דיאטה ללא גלוטן בצורה נכונה

הבריאות הפיזית והנפשית הינה בין האלמנטים המשמעותיים ביותר ביצירת איכות חיים גבוהה ולצורך יכולת הנאה מהחיים בצורתם הרחבה והעשירה. על מנת לשמור על איכות חיים גבוהה בתנאים המשתנים של החיים חשוב לגבש אורח חיים נכון לגוף הכולל שינה מאוזנת ומספיקה, אכילה נכונה ושילוב תחביבים במהלך היומיום. אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות הוא שילוב של דיאטות מהירות שונות המוכיחות את עצמן כיעילות לבריאות.

דיאטה ללא גלוטן הינה אחד האמצעים המשמעותיים והבולטים ביותר בשנים האחרונות, המאפשר לאמץ אורח חיים בריא ונכון לגוף. נראה כי מדובר בהרבה יותר מטרנד. מה שהתחיל בחולי צליאק שהיו חייבים להיפטר מהגלוטן המשיך ביותר ויותר חובבי תזונה בריאה שהבינו כי מדובר ברכיב בעייתי במזון. הימנעות מהגלוטן מביאה לשיפור משמעותי במצב הרוח ובבריאות הכללית.

מגוון עצום של מוצרים ללא גלוטן

נכון להיום ניתן למצוא מגוון עצום של מוצרים ללא גלוטן המוצעים במסעדות ובסופר מרקטים, בחנויות בריאות למיניהן ובמגוון רחב של מנות איכותיות ועשירות בטעמים. המוצרים נטולי הגלוטן מיועדים אמנם בעיקרם לחולי צליאק אולם לא בלבד. כיום ניתן למצוא מוצרים נטולי גלוטן בקרקרים ובביסקוויטים, בפסטות ועוד. כל אלו הופכים את המאכלים נטולי הגלוטן למוצר פופולארי ואהוב בקרב רבים.

הגלוטן הוא למעשה חלבון מן הצומח. הגלוטן מצוי במזונות כגון שיפון ושיבולת שועל, חיטה, שעורה ועוד. המוצרים המיוצרים ממאכלים אלו גם הם כוללים גלוטן ולכן ניתן למנות ברשימה גם סוגים שונים של בצק, פיתות למיניהן, מאכלי סולת, לחמים שונים, לחמניות, קרקרים, פסטות, אטריות, דגני בוקר ועוד. הגלוטן גם יכול להיות תוספת למאכלים מעובדים שונים כחלק מתהליך הייצור. בכל הנוגע לחולי הצליאק, אלו עלולים לסבול בדלקות במעי ובעיות עיכול משמעותיות באכילת גלוטן. אולם למעשה גם מי שאינו חולה בצליאק מגלה כי מדובר ברכיב שההימנעות ממנו תורמת רבות לבריאות.

ביצוע נכון של דיאטה ללא גלוטן

בעוד שהטיפול במחלת הצליאק הוא תזונתי בלבד, ההימנעות מצליאק עבור אלו שאינם חולים במחלה עלולה לגרום לחסרים תזונתיים. על מנת לצרוך נכון את התפריט היומי באמצעות דיאטה ללא גלוטן יש לשמור כי שאר האלמנטים החיוניים כן נצרכים באופן יומיומי ומספקים לגוף את מה שהוא זקוק לו. תפריט דיאטה ללא גלוטן צריך לכלול את כל הרכיבים החיוניים לגוף, ובהתייחס לכך נכללות הפחמימות והדגנים, קטניות שונות וויטמינים חיוניים לגוף.

דיאטה ללא גלוטן המבוססת על תפריט דיאטה מהירה מאוזן כוללת דגנים המשתייכים למשפחת הפחמימות וכוללת אנרגיה מפחמימות בשיעור של 55% לכל הפחות. חשוב לוודא כי בדגנים אלו ניתן למצוא ויטמינים ומינרלים שונים, סיבים תזונתיים ועוד.

אולי יעניין גם...