שיעור 12 – למה חשוב לצרוך ויטמינים ומינרלים

השיעור של היום מדבר על ויטמינים ומינרלים. לפני שאני אענה לכם איזה מהם לצרוך, אני רוצה שתבינו למה זה כן חשוב לצרוך אותם באופן קבוע ולמה לכולנו חסרים ויטמינים בגוף למרות שאנחנו “אוכלים בריא”.

ויטמינים ומינרלים הם אבני היסוד של הגוף שלנו, והמחסור בהם עלול לגרום לשלל בעיות בריאותיות. המקור העיקרי של הוויטמינים והמינרלים הוא המזון שאנחנו אוכלים.

המהפכה התעשייתית שהתרחשה לפני כמאה שנה הביאה איתה את התקופה שידועה בתור “החיים המודרניים”. אמנם באורח החיים הזה יש הרבה צדדים חיוביים שתורמים רבות לעושר בחיינו, אבל יש לו גם צדדים פחות חיוביים.

הנזק העיקרי הוא למזון שאנחנו אוכלים ולמים שאנחנו שותים. המזון מעובד ומאבד הרבה מהערכים התזונתיים שבו. לכל דבר מוסיפים חומר משמר וחומרי טעם וריח סינטטיים. הפירות והירקות עוברים ריסוס מסיבי שחלק גדול ממנו נספג בפרי או בירק, ולכן הירקות והפירות שלנו גם מכילים פחות ערכים תזונתיים וגם מכילים כמות גדולה של רעלים.

לאדמה מוסיפים דשנים סינטטיים וקוטלי עשבים ומזיקים; הדברים האלה הם רעלים והם מגיעים לתוך הפירות והירקות בנוסף לריסוס. למים מוסיפים חומרי חיטוי ופלואוריד שמצד אחד אולי עוזר לשיניים, אבל בהחלט לא בריא למערכת העיכול. בנוסף, כל חומרי הדשן וההדברה למיניהם נספגים באדמה, וכאשר יורד גשם נשטפים עם המים ומגיעים למאגרי מי השתייה שלנו.

לעופות, לבקר ולצאן נותנים אנטיביוטיקה וחומרי גדילה סינטטיים שבהחלט טובים למגדלים כי הם מגדילים את התפוקה שלהם, אבל מאוד מזיקים לנו. כתוצאה מכך הבשר פחות איכותי ולא מכיל את כל הוויטמינים והמינרלים שהוא אמור להכיל, ובנוסף מכיל חומרים שהגוף מזהה בתור רעלים.

בגלל השילוב בין כל הדברים האלה, התזונה שלנו כיום היא כבר לא איכותית כמו שהיא היתה בעבר. אפילו אדם שאוכל פירות וירקות טריים, עופות ובשר, אגוזים וקטניות ומגוון דגנים, לא מקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף שלו צריך. לכן היום תוספי מזון של ויטמינים ומינרלים צריכים להיות חלק משגרת החיים של האדם.

לרוב, מולטי-ויטמין טוב ומולטי-מינרל טוב מטפלים בבעיה ובהחלט מספיקים לאורך חיים בריא בחיי היום יום השגרתיים.

בתהליך הרזיה כמו התהליך שאנחנו עושים יש צורך לתת לגוף חיזוק של ויטמינים ספציפיים כדי לעזור לו לעבור את התהליך בקלות, ומצד שני לא לסיים את התהליך עם חוסרים. בנוסף, כל מי שעבר את הדיאטה והגיע לשלב השמירה, יעשה בחוכמה אם הוא יספק לגוף שלו לפחות בשלושת החודשים הקרובים תוספת של ויטמינים ומינרלים ספציפיים.

כמו שכתבתי לכם בעבר, אני לא חולה ולא ראיתי רופא כבר מגיל 21 – למעט בבית חולים ליולדות, כדי ללדת את שתי בנותיי. אני לוקחת ויטמינים ומינרלים כבר 24 שנה באופן יום יומי ואני לגמרה מייחסת את המצב הבריאותי המעולה שלי לכך.

בגלל כל מה שציינתי למעלה והמצב המדורדר של המזון שאנחנו אוכלים והשתייה שאנחנו שותים, לקיחת ויטמינים ומינרלים באופן קבוע תשלים בגוף את מה שחסר לו מהמזון.

אני לוקחת כל יום לפחות 2 קפסולות מכל אחד מהוויטמינים והמינרלים שיש בערכה. אם אני מרגישה תשקוה למתוק או שמתחילה לי עצרות קלה, אני מיד מעלה את כמות הוויטמין C ל-1000 מ”ג או יותר.

ניתן להשתמש בכל הוויטמינים שבערכה גם בשלב הירידה במשקל וגם בשמירה. אם בנוסף תמשיכו לשתות תה ירוק, אתם בכלל תעשו עם הגוף שלכם מצווה.

מכיוון שרוב הוויטמינים והמינרלים שמצויים היום בשוק די יקרים או שהם סינטטיים ולא טבעיים או שאין מספיק קפסולות בכל צנצנת, או לא נספגים בצורה מספיק טובה – לא הייתה לנו ברירה אלא להתחיל לייצר בעצמנו ויטמינים במחיר סביר כדי לספק את הדרישההעצומה שהתעוררה.

כל הוויטמינים והמינרלים נארזו בקפסולות ולא בטבליות לספיגה מרבית.

הרבה מהתופעות הפיזיות הלא נעימות בשלב הירידה במשקל וגם בשלב השמירה נפתרות כשלוקחים ויטמינים ומינרלים באופן קבוע.

אני ממליצה לכם בחום לנסות את זה במשך שלושה חודשים ולראות את ההבדל.

אוהבת אואנה

לכל הטיפים