איש מקצוע ולהגיע לבדיקות המתאימות.

דיאטה אחרי לידה עם עקרונות

דיאטה לנשים מניקות הינה דיאטה הלוקחת בחשבון את הצרכים הייחודיים של התינוק שעדיין ניזון מאמו. לפיכך בעת בניית תפריט דיאטה בזמן הנקה חשוב ביותר להתייחס להשפעות של הדיאטה על התינוק ועל בריאותו. כמו כן צריכה דיאטה אחרי לידה, ובזמן הנקה לכלול מרכיבים שונים החיוניים לגדילתו הבריאה של התינוק. כל הרכיבים התזונתיים המהותיים לגדילה נקבעים על ידי איש מקצוע שהתמחותו היא דיאטה בהנקה מלאה. הבטחת הירידה במשקל חייבת להגיע עם פיקוח וליווי מלאים לצורך שמירה על הבריאות ויצירת ירידה מתונה שתישמר לאורך זמן.

דיאטה אחרי לידה

מה חשוב שתכלול דיאטה בהנקה?

דיאטה אחרי לידה בהנקה, צריכה להיות מאוזנת ואשירה על מנת לא לפגוע באיכות החלב של האם המניקה. התפריט לאם המניקה צריך לכלול קבוצות מזון שומנים ומגוון, כגון: ירקות, פירות, מוצרי סידן כמו מוצרי מזון, דגנים, חלבונים מבשר ודגים. חשוב מאוד לשמור על צריכה קלורית של מינימום 1800 קלוריות ביום, צריכה קלורית פחותה יכולה לגרום לפגיע באיכות החלב וכמו כן בחוזק הגופני של האם המניקה.

תפריט יומי מומלץ לנשים המעוניינות לרדת במשקל לאחר לידה

ארוחת בוקר:

גביע יוגורט דל שומן, 2 פרוסות לחם מלא עם גבינה רזה, אבוקדו, חביתה או ביצה קשה.

ארוחת ביניים:

חטיף אנרגיה עד 120 קלוריות ומנת פרי העונה.

ארוחת צהריים:

מנת עוף או מנת דג מבושל/צלוי, תבשיל ירקות, מנת קטניות, סלט ירקות עשיר.

ארוחת ביניים נוספת:

2 פרוסות לחם קל עם גבינה רזה ותה ירוק (אפשר לנשנש גם עוגייה או שתיים ללא סוכר).

ארוחת ערב:

מנת מרק, 2 פרוסות לחם עם גבינה רזה, טונה, ביצה קשה, סלט ירקות עשיר.

נשנושים:

ירקות חתוכים שניתן לנשנש ללא הגבלה במהלך היום.

לחץ כאן לתפריט דיאטה בהריון >>

 

אולי יעניין גם...