אכילת פירות כחלק מהדיאטה

רבות דובר אודות היתרונות הרבים שבאכילת פירות. הם טעימים ומתוקים, הם כוללים המון ויטמינים, מציעים לנו שלל מינרלים, סיבים תזונתיים ופיטוכימיקלים שונים. האם באמת הפירות כל כך בריאים?

סגולותיהם של הפירות

פירות כחלק מהדיאטה הינם נוגדי חמצון, מורידים את הסיכויים לחטוף מחלות כרוניות למיניהן כגון מחלות לב וכלי דם ומאטים את תהליכי ההזדקנות השונים. אם לא די בכל אלו, הפירות גם מורידים את הסיכוי לחלות בסוגי הסרטן השונים ובסוכרת. אז איך פירות באמת יכולים לשפר את הבריאות שלנו?

פירות זה שמחה, פירות זה ברכה

מי מאיתנו אינו מכיר את האמרה המוכרת "קח פרי ותהיה לי בריא"? עוד מגיל קטן כולנו מורגלים לחשוב שפירות בריאים, מזינים וטובים יותר מממתקים ומאכלי ג'אנק אחרים. מסתבר שהפירות כחלק מהדיאטה לא רק אחראיים לשיפור מערכת הבריאות שלנו. מחקר חדש מוכיח כי אכילת פירות באופן קבוע משפיעה ישירות על מידת האושר של אדם; כמו גם על סקרנותו הטבעית, היצירתיות שבו והיכולת הטבעית ליהנות מהחיים.
המחקר מגלה כי אוכלי הפירות הגדולים ביותר גילו את מידות הסקרנות, היצירתיות והחיוביות הגדולות ביותר. אם לא די בזאת, הציונים וההישגים של אוכלי הפירות הגדולים היו גבוהים משל חבריהם. מנה הסוד? פירות מכילים חומרים חיוניים לגוף אשר מהווים נוגדי חמצון ומפחיתי דכאון. כמו כן, מכילים הפירות חומרים המעלים את מצב הרוח והתחושה החיובית.

זמינים, קלילים

שלא כמו מאכלים עמוסים שמן או כאלה המצריכים הכנה ממושכת והשקעה רבה, הפירות הינם מקור זמין לסוכר טבעי לצורך יצירת אנרגיה מיידית. הפירות מצריכים עיכול קל ונספגים במהירות בדם. למעשה, הפרי הוא המזון המכיל את כמות נוגדי החמצון הגדולה ביותר שקיימת במאכל כל שהוא בטבע. אם לא די בכך, הפירות הם המאכל הקל ביותר לעיכול. כמו כן, פירות מכילים סיבים תזונתיים להגברת העיכול. חשוב לאכול פירות כחלק מהדיאטה גם עם הקליפה שלהם, המכילה ערכים תזונתיים במידה רבה.

לעולם בעקבות העור

עור הגוף משקף את המצב הבריאותי של האדם. עור מלא חיים, גמיש ומבריק מעיד על מצב גופני טוב וחסון. מחקרים מוכיחים כי צריכת פירות קבועה שמפרת משמעותית את מצב העור ואת מראהו. עד כדי כך השפיעו הפירות על מצב העור כי בתום תקופת הניסוי עלתה האטרקטיביות של הנחקר בעיני הסביבה.
אטרקטיביות זו הינה תולדה של הפיגמנטים המצויים בפירות. הפיגמנטים הללו נקראים קרוטנואידים שביניהם בטא קרוטן וליקופן. את הבטא קרוטן ניתן למצוא בגזר ובטטות, תרד ואפרסק, דלעת ומשמש. את הליקופן לעומתו ניתן למצוא בעגבניות ואשכוליות אדומות.

השפעת הפירות על בריאות העצם

ידוע כי פלבונואידים, הקיימים בשפע בפירות הינם, חומרים המשפיעים על בריאות העצם באופן משמעותי. הפלבונואידים משפיעים משמעותית על צפיפות העצם ונמצא כי ישנו יחס הפוך בין מידת הצריכה של פלבנואידים לבין מדד פירוק העצם.