דיאטת אורז

מה זאת דיאטת אורז?

דיאטת אורז היא גישה מאוד מאוד נוקשה לתזונה שעוזרת להפחית מחלות ולרדת במשקל. מגוון המזונות מגביל מאוד מלח, סוכר, שומן ומזון מעובד, וגורם לירידה חדה במשקל.

דיאטת האורז מבוססת על תוכנית דיאטת האורז משנת 1939 שבה אנשים נרשמו למרפאה בשם דורהאם בצפון קרוליינה, לשבועיים עד ארבעה שבועות אינטנסיביים שהדגש בהם היה על טיפול בהשמנת יתר חמורה, סוכרת, מלות לב, יתר לחץ דם ומחלות כליות.

התפריט של דיאטת האורז הוא מאוד דל קלוריות, עשיר בפחמימות מורכבות, עם מעט מאוד מלח, ללא שומן, ללא סוכר ומעט מאוד חלבונים. הדיאטה הזו נועדה כדי לנקות את הגוף מרעלים כדי לעזור לו להתמודד עם מחלות כרוניות.

שים לב: הדיאטה אסורה לאנשים שסבלו מבעיות או עברו ניתוחים במעיים או במעי הגס או שסובלים מתפקוד לקוי של הכליות.

איך עובדת דיאטת האורז?

דיאטת אורז מתחילה עם צריכה קלורית של 800 קלוריות ביום בשלב הירידה ואז עולה ל-1,200 קלוריות ליום לשארית חייך בשלב השמירה.

אנשים שעוברים את התוכנית של צפון קרוליינה מדווחים על ירידה בלחץ הדם, בסוכר בדם, בכולסטרול ויורדים במשקל. כאשר האדם מפסיק לצרוך מזון מטוגן, קפה, מזון מעובד וסוכר ועובר למזונות טבעיים יותר, כמובן שהגוף מרגיש טוב יותר, מיגרנות נעלמות וסימפטומים של פיברומיאלגיה נחלשים או נעלמים.

במקור, משטר תזונה של צריכת מלח מופחתת פותח לאנשים עם בעיות בכליות כדי לעזור להם להוריד את לחץ הדם. כיום, ההגבלה על צריכת המלח נועדה כדי לגרום לגוף לשחרר עודפי נוזלים. אדם ממוצע צורך 7,000 מיליגרם מלח. בתוכנית הזאת מותר עד 50 מיליגרם בשלב הראשון של ניקוי רעלים ולכן הגוף משחרר נוזלים.

בדיאטת האורז מותר לצרוך בין 16 למקסימום 20 גרם של חלבונים ביום. כמות זאת היא הרבה יותר נמוכה מהצריכה המומלצת של ארבעים ושישה עד חמישים ושישה גרם חלבון ביום לאדם בוגר.

דיאטת אורז: מה אומרים המומחים?

דיאטת האורז עובדת בצורה הטובה ביותר בסביבה מבוקרת, כגון בקליניקה בדורהאם, שיש בה שירותי תמיכה, פיקוח רפואי ומנטליות של מחנה אימונים לטווח קצר. כאשר מנסים לעשות את הדיאטה בבית, היא הרבה יותר קשה. בנוסף, קשה מאוד למצוא חלק מהמוצרים המומלצים בדיאטה הזאת ויש להזמין אותם במיוחד.

קשה לשמור על התפריט של הדיאטה שהוא מאוד לא גמיש ומכיל כמות מעטה של קלוריות. דבר זה יכול להוביל להתקפי זלילה ולחוסרים תזונתיים. גם קשה לשמור עליו אם אין אפשרות לבשל או צריך להשתתף באירוע.

בנוסף, המומחים מזהירים שהצריכה הנמוכה מדי של חלבונים עלולה להוביל לאיבוד מאסת שריר. יש גם לקחת בחשבון שחלק מהירידה במשקל היא בעצם ריקון נוזלים מכוון מהגוף.

דיאטת אורז: מזון למחשבה

הבעיה הגדולה ביותר עם דיאטת אורז היא העובדה שמדובר במשטר דיאטה לכל החיים. היא אכן מביאה לירידה מכובדת במשקל (4 עד 7 קילוגרם בחודש) בגלל צריכת הקלוריות הנמוכה שבה, אבל כדי לשמור על התוצאות חובה לעלות את הקלוריות במעט בלבד (עד 1,200 מקסימום) ולשמור על אותו משטר תזונה לאורך שנים, ובעצם לכל החיים.

רוב האנשים לא מצליחים להתמיד בדיאטות נוקשות ולא גמישות. הם מתעייפים מההגבלות ופשוט לא מצליחים להתמיד בתוכנית לכל החיים. בדיאטות מהסוג הזה, שכבר בהגדרתן חובה לשמור על תפריט מאוד מוגבל בקלוריות ומבחינת המגוון לכל החיים, ספק רב אם האדם לא יחזיר את כל מה שהוא הוריד ברגע שהוא יחזור לתזונה רגילה.

דיאטת האורז בהחלט יכולה להיות יריית פתיחה מצוינת כדי להתחיל לעשות שינויי בחיים לתזונה ואורח חיים בריאים יותר, אבל קשה מדי לשמור עליה לאורך זמן.

לכל הטיפים