דיאטה אחרי לידה? איך לרזות אחרי לידה

תמונות במדורי הרכילות של הסלבית האחרונה שחזרה תוך כמה שבועות לגזרה המקורית לאחר הלידה מעוררות את תסכולן וקנאתן של נשים רבות שאינן מצליחות לאסוף את עצמן מתשישות הלידה ולהתחיל לחשוב איך לרזות אחרי לידה ולהגיע למצב של דיאטה אחרי לידה. מכיוון שרובנו איננו קייט הדסון, קשה מאוד לאחר החודשים הרבים בה אכלנו בשביל שניים וצברנו מאגרי שומן , להשיל במהירות את עודפי המשקל מהריון ולחזור מיד לשגרה. מוטב לזכור גם שפעמים רבות, מה שרואים משם לא רואים מכאן, איבוד משקל מהיר עשוי להזיק מאוד לבריאות ולא יחזיק לאורך זמן. ירידה במשקל לאחר לידה, כמו כל תכנית הרזיה בשילוב של תזונה בריאה ושילוב של פעילות גופנית בחיי היום-יום, צריכה להיות מבוקרת, איטית והדרגתית. אך קודם להן חשוב לנו לציין שבראש ובראשונה חשוב לזכור, דיאטה אחרי לידה, היא תהליך ירידה במשקל לאחר לידה מתאפשר לכלל הנשים המעוניינות בכך באמת ולשם כך הן מוכנות לעשות הכול על מנת להיות מחויבות לתהליך.

שואלת את עצמך איך יורדים במשקל אחרי לידה? אלו כמה עצות שיסייעו לך במשימה.

1. יש לאכול לאורך כל היום

ההימנעות מאוכל בתהליך ההרזיה, עשוי דווקא לגרום לעלייה במשקל. ארוחות קטנות לאורך כל היום תמיד עדיפות על מעט ארוחות גדולות אליהן אנו מגיעות עם הלשון בחוץ. על מנת לקדם ירידה במשקל לאחר לידה, מומלץ לאכול מנות קטנות כל שלוש שעות מה שיתן לכם תהליך דיאטה אחרי לידה בריא ומהיר.

2. אי אפשר להסתמך רק על הנקה !

הנקה שורפת קלוריות ונשים רבות מרזות משמעותית בתקופת ההנקה. עם זאת, הדבר משתנה מאוד מאישה לאישה ומשפיע על כל אחת בצורה שונה. בכל מקרה, הנקה אינה יכולה להיות הפתרון העיקרי בתהליך ירידה במשקל אחרי לידה. חשוב לנקוט בצעדים מכווני מטרה משמעותיים. דיאטה אחרי לידה בהנקה, צריכה להיות מאוזנת ואשירה על מנת לא לפגוע באיכות החלב של האם המניקה. התפריט לאם המניקה צריך לכלול קבוצות מזון שומנים ומגוון, כגון: ירקות, פירות, מוצרי סידן כמו מוצרי מזון, דגנים, חלבונים מבשר ודגים. חשוב מאוד לשמור על צריכה קלורית של מינימום 1800 קלוריות ביום, צריכה קלורית פחותה יכולה לגרום לפגיע באיכות החלב וכמו כן בחוזק הגופני של האם המניקה.

ירידה במשקל לאחר לידה

3. יש להקפיד על פעילות גופנית כהרגל

קשה מאוד להתחיל, אך הכרחי למצוא את הזמן ופשוט להכניס את ההרגל בחזרה לשגרה. חשוב מאוד להצטייד בנעלי ריצה טובות ובחזייה שתספק תמיכה מתאימה. כמו כן, כדאי להניק או לשאוב לפני הפעילות כדי להימנע מפעילות גופנית עם גודש חלב. ניתן לחזור מיד לפעילות גופנית מלאה כששה שבועות לאחר הלידה.

4. הקפידו על שגרת תזונה בריאה מבוקרת נכונה!

אז איך מבצעים ירידה במשקל לאחר לידה? דבר ראשון, שומרים על תזונה בריאה. ירקות טריים ומבושלים, דגנים מלאים, קטניות ומרקים עשירים הם מזונות משביעים ומזינים שיסייעו לך להימנע מזלילות מיותרות. אנו יודעים כמה קשה לעמוד במטבח כדי לדאוג לאספקה קבועה של אוכל בריא וזמין בבית אחרי הלידה. מומלץ להיעזר בסובבים אותך על מנת לדאוג לאספקה קבועה. כיום ישנן גם יוזמות שונות ברשת לקבלת ארוחות חמות ובריאות לאחר הלידה. הקפידו על שגרת תזונה יומית קבועה במהלך דיאטה אחרי לידה ומסודרת וזאת בכדי למנוע מצבים בהם אתו עלולות למצוא את עצמכן בהתקפי רעב וצורך ספונטאני לצריכת מזון לא בריא המונע ירידה במשקל לאחר לידה . על מנת להתמודד בהצלחה עם התחושות השונות אותן עובר הגוף בזמן ההריון חשוב ביותר לשמור על תפריט עשיר ומלא ברכיבים התזונתיים הנדרשים. אין ספק כי הגוף עומד מול לא מעט קשיים במהלך ההריון ולכן חשוב לתמוך בו ככל האפשר. נשים רבות אינן מעוניינות להמתין עד חלוף תקופה מהלידה ומתחילות ישירות בסוגים שונים דיאטות בהנקה או דיאטה אחרי לידה. על מנת לבצע דיאטה אחרי לידה או איך לרזות אחרי לידה, חשוב ביותר להיות במעקב של איש מקצוע ולהגיע לבדיקות המתאימות.

איך יורדים במשקל אחרי לידה

בנוסף, מומלץ להקפיד על קיומן של חמש עד שש ארוחות קטנות לאורך היום במקום שתיים- שלוש ארוחות גדולות אליהן נלוות גם ארוחות ביניים ונשנושים. הקפדה יתרה על ארוחת בוקר התורמת רבות לשמירה על רמת אנרגיה גבוהה לאורך היום. הקפדה יתרה על שתייה מרובה לאורך כל שעות היום (מומלץ לרכוש בקבוק מים אישי 500 מ"ל אשר ילווה אתכן לאורך כל היום ולהפקיד למלא אותו מחדש לפחות 3-4 פעמים במהלך היום).
ראו למה חשוב לצרוך מינרלים?

5. פעילות גופנית מובילה דיאטה אחרי לידה!

הקפדה יתרה על קיומה של פעילות גופנית התורמת לאיזון המשקל ואף תורמת להפגת מתחים, הסדרת השינה ומצבי דיכאון העלולים להופיע לאחר לידה. את הפעילות הגופנית מומלץ להתחיל כחודשיים לאחר הלידה ולקיים אותה באופן הדרגתי מדי יום (גם טיול יומי עם הרך הנולד בעגלה היא סוג פעילות גופנית מומלצת לאחר לידה).

6. הכי חשוב – סבלנות והתמדה

חבל להיסחף אחרי "דיאטות כאסח" המבטיחות תוצאות מהירות ומלוות בתוספים שונים עשויים להזיק מאוד לבריאותך ולחלב האם שלך. זכרי שירידה במשקל לאחר לידה בריאה לגופך שתישאר לאורך זמן חייבת להיעשות לאט ובהדרגה. בסופו של דבר – אין תרופות פלא. תזונה בריאה ופעילות גופנית מתונה לאורך זמן יחזירו אותך אל המסלול הרצוי.

איך יורדים במשקל אחרי לידה

לאחר שנתנו את הדגשים המנטלים והאחריות האישית לגופכן – קבלו מאיתנו תפריט בריא ועשיר לתהליך ירידה במשקל לאחר לידה, אך לפני כן – כמה הערות:

על מנת להתמודד בהצלחה עם התחושות השונות אותן עובר הגוף בזמן ההריון חשוב ביותר לשמור על תפריט עשיר ומלא ברכיבים התזונתיים הנדרשים. אין ספק כי הגוף עומד מול לא מעט קשיים במהלך ההריון ולכן חשוב לתמוך בו ככל האפשר. נשים רבות אינן מעוניינות להמתין עד חלוף תקופה מהלידה ומתחילות ישירות בסוגים שונים דיאטות בהנקה או דיאטה אחרי לידה. על מנת לבצע דיאטה אחרי לידה או איך לרזות אחרי לידה, חשוב ביותר להיות במעקב של איש מקצוע ולהגיע לבדיקות המתאימות.

קבלו מאיתנו תפריט יומי מומלץ לנשים המעוניינות להכנס לתהליך דיאטטתי אחרי לידה

ארוחת בוקר:

גביע יוגורט דל שומן, 2 פרוסות לחם מלא עם גבינה רזה, אבוקדו, חביתה או ביצה קשה.

ארוחת ביניים:

חטיף אנרגיה עד 120 קלוריות ומנת פרי העונה.

ארוחת צהריים:

מנת עוף או מנת דג מבושל/צלוי, תבשיל ירקות, מנת קטניות, סלט ירקות עשיר.

ארוחת ביניים נוספת:

2 פרוסות לחם קל עם גבינה רזה ותה ירוק (אפשר לנשנש גם עוגייה או שתיים ללא סוכר).

ארוחת ערב:

מנת מרק, 2 פרוסות לחם עם גבינה רזה, טונה, ביצה קשה, סלט ירקות עשיר.

נשנושים:

ירקות חתוכים שניתן לנשנש ללא הגבלה במהלך היום.